AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #1 Skrevet 6. mars 2024 Hei Jeg har vært sammen med min samboer i flere år, og det har iløpet av disse vært mange opprivende krangler. Mange av disse bunner i mistenkeliggjøring og beskyldninger om utroskap. Skal nevnes at samboer har vært utsatt for dette i tidligere forhold. Jeg hadde helt i starten av forholdet også noe sporadisk, skriftlig kontakt med tidligere venner, helt uskyldig, ikke av seksuell karakter. Snapchatten min ble forøvrig renska for alle av motsatt kjønn av partner, og det har ikke kommet noen nye til i ettertid. Utro har jeg aldri vært, og jeg har stort sett bare avblåst dette som vås, men det klarer jeg ikke lengre. Sommeren ifjor var preget av flere brutale krangler som stort sett dreide seg om mine byturer med venner. Det ble nok ganske mange, men det var sommer og jeg hadde mye fri, og jeg liker å tilbringe tid med vennene mine. Men beskyldningene som "alle vet hva som foregår på byen", "jeg vet du flørter med andre" osv har ingen rot i virkeligheten. All denne kranglinga har satt sine spor hos meg mentalt. Jeg klarer ikke ha en normal samtale om utroskap lengre. Jeg klarer ikke engang te meg normalt når vi prater om at min single venn har ordna seg. Jeg er livredd for å virke skyldig i noe. Livredd for å svare feil, oppføre meg feil, alt som kan gi grunn til mistanke om at jeg har gjort noe galt. Jeg får nærmest panikkanfall ved spørsmål om utroskap,og jeg framstår som verdens mest skyldige. Jeg orker ikke nesten ikke gå ut lengre fordi jeg får angst ut av en annen verden for å få en slik panikkreaskjon ved bare et enkelt spørsmål om "det skjedde noe spesielt igår". Slik var det ikke før, men sånn har det blitt. Jeg føler jeg har tatt psykisk skade av alle disse kranglene og mistenkeliggjøringen. Og det er ikke greit å ha det slik. Jeg har lenge slitt med angst, og skal til behandling hos psykolog, men den har blitt mye værre som følge av dette. Så jeg lurer på om det er fler her inne som kjenner seg igjen og kan dele noen erfaringer og råd? Anonymkode: 1d931...e1c 8
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #2 Skrevet 7. mars 2024 Erfaringer og råd? Det er bare en ting du må gjøre, og det er å komme deg ut av dette forholdet. Ingen andre råd trengs. Anonymkode: 62f51...737 11 9
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #3 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Erfaringer og råd? Det er bare en ting du må gjøre, og det er å komme deg ut av dette forholdet. Ingen andre råd trengs. Anonymkode: 62f51...737 👆 Anonymkode: 4e7c2...4e1 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #4 Skrevet 7. mars 2024 Du blir jo syk av dette og slik skal ikke ett forhold forme deg. Anonymkode: 9a9df...724 3
Teriaki Skrevet 7. mars 2024 #5 Skrevet 7. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Erfaringer og råd? Det er bare en ting du må gjøre, og det er å komme deg ut av dette forholdet. Ingen andre råd trengs. Anonymkode: 62f51...737👍 Endret 7. mars 2024 av Teriaki Vhh
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #6 Skrevet 7. mars 2024 Psykolog....? du trenger ny leilighet,og å komme deg til helvete langt vekk fra psykoen! Anonymkode: ae341...894 2
got2go Skrevet 7. mars 2024 #7 Skrevet 7. mars 2024 Dette kommer aldri til å bli bedre dessverre. Så du må bestemme deg for om dette er noe du kan leve med eller uten. Så enkelt, og så vanskelig. 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #8 Skrevet 7. mars 2024 Dette er garantert en mann som er utro selv. Du må gå! Anonymkode: 0ce7d...947 6
Gjest AnomynBurker Skrevet 7. mars 2024 #9 Skrevet 7. mars 2024 Hva jeg anbefaler deg å gjøre spørs litt på hva du vil. Om du ikke orker dette, må du gå. Men om du vil bli må dere jobbe for forholdet begge to. Han må få bearbeidet utroskapen han har blitt utsatt for. Og du må trygge han. Det er nok ikke så lurt å gå mye ut på byen, som du sa du gjorde. Kan dere snakke normalt med hverandre enda? Spør han hva han trenger fra deg. Du kan kanskje la det gå lengre mellom byturene og når du er på byen kan du sende noen sms til han, la han hente deg, komme hjem i rimelig tid og slå på snapmap. Dette er jo noen få tiltak som kunne ha hjulpet. Jeg skjønner du blir sliten. Men din mann har blit traumatisert av sin eks. Og nå går det hun har gjort ut over deg. Han mangler tillit og han er redd. Er du i stand til å hjelpe han?
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #10 Skrevet 7. mars 2024 AnomynBurker skrev (17 minutter siden): Hva jeg anbefaler deg å gjøre spørs litt på hva du vil. Om du ikke orker dette, må du gå. Men om du vil bli må dere jobbe for forholdet begge to. Han må få bearbeidet utroskapen han har blitt utsatt for. Og du må trygge han. Det er nok ikke så lurt å gå mye ut på byen, som du sa du gjorde. Kan dere snakke normalt med hverandre enda? Spør han hva han trenger fra deg. Du kan kanskje la det gå lengre mellom byturene og når du er på byen kan du sende noen sms til han, la han hente deg, komme hjem i rimelig tid og slå på snapmap. Dette er jo noen få tiltak som kunne ha hjulpet. Jeg skjønner du blir sliten. Men din mann har blit traumatisert av sin eks. Og nå går det hun har gjort ut over deg. Han mangler tillit og han er redd. Er du i stand til å hjelpe han? Nei, vet du hva. Ts kan ikke gjøre noe mer for å hjelpe ham. De har vært sammen i flere år, og hans atferd er nå kontrollerende allerede, uten at det har hjulpet noe på sjalusien hans. Skal han få kontrollere og isolere henne enda mer? Selv om man har opplevd utroskap tidligere er det ikke normalt å være så usikker flere år inn i et forhold med en annen. Det er helt vanlig å gå ut på byen med venner, og det er ikke normalt å nekte partner kontakt med venner av motsatt kjønn. Fyren trenger hjelp av psykolog og å lære å trygge seg selv, ts kan ikke gjøre mer her uten at hun selv potensielt går til grunne. Anonymkode: dc407...fa6 6 9
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #11 Skrevet 7. mars 2024 Det er jo kjæresten din som trenger psykolog, ikke du (eller, kanskje du også, men spesielt kjæresten din). Du bør komme deg ut av forholdet. Dette er emosjonell mishandling. Anonymkode: 6a86d...45e 4 1
Gjest AnomynBurker Skrevet 7. mars 2024 #12 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, vet du hva. Ts kan ikke gjøre noe mer for å hjelpe ham. De har vært sammen i flere år, og hans atferd er nå kontrollerende allerede, uten at det har hjulpet noe på sjalusien hans. Skal han få kontrollere og isolere henne enda mer? Selv om man har opplevd utroskap tidligere er det ikke normalt å være så usikker flere år inn i et forhold med en annen. Det er helt vanlig å gå ut på byen med venner, og det er ikke normalt å nekte partner kontakt med venner av motsatt kjønn. Fyren trenger hjelp av psykolog og å lære å trygge seg selv, ts kan ikke gjøre mer her uten at hun selv potensielt går til grunne. Anonymkode: dc407...fa6 Jeg tviler på at dette forholdet er så svart hvitt som du nå beskriver det. Ts skriver f.eks om mange byturer. Jeg tror det kan ligge noe vondt der. Det kan jo være ts trigger han. Det er vondt å oppleve utroskap. Noen blir veldig syke. Så jeg vil ikke dømme ts sin partner nord og ne.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #13 Skrevet 7. mars 2024 Ts, er du mann eller kvinne og hvilket kjønn er samboer? Anonymkode: 5592c...da7
Gjest WhisperingWind Skrevet 7. mars 2024 #14 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Erfaringer og råd? Det er bare en ting du må gjøre, og det er å komme deg ut av dette forholdet. Ingen andre råd trengs. Anonymkode: 62f51...737 ⬆️⬆️⬆️
Gjest WhisperingWind Skrevet 7. mars 2024 #15 Skrevet 7. mars 2024 AnomynBurker skrev (27 minutter siden): Jeg tviler på at dette forholdet er så svart hvitt som du nå beskriver det. Ts skriver f.eks om mange byturer. Jeg tror det kan ligge noe vondt der. Det kan jo være ts trigger han. Det er vondt å oppleve utroskap. Noen blir veldig syke. Så jeg vil ikke dømme ts sin partner nord og ne. Når du driver med psykisk vold og terror mot partner pga egen usikkerhet spiller det ingen rolle hva traume du har hatt. Da tar en fatt i problemet og jobber med seg selv! Man behandler ikke folk som dritt. Da får en klare seg alene.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #16 Skrevet 7. mars 2024 AnomynBurker skrev (33 minutter siden): Jeg tviler på at dette forholdet er så svart hvitt som du nå beskriver det. Ts skriver f.eks om mange byturer. Jeg tror det kan ligge noe vondt der. Det kan jo være ts trigger han. Det er vondt å oppleve utroskap. Noen blir veldig syke. Så jeg vil ikke dømme ts sin partner nord og ne. Men da er han for syk til å ha et forhold! Noen som blir slått som barn eller har sett moren blitt banket opp av faren, banker kona si. Så om han drar til deg da, skal du liksom være sånn åååå stakkar mannen opplevde traumer som barn, han har det vondt og derfor må jeg fortsette å være sammen med han og bli banket helseløs. Sikkert jeg som trigger han, jeg la jo kniven feil vei og brukte fem minutter lengre på butikken enn vanlig og snakket for lenge med han telefonselgeren. NEI. Bare nei. Han må i terapi. Han må bearbeide dette før han kan gå inn i et forhold. TS blir psykisk mishandlet og blir helt ødelagt av dette, får angst og panikkanfall, utsletter seg selv, kan ikke være seg selv. Du kan ikke bli, TS!!! Sorry, jeg vet "dump han" hverken er det du vil høre, eller det du vil gjøre. Men jeg håper det begynner å gro en spire i deg om at det faktisk er dette du må. Med tiden vil du forhåpentligvis komme deg ut. Anonymkode: 21786...168 8 3
Gjest AnomynBurker Skrevet 7. mars 2024 #17 Skrevet 7. mars 2024 WhisperingWind skrev (8 minutter siden): Når du driver med psykisk vold og terror mot partner pga egen usikkerhet spiller det ingen rolle hva traume du har hatt. Da tar en fatt i problemet og jobber med seg selv! Man behandler ikke folk som dritt. Da får en klare seg alene. Sjalusi heter det. Ikke psykisk vold og terror. De ordene kan spares for de som virkelig blir utsatt for mishandling. Jeg tror diskusjonen hadde sett anderledes ut om vi hadde oppfattet ts som mannen her. Noe ts kanskje er. Og at ts da er en mann som går mye ut på byen. Hadde du da gitt samme type råd?
Gjest AnomynBurker Skrevet 7. mars 2024 #18 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men da er han for syk til å ha et forhold! Noen som blir slått som barn eller har sett moren blitt banket opp av faren, banker kona si. Så om han drar til deg da, skal du liksom være sånn åååå stakkar mannen opplevde traumer som barn, han har det vondt og derfor må jeg fortsette å være sammen med han og bli banket helseløs. Sikkert jeg som trigger han, jeg la jo kniven feil vei og brukte fem minutter lengre på butikken enn vanlig og snakket for lenge med han telefonselgeren. NEI. Bare nei. Han må i terapi. Han må bearbeide dette før han kan gå inn i et forhold. TS blir psykisk mishandlet og blir helt ødelagt av dette, får angst og panikkanfall, utsletter seg selv, kan ikke være seg selv. Du kan ikke bli, TS!!! Sorry, jeg vet "dump han" hverken er det du vil høre, eller det du vil gjøre. Men jeg håper det begynner å gro en spire i deg om at det faktisk er dette du må. Med tiden vil du forhåpentligvis komme deg ut. Anonymkode: 21786...168 Det er lite konstruktiv å overdrive så voldsomt som du gjør nå.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #19 Skrevet 7. mars 2024 AnomynBurker skrev (35 minutter siden): Jeg tviler på at dette forholdet er så svart hvitt som du nå beskriver det. Ts skriver f.eks om mange byturer. Jeg tror det kan ligge noe vondt der. Det kan jo være ts trigger han. Det er vondt å oppleve utroskap. Noen blir veldig syke. Så jeg vil ikke dømme ts sin partner nord og ne. Det er ikke ts ansvar, og det er ikke ts som skal gå rundt på eggeskall for ikke å «trigge» ham. Det er hans ansvar å ta grep og jobbe med seg selv for ikke å la gamle «traumer» påvirke hans relasjon til andre. Det er vondt å oppleve utroskap, men de fleste av oss går videre med livet uten å la det gå ut over andre mennesker. Det er sykelig oppførsel å renske andres sosiale medier. Han har et problem, og har alene et ansvar for å rydde opp med seg selv og sin fortid. Anonymkode: dc407...fa6 7 1
Gjest AnomynBurker Skrevet 7. mars 2024 #20 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke ts ansvar, og det er ikke ts som skal gå rundt på eggeskall for ikke å «trigge» ham. Det er hans ansvar å ta grep og jobbe med seg selv for ikke å la gamle «traumer» påvirke hans relasjon til andre. Det er vondt å oppleve utroskap, men de fleste av oss går videre med livet uten å la det gå ut over andre mennesker. Det er sykelig oppførsel å renske andres sosiale medier. Han har et problem, og har alene et ansvar for å rydde opp med seg selv og sin fortid. Anonymkode: dc407...fa6 Selvsagt. Men om ts stadig vekk er på fylla er jo heller ikke det greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå