AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #1 Skrevet 6. mars 2024 Dater en mann som er han jeg vil ha! Har kjent han i mange år før vi begynte date. Eneste minuset er at det er så forbaska vanskelig for han å snakke om følelser.....!! Jeg prøver alt jeg kan å få han til å si noe om hvor jeg har han, men han sier hele tiden at han klarer bare ikke finne ord. Han sier han generelt strever med å omgjøre tanker til ord... Vi er fysiske, oppfører oss som kjærester men jeg trenger høre noe om hva han tenker videre. Vi har datet noen måneder men som sagt, vært venner lenge. Nå har han bedt meg stille han spørsmål i stedet for å si "kan du si noe om hva du tenker og føler?" - og mest sannsynlig skal vi ha en samtale rundt dette i morgen. Hvilke spørsmål bør jeg stille, som gjør det "lett" for han å svare men som også gjør det lett for meg å forstå hvor jeg har han? For noen dager siden stilte jeg spørsmålet "på en skala fra 1-10,hvor sannsynlig er det for deg at det blir oss to?" Jeg tenkte jo at han klarte det med skalaen. Nei det ble for rart og han vrei seg i stolen.... Bør vel gå i terapi denne karen, her.... 😉Råd mottas med takk. Anonymkode: 8e3bd...9df
Yodas Skrevet 6. mars 2024 #2 Skrevet 6. mars 2024 Jeg hadde løpt min vei hvis jeg hadde truffet deg. Hadde fått noia av den typen spørsmål. 😃 5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #3 Skrevet 6. mars 2024 Ser du for deg en fremtid mellom oss? Er du åpen for andre? Er du ute etter noe seriøst med meg? Men uansett når han er så emosjonelt utilgjengelig som han virker så kan ting bli vanskelig frem i tid. Anonymkode: 0a2c3...728 1 7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #4 Skrevet 6. mars 2024 Yodas skrev (9 minutter siden): Jeg hadde løpt min vei hvis jeg hadde truffet deg. Hadde fått noia av den typen spørsmål. 😃 Nå er det sånn at vi kjenner hverandre utrolig godt, for det første - og for det andre, så har han BEDT MEG om å stille slike spørsmål. Hvordan finner du ut av om du og den du dater bare er i datingfasen, da, eller om dere faktisk er på vei over til et forhold? Sier du ikke ett ord...? Anonymkode: 8e3bd...9df 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #5 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ser du for deg en fremtid mellom oss? Er du åpen for andre? Er du ute etter noe seriøst med meg? Men uansett når han er så emosjonelt utilgjengelig som han virker så kan ting bli vanskelig frem i tid. Anonymkode: 0a2c3...728 Takk for konstruktiv tilbakemelding. Han er nok ikke så emosjonelt utilgjengelig som det høres ut som altså. Han er ganske emosjonelt skadet (utrolig vonde forhold bak seg blant annet). Gode spørsmål, det der....jeg tar dem med meg Takk. Anonymkode: 8e3bd...9df
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #6 Skrevet 6. mars 2024 Er dette ditt ansvar??? Håper han også bruker kvelden til å Google "hvordan klare å snakke om følelser" Anonymkode: b0bc7...f4d 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #7 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er dette ditt ansvar??? Håper han også bruker kvelden til å Google "hvordan klare å snakke om følelser" Anonymkode: b0bc7...f4d Ja det kan du si. En av oss må jo ta ansvar. Vi er liksom kommet dit nå at jeg vil vite hvor dette tar veien. Men han strever altså så, aldri opplevd maken, jeg.....Tror jeg bare må spørre rett ut om han ønsker noe seriøst med meg....det må han da klare svare på. La oss håpe han bruker google for alt det er verdt Anonymkode: 8e3bd...9df
Yodas Skrevet 6. mars 2024 #8 Skrevet 6. mars 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nå er det sånn at vi kjenner hverandre utrolig godt, for det første - og for det andre, så har han BEDT MEG om å stille slike spørsmål. Hvordan finner du ut av om du og den du dater bare er i datingfasen, da, eller om dere faktisk er på vei over til et forhold? Sier du ikke ett ord...? Anonymkode: 8e3bd...9df Det er 20 år siden, så vi hadde ikke hørt om situationships og andre slags -ships, vi gikk nok ganske all-in fra starten av uten å definere så mye hva vi var og ikke var med ord, tror jeg. Er sammen fortsatt, da.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #9 Skrevet 6. mars 2024 Yodas skrev (Akkurat nå): Det er 20 år siden, så vi hadde ikke hørt om situationships og andre slags -ships, vi gikk nok ganske all-in fra starten av uten å definere så mye hva vi var og ikke var med ord, tror jeg. Er sammen fortsatt, da. Mye lettere " i gamle dager" jeg er også fra den tiden, men ble skilt, som han, og her sitter vi da og klarer liksom ikke finne helt ut av det. Det vil si, han klarer ikke sette ord på det.....Utrolig irriterende faktisk. Godt å høre dere holder sammen Godt jobbet! Anonymkode: 8e3bd...9df 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #10 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja det kan du si. En av oss må jo ta ansvar. Vi er liksom kommet dit nå at jeg vil vite hvor dette tar veien. Men han strever altså så, aldri opplevd maken, jeg.....Tror jeg bare må spørre rett ut om han ønsker noe seriøst med meg....det må han da klare svare på. La oss håpe han bruker google for alt det er verdt Anonymkode: 8e3bd...9df Men om han fortsatt ikke klarer å svare på det enkleste spørsmål av typen du skrev lengre opp i tråden...Er det da en du egenrlig vil ha et forhold til.? Hva er hans kjærlighetsspråk? Bekrefter han deg der du trenger det? Å måtte GJETTE hva et menneske tenker og føler om deg og andre ting er tungt. Umulig. Er han villig til å få hjelp til å åpne seg, og er det en prosess du ønsker være med på, uansett utfall..? Anonymkode: b0bc7...f4d 2
Hannah80 Skrevet 6. mars 2024 #11 Skrevet 6. mars 2024 Han klarte ikke å svare på sannsynligheten for at det blir dere to? Noe av det rareste jeg har lest. Nekter å tro at en forelsket mann ikke hadde klart å svare på et slikt spørsmål.. 1 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #12 Skrevet 6. mars 2024 Helt ok å ha litt vanskeligheter med å snakke om følelser, men når han ikke en gang klarer å gi deg en pekepinn en gang på om det kan bli dere to etter flere måneder med dating, så tenker jeg fort at dette ikke er liv laga. Hadde han vært redd for å miste deg, hadde han sørget for å trygge deg. "Redd for følelser" og "dårlige erfaringer fra tidligere forhold som gjør meg redd for forpliktelser" er det mange menn før han som har vært.. Så treffer de plutselig en person de vil satse med, så var de ikke så redde likevel. Men forslag til spørmål: "Nå har vi datet en stund, så jeg antar at du etterhvert har gjort deg opp en mening om vi dater mot et potensielt forhold eller ikke. Ønsker du å satse mot et forhold her, eller kaster jeg bare bort tiden min med å date deg"? Anonymkode: 07166...f8f 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #13 Skrevet 6. mars 2024 Synes sånt lett blir mas og kav. Hvorfor ikke bare kose dere sammen, og ta det litt som det kommer? Hvorfor dette stresset med "blir det oss for evig og alltid", og mas om "kjærlighetsspråk" (noe så fjollete)? Men, jeg får følelsen av at han ikke er like investert i dette som deg, og at han rett og slett ikke har lyst til å svare på alle spørsmålene dine. Likevel, jeg ville roet det kraftig ned. Kos deg, og se hvor det bærer hen. Er han like lunken etter noen måneder, får du heller se deg om etter en annen. Anonymkode: 22854...7ec 1
Sparkling_Pink Skrevet 7. mars 2024 #14 Skrevet 7. mars 2024 Hva med noen konkrete spørsmål som handler om handlinger? «Hvordan ser du for deg at vi fungerer i lag som partnere i fremtida?» «Hva gir det livet ditt at vi møtes og bruker tid ilag?» «Hva gjør vi ilag som du setter pris på?» «Hva drømmer du om å gjøre ti år fram i tid?» Det kan og være greit om du vil prate om følelser, å si at han ikke behøver å svare med en gang, men at det da er hans ansvar å ta temaet opp når han har fått taket på hvilke følelser han kjenner på. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #15 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men om han fortsatt ikke klarer å svare på det enkleste spørsmål av typen du skrev lengre opp i tråden...Er det da en du egenrlig vil ha et forhold til.? Hva er hans kjærlighetsspråk? Bekrefter han deg der du trenger det? Å måtte GJETTE hva et menneske tenker og føler om deg og andre ting er tungt. Umulig. Er han villig til å få hjelp til å åpne seg, og er det en prosess du ønsker være med på, uansett utfall..? Anonymkode: b0bc7...f4d Kjærlighetsspråket hans er fysisk. Og det merkes Ja han bekrefter meg på veldig mange måter, er utrolig god på å sjekke ut hvordan jeg har det, veldig god på å trygge meg på mange måter, han sier ting med handlinger, ikke fullt så god med ord. Kommer med blomster til meg, sender skjønne meldinger, ringer meg hver eneste dag, sender hjerter osv......Muntlig derimot kan det bli vanskelig..... Hannah80 skrev (1 time siden): Han klarte ikke å svare på sannsynligheten for at det blir dere to? Noe av det rareste jeg har lest. Nekter å tro at en forelsket mann ikke hadde klart å svare på et slikt spørsmål.. Jo men han klarte ikke skala-spørsmålet mitt. Tidligere har han svart at det er høyst sannsynlig at det blir oss to. Og forelsket? joda, det er han det er jeg ikke i tvil på hvertfall. Bare litt kortklipte antenner ift følelser og å snakke om dem... AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt ok å ha litt vanskeligheter med å snakke om følelser, men når han ikke en gang klarer å gi deg en pekepinn en gang på om det kan bli dere to etter flere måneder med dating, så tenker jeg fort at dette ikke er liv laga. Hadde han vært redd for å miste deg, hadde han sørget for å trygge deg. "Redd for følelser" og "dårlige erfaringer fra tidligere forhold som gjør meg redd for forpliktelser" er det mange menn før han som har vært.. Så treffer de plutselig en person de vil satse med, så var de ikke så redde likevel. Men forslag til spørmål: "Nå har vi datet en stund, så jeg antar at du etterhvert har gjort deg opp en mening om vi dater mot et potensielt forhold eller ikke. Ønsker du å satse mot et forhold her, eller kaster jeg bare bort tiden min med å date deg"? Anonymkode: 07166...f8f Skjønner hva du sier. Og spørsmålet du nevner er et godt et. Det skal jeg ta med meg Takk. AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes sånt lett blir mas og kav. Hvorfor ikke bare kose dere sammen, og ta det litt som det kommer? Hvorfor dette stresset med "blir det oss for evig og alltid", og mas om "kjærlighetsspråk" (noe så fjollete)? Men, jeg får følelsen av at han ikke er like investert i dette som deg, og at han rett og slett ikke har lyst til å svare på alle spørsmålene dine. Likevel, jeg ville roet det kraftig ned. Kos deg, og se hvor det bærer hen. Er han like lunken etter noen måneder, får du heller se deg om etter en annen. Anonymkode: 22854...7ec Han er ferskere ut av et forhold enn meg, og dermed henger han nok litt etter, så det har du rett i. Han har forøvrig vært tydelig på at han er redd for å miste meg, så vi får se da. Lunken vil jeg ikke kalle han, for han viser hvor gla han er i meg med handlinger. Men jeg skulle så gjerne HØRT det fra han og fått vite litt mer om hvor vi står. Jeg orker ikke ha et uforpliktende forhold i lengda....det må, for meg, være mer håndfast.... Sparkling_Pink skrev (23 minutter siden): Hva med noen konkrete spørsmål som handler om handlinger? «Hvordan ser du for deg at vi fungerer i lag som partnere i fremtida?» «Hva gir det livet ditt at vi møtes og bruker tid ilag?» «Hva gjør vi ilag som du setter pris på?» «Hva drømmer du om å gjøre ti år fram i tid?» Det kan og være greit om du vil prate om følelser, å si at han ikke behøver å svare med en gang, men at det da er hans ansvar å ta temaet opp når han har fått taket på hvilke følelser han kjenner på. Lurt. Takker for tips Anonymkode: 8e3bd...9df
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #16 Skrevet 7. mars 2024 «Når har du tenkt deg å få lært å sette ord på følelser?» «Tror du en voksen person gidder være sammen med en som kommuniserer som en 5-åring?» Anonymkode: 75d7a...2f3 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #17 Skrevet 7. mars 2024 Hadde blitt helt satt ut av å få et skalaspørsmål jeg også. Høres ut som ei værmelding. Anonymkode: 5efe7...6c8 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #18 Skrevet 7. mars 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Takk for konstruktiv tilbakemelding. Han er nok ikke så emosjonelt utilgjengelig som det høres ut som altså. Han er ganske emosjonelt skadet (utrolig vonde forhold bak seg blant annet). Gode spørsmål, det der....jeg tar dem med meg Takk. Anonymkode: 8e3bd...9df Disse to tingene går svært ofte, som regel faktisk, hånd i hånd. TS, jeg tør nesten garantere at du er av usikkertilknytningsstil... Kan det stemme? Dette lyder til å være en usunn dynamikk i startfasen, så jeg vil be deg av hele mitt hjerte om å lese opp på the anxious and avoidant dance. Lær deg tegnene, og lær deg hva du kan jobbe med i deg selv for å unngå å trigge den unnvikende, ettersom det vil få han til å løpe fra deg. Det er verdens vondeste dynamikk å stå i mens det pågår, men du som usikkertilknytning har langt mer kontroll enn man er klar over. Men det betyr at man må klare å forbedre seg selv først før man kan forvente forvedring fra den unnvikende. Jeg lærte dette for sent og altfor mye skade var allerede gjort av den unnvikende. Mine reaksjoner og mitt behov for bekreftelse, ord og avklaring gjorde hans oppførsel langt verre. Jeg kunne ha fått et helt annet resultat dersom jeg hadde lært alt dette tidligere. Fokuser mer på deg selv og hvordan du kan være trygg nok i deg selv. La han komme til deg. Anonymkode: 3da0b...7b2 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #19 Skrevet 7. mars 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Kjærlighetsspråket hans er fysisk. Og det merkes Ja han bekrefter meg på veldig mange måter, er utrolig god på å sjekke ut hvordan jeg har det, veldig god på å trygge meg på mange måter, han sier ting med handlinger, ikke fullt så god med ord. Kommer med blomster til meg, sender skjønne meldinger, ringer meg hver eneste dag, sender hjerter osv......Muntlig derimot kan det bli vanskelig..... Jo men han klarte ikke skala-spørsmålet mitt. Tidligere har han svart at det er høyst sannsynlig at det blir oss to. Og forelsket? joda, det er han det er jeg ikke i tvil på hvertfall. Bare litt kortklipte antenner ift følelser og å snakke om dem... Skjønner hva du sier. Og spørsmålet du nevner er et godt et. Det skal jeg ta med meg Takk. Han er ferskere ut av et forhold enn meg, og dermed henger han nok litt etter, så det har du rett i. Han har forøvrig vært tydelig på at han er redd for å miste meg, så vi får se da. Lunken vil jeg ikke kalle han, for han viser hvor gla han er i meg med handlinger. Men jeg skulle så gjerne HØRT det fra han og fått vite litt mer om hvor vi står. Jeg orker ikke ha et uforpliktende forhold i lengda....det må, for meg, være mer håndfast.... Lurt. Takker for tips Anonymkode: 8e3bd...9df TS, ord og handlinger MÅ SAMSVARE. Ikke glem at menn har helt andre tanker rundt det med å oppføre seg som forelska par - svært mange kan fint gjøre dette uten at de faktisk er forelska. For de fleste.menn er det ordene det kommer an på når det gjelder forelskelse og å elske noen. Ikke oppførselen. Dermed må du avgjøre basert på hvorvidt ord og handlinger samsvarer. Og å være redd for å miste deg betyr ikke at han er forelsket. Det betyr at han trives godt med de godene det gir han å.ha deg i livet, men hsn er veldig tydelig ikke like følelsesmessig investert som deg. Det kan jeg dessverre garantere deg. Anonymkode: 3da0b...7b2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #20 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja det kan du si. En av oss må jo ta ansvar. Vi er liksom kommet dit nå at jeg vil vite hvor dette tar veien. Men han strever altså så, aldri opplevd maken, jeg.....Tror jeg bare må spørre rett ut om han ønsker noe seriøst med meg....det må han da klare svare på. La oss håpe han bruker google for alt det er verdt Anonymkode: 8e3bd...9df Hver sin lyst. Jeg forsøkte også å ta ansvar for dette i et forhold. Funket mens vi var forelsket, ødela forholdet på lang sikt. Grusomt, og jeg gjør det aldri igjen! Anonymkode: 2f943...b5e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå