Gå til innhold

Bergen på dagtid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør unge voksne på dagtid i Bergen? Person som av ulike årsaker ikke kan vere i arbeid, men bruker restkapasiteten sin på frivillig arbeid noen timer flere ganger i uken. Er smart, morsom og sosial, men savner en møteplass for å møte likesinnede. Orker ikke plasser som feks Fontenehuset. Ikke noe galt med det, men vanskelig å finne likesinnede der. 

Noen som har noen tips til meg?

På forhånd takk. 🌺

Anonymkode: 8e719...235

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut "Aktivitetssenter Psykisk helse Bergen Sør".

Anonymkode: dd5c8...96f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på frivillighetssentralen, om den nærmeste ikke har noe å tilby som du finner interessant kan du nesten garantert få lov til å starte opp noe! En venninne av meg har startet en skravleklubb på en sentral, ikke i Bergen da, den er for de som va en eller annen grunn går hjemme på dagtid.

Ellers kan jo besøksvenn gjennom røde kors kanskje være noe? Det er veldig kjekt og givende!

Anonymkode: dc3c2...06f

AnonymBruker
Skrevet

Unge voksne er på jobb eller skole, de slenger ikke rundt i byen som en slaur. 

Anonymkode: 1f867...c08

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Unge voksne er på jobb eller skole, de slenger ikke rundt i byen som en slaur. 

Anonymkode: 1f867...c08

For en kunnskapsløs og dømmende kommentar. 

Anonymkode: ffcdd...d19

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket ut Amalie Skrams hus? Der er det masse aktivitet. Og mye forskjellig folk. Er ikke helt sikker på åpningstider da. Men kanskje verdt å sjekke ut. Der kan man lage både musikk, keramikk, gå på skrivekurs og mye forskjellig. 

Anonymkode: 7deb8...4b2

AnonymBruker
Skrevet
On 3/7/2024 at 1:30 PM, AnonymBruker said:

Har du sjekket ut Amalie Skrams hus? Der er det masse aktivitet. Og mye forskjellig folk. Er ikke helt sikker på åpningstider da. Men kanskje verdt å sjekke ut. Der kan man lage både musikk, keramikk, gå på skrivekurs og mye forskjellig. 

Anonymkode: 7deb8...4b2

Amalie Skrams hus er primært for rusavhengige. Fontenehuset har også mange rusavhengige.

Det er kanskje ikke det mest optimale måten å finne likesinnede på.

Jeg anbefaler frivillig arbeid hos Frivilligsentralen eller i en organisasjon som man har interesse for :) 

Anonymkode: 53779...4f6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Amalie Skrams hus er primært for rusavhengige. Fontenehuset har også mange rusavhengige.

Jeg anbefaler frivillig arbeid hos Frivilligsentralen eller i en organisasjon som man har interesse for :) 

Det er det ikke. Om en er påvirket på noen måter blir en bortvist og rusprat er ikke forenlig med Amalie Skrams verdier. 

"Amalie Skrams hus er et kreativt hus for mennesker som har erfaring med psykiske helseplager.

Huset er til for alle som vil prøve ut egne kreative ressurser, ha en aktiv hverdag, søke ny inspirasjon og delta i et sosialt fellesskap. Ta gjerne kontakt med oss!

Velkommen!"

Anonymkode: 19fb6...0bd

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg var mye på Amalie skrams hus tidligere, og det du sier stemmer dårlig overens med realiteten.

Anonymkode: 9c55c...399

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...