AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #1 Skrevet 6. mars 2024 Forrige uke ble jeg stoppet av en politimann etter jobben og han sa han stoppet meg fordi jeg hadde et lys som manglet bak. Han sa jeg skulle få kjøre hjem, men så kikket han alvorlig på meg og sa "men jeg vil ikke se deg noe mer før dette er fiksa. Du må huske du har en veldig lettgjenkjennelig bil" og hele tiden han snakket til meg brukte han bare etternavnet mitt, ikke fornavn. Det har jeg aldir vært borti at folk gjør så mulig jeg bare er rar da mens syns hele greia virka så merkelig og ubehagelig. Nesten litt truende i måten han sa det på. Jeg skjønner jo de vil at folk skal fikse ting så de slipper at det er feil på biler på veien og at folk slipper bøter. Men må man virkelig nesten bli truende i væremåten mot folk? Anonymkode: 56d5a...5ca
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #2 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forrige uke ble jeg stoppet av en politimann etter jobben og han sa han stoppet meg fordi jeg hadde et lys som manglet bak. Han sa jeg skulle få kjøre hjem, men så kikket han alvorlig på meg og sa "men jeg vil ikke se deg noe mer før dette er fiksa. Du må huske du har en veldig lettgjenkjennelig bil" og hele tiden han snakket til meg brukte han bare etternavnet mitt, ikke fornavn. Det har jeg aldir vært borti at folk gjør så mulig jeg bare er rar da mens syns hele greia virka så merkelig og ubehagelig. Nesten litt truende i måten han sa det på. Jeg skjønner jo de vil at folk skal fikse ting så de slipper at det er feil på biler på veien og at folk slipper bøter. Men må man virkelig nesten bli truende i væremåten mot folk? Anonymkode: 56d5a...5ca Typisk snut Anonymkode: b2bda...3b1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #3 Skrevet 6. mars 2024 Nei, man trenger skjeldent å være nesten truende i væremåte mot folk. Dette virker ikke som en slik situasjon hvor det er nødvendig. Enten oppfattet du det feil, eller så mistenker jeg at det er noe du utelater. Tidligere historikk eller din oppførsel. Jeg vet ikke, var ikke der. Anonymkode: 355c1...414 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #4 Skrevet 6. mars 2024 Kanskje han prøvde å være litt "streng" for å nå frem til deg? Eller at det bare var i ditt hode at han virket "truende", som du sier Anonymkode: 2c68c...90a 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #5 Skrevet 6. mars 2024 Small dick energy på hele gjengen. Anonymkode: 3d229...99c 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #6 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, man trenger skjeldent å være nesten truende i væremåte mot folk. Dette virker ikke som en slik situasjon hvor det er nødvendig. Enten oppfattet du det feil, eller så mistenker jeg at det er noe du utelater. Tidligere historikk eller din oppførsel. Jeg vet ikke, var ikke der. Anonymkode: 355c1...414 Ts her. Jeg har ingen tidligere historikk med noe kriminelt, har aldri hatt noe kontakt med politiet. Dette er 2. gangen i mitt liv faktisk at jeg blir stoppet.. Jeg oppførte meg helt normalt og vennlig følte jeg selv da når han stoppa meg. Mulig jeg misoppfattet ja, jeg kan være litt var på hvordan folk oppfører seg og toneleiet de har. Følte bare at dette var liksom en ganske liten ting som er lett å fikse, men så virket det så alvorlig i måten han snakket til meg på. Vet ikke helt jeg. Anonymkode: 56d5a...5ca
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #7 Skrevet 7. mars 2024 Jobben dems å sette grenser. Naturlig å reagere på autoriteter, sluttet å reagere på toneleie til folk, mange som faktisk ikke kan noe for det Anonymkode: 2d835...a65
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #8 Skrevet 7. mars 2024 Folk kan vere merkelige i alle mulige yrker. Det at han bruker etternavn i stede for fornavn er nok ikke så uvanlig Anonymkode: 3adae...3cf
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #9 Skrevet 8. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 22.01): Small dick energy på hele gjengen. Anonymkode: 3d229...99c Kjenner så mange politimenn som ham Anonymkode: 264a0...cc4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #10 Skrevet 8. mars 2024 Typisk politi det der. Sikkert desperat etter en liten makt-demonstrasjon... Anonymkode: 71038...26c
Bombasi Skrevet 8. mars 2024 #11 Skrevet 8. mars 2024 Har inntrykk av at politiyrket domineres av attitude. Som om at de blir lært på politiskolen å bli høy på seg selv med uniform på. Kanskje det er en forsvarsmekanisme og/eller en maktdemonstrasjon der de skal bevise noe ovenfor vanlige folk. Det skal skape en slags respektkultur. Ironien er at det ofte slår motsatt ut, slik TS opplever det. Synes dog at politifolk har blitt mer humanisert med tiden, særlig på bygda. Er kanskje like ille i byene enda. Vet ikke.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #12 Skrevet 9. mars 2024 Purken har nok sett for mye amerikanske 😀 Anonymkode: cee91...b8b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #13 Skrevet 9. mars 2024 Hva var truende her? At en som er satt til å håndheve regler sier til deg at du må fikse noe som ikke fungerer? På en streng måte? At han bruker etternavnet ditt er ganske uvanlig. Det gjør jo jo håndverkere og 😆 Å oppleve at autoriteter bruker autoriteten sin er en "maktdemonstrasjon", "small dick energy", "attitude" eller "truende" blir nesten et normativ svar. Det sier mer om de som kommer med påstanden enn selve påstanden. Snakk om lav terskel for å bli korrigert. Anonymkode: 8fab8...57d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå