AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #1 Skrevet 6. mars 2024 Jeg fylte nylig 30 år, og ønsket meg i den anledning å dra på en storbytur en helg. Jeg fikk med meg samboer på det, og han bestilte turen, og deretter sendte han meg Vipps-krav på akkurat halvparten. Det var forsåvidt greit for meg, jeg forventet ikke at han skulle betale for hele turen. Jeg hadde bursdag på selve turen, og den dagen det var min bursdag, så spanderte han middag på meg på en type gate restaurant, så ikke noe fancy greier, men det var forsåvidt også greit for meg. Og det var det, han hadde ikke kjøpt noen gave, og har ikke hørt noe mer om det i ettertid. Jeg har ikke tatt det opp med han, fordi det egentlig ikke har brydd meg så veldig, men jeg har fått en del spørsmål fra venninner og kolleger om dette. Mange har sagt at de synes det var sjenerøst å spandere tur på meg, men da jeg svarte at jeg betalte selv min del, så spurte de hva jeg fikk i gave. Da har jeg jo svart at jeg fikk en middag på en mindre restaurant, uten dessert eller noe ekstra. Dette har jeg fått en del reaksjoner på, om at de selv ville blitt veldig skuffet osv. Hadde du blitt skuffet, og forventet mer på din bursdag med rundt tall? Jeg kjøper alltid bursdagsgave til han, men har ikke feiret rundt tall ennå. Anonymkode: 011e7...a68 1 9 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #2 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fylte nylig 30 år, og ønsket meg i den anledning å dra på en storbytur en helg. Jeg fikk med meg samboer på det, og han bestilte turen, og deretter sendte han meg Vipps-krav på akkurat halvparten. Det var forsåvidt greit for meg, jeg forventet ikke at han skulle betale for hele turen. Jeg hadde bursdag på selve turen, og den dagen det var min bursdag, så spanderte han middag på meg på en type gate restaurant, så ikke noe fancy greier, men det var forsåvidt også greit for meg. Og det var det, han hadde ikke kjøpt noen gave, og har ikke hørt noe mer om det i ettertid. Jeg har ikke tatt det opp med han, fordi det egentlig ikke har brydd meg så veldig, men jeg har fått en del spørsmål fra venninner og kolleger om dette. Mange har sagt at de synes det var sjenerøst å spandere tur på meg, men da jeg svarte at jeg betalte selv min del, så spurte de hva jeg fikk i gave. Da har jeg jo svart at jeg fikk en middag på en mindre restaurant, uten dessert eller noe ekstra. Dette har jeg fått en del reaksjoner på, om at de selv ville blitt veldig skuffet osv. Hadde du blitt skuffet, og forventet mer på din bursdag med rundt tall? Jeg kjøper alltid bursdagsgave til han, men har ikke feiret rundt tall ennå. Anonymkode: 011e7...a68 Det var utrolig dårlig gjort. 😐 blir helt matt og vanskelig å vite hva en skal si. Men butikkene bugner jo av mye fint til damer, så vanskelig å finne noe skulle det jo ikke være. Anonymkode: af41f...e9e 22 5
xQueenKx Skrevet 6. mars 2024 #3 Skrevet 6. mars 2024 (endret) Hvilken økonomi har han? På reiser bruker man jo ekstra penger, på seg selv og på dere begge, som den middagen? Han gratulerte deg ellers med dagen og sånn, var koselig på andre måter? Endret 6. mars 2024 av xQueenKx 1 1
SPOCA Skrevet 6. mars 2024 #4 Skrevet 6. mars 2024 Selvfølgelig hadde jeg blitt skuffet, men så legger jeg også mye tid i gaver. Samboer er også opptatt av å gi fine og minneverdige gaver. Jeg ville sagt det til ham. Synes faktisk det er litt smålig og mangel på folkeskikk. 17 5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #5 Skrevet 6. mars 2024 Ja, jeg hadde blitt skuffet. Jeg syns man gir en oppmerksomhet på bursdag, og jeg gjør det alltid til min kjæreste. For meg gjenspeiler det litt om man syns den andre er viktig for deg og at de betyr noe. Min kjæreste er ikke så flink på gaver da så ofte må jeg være klar på hva jeg ønsker meg om han spørr. Men størrelsen/prisen på gaven har ikke noe å si for meg, det som betyr noe er at han har tatt seg tid til å ordne noe til meg Anonymkode: 0c2d1...a14 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #6 Skrevet 6. mars 2024 Ja, hadde blitt skuffet ❤️ Anonymkode: bd263...793 9 1
Traktor Skrevet 6. mars 2024 #7 Skrevet 6. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg fylte nylig 30 år, og ønsket meg i den anledning å dra på en storbytur en helg. Jeg fikk med meg samboer på det, og han bestilte turen, og deretter sendte han meg Vipps-krav på akkurat halvparten. Det var forsåvidt greit for meg, jeg forventet ikke at han skulle betale for hele turen. Jeg hadde bursdag på selve turen, og den dagen det var min bursdag, så spanderte han middag på meg på en type gate restaurant, så ikke noe fancy greier, men det var forsåvidt også greit for meg. Og det var det, han hadde ikke kjøpt noen gave, og har ikke hørt noe mer om det i ettertid. Jeg har ikke tatt det opp med han, fordi det egentlig ikke har brydd meg så veldig, men jeg har fått en del spørsmål fra venninner og kolleger om dette. Mange har sagt at de synes det var sjenerøst å spandere tur på meg, men da jeg svarte at jeg betalte selv min del, så spurte de hva jeg fikk i gave. Da har jeg jo svart at jeg fikk en middag på en mindre restaurant, uten dessert eller noe ekstra. Dette har jeg fått en del reaksjoner på, om at de selv ville blitt veldig skuffet osv. Hadde du blitt skuffet, og forventet mer på din bursdag med rundt tall? Jeg kjøper alltid bursdagsgave til han, men har ikke feiret rundt tall ennå. Anonymkode: 011e7...a68 Med mindre samboeren din hadde fryktelig lyst til å dra på storbytur, tenker jeg at det at han ble med og dekte kostnadene for det er en gave i seg selv. Dette er dyrt, og vi vet ingenting ting om økonomien hans. Litt som at et brudepar ikke bør forvente gave dersom det er store kostnader for gjestene forbundet med reise og opphold. Det at man kommer er gave i seg selv. Endret 7. mars 2024 av Traktor 9
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #8 Skrevet 6. mars 2024 Jeg forstår skuffelsen, men har han egentlig råd til å dra på en storbytur en helg? Jeg vet ikke om jeg ville forventet meg så mye mer, enn en påspandert middag, under turen, for det går jo penger på reisen, hotell, andre måltider ++. Ga han deg oppmerksomhet på andre måter, gratulerte deg med dagen på en fin måte osv? Anonymkode: 99fbd...9fa 1
Traktor Skrevet 6. mars 2024 #9 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men størrelsen/prisen på gaven har ikke noe å si for meg, det som betyr noe er at han har tatt seg tid til å ordne noe til meg Og nettopp det har kjæresten til TS gjort. 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #10 Skrevet 6. mars 2024 Traktor skrev (3 minutter siden): Og nettopp det har kjæresten til TS gjort. Ts her igjen Det var jeg som fant flybilletter og hotell, så så mye innsats gjorde han dessverre ikke. Han dro frem kortet sitt da vi skulle betale, men i ettertid har jeg skjønt at det var for å få noen bonuspoeng. Han kjøpte seg nettopp en dyr, ny klokke, og høytalere, så økonomien står det nok ikke på. Han fikk noe ut av turen for sin egen del også, han møtte en kamerat som bor i byen, og brukte en av de to hele dagene vi hadde til rådighet, med kameraten. Det skulle egentlig bare være noen timer, mens jeg kikket litt i butikker, men endte opp med å vare hele dagen.. Anonymkode: 011e7...a68 4 21
Traktor Skrevet 6. mars 2024 #11 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her igjen Det var jeg som fant flybilletter og hotell, så så mye innsats gjorde han dessverre ikke. Han dro frem kortet sitt da vi skulle betale, men i ettertid har jeg skjønt at det var for å få noen bonuspoeng. Han kjøpte seg nettopp en dyr, ny klokke, og høytalere, så økonomien står det nok ikke på. Han fikk noe ut av turen for sin egen del også, han møtte en kamerat som bor i byen, og brukte en av de to hele dagene vi hadde til rådighet, med kameraten. Det skulle egentlig bare være noen timer, mens jeg kikket litt i butikker, men endte opp med å vare hele dagen.. Anonymkode: 011e7...a68 Hvor lenge har dere vært sammen? Og hvor dyre gaver har du selv gitt han?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #12 Skrevet 6. mars 2024 Traktor skrev (1 minutt siden): Hvor lenge har dere vært sammen? Og hvor dyre gaver har du selv gitt han? Vi har vært sammen i fire år. Jeg har pleid å bruke ca. 1000 kroner, men tenkte å bruke mer ved rundt tall, gjøre noe ekstra ut av det. Anonymkode: 011e7...a68 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #13 Skrevet 6. mars 2024 Kjip og gjerrig fyr det der gitt. Og han er sjarmerende fordi......? Anonymkode: a9697...715 14 4
Fru Uperfekt Skrevet 6. mars 2024 #14 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg fylte nylig 30 år, og ønsket meg i den anledning å dra på en storbytur en helg. Jeg fikk med meg samboer på det, og han bestilte turen, og deretter sendte han meg Vipps-krav på akkurat halvparten. Det var forsåvidt greit for meg, jeg forventet ikke at han skulle betale for hele turen. Jeg hadde bursdag på selve turen, og den dagen det var min bursdag, så spanderte han middag på meg på en type gate restaurant, så ikke noe fancy greier, men det var forsåvidt også greit for meg. Og det var det, han hadde ikke kjøpt noen gave, og har ikke hørt noe mer om det i ettertid. Jeg har ikke tatt det opp med han, fordi det egentlig ikke har brydd meg så veldig, men jeg har fått en del spørsmål fra venninner og kolleger om dette. Mange har sagt at de synes det var sjenerøst å spandere tur på meg, men da jeg svarte at jeg betalte selv min del, så spurte de hva jeg fikk i gave. Da har jeg jo svart at jeg fikk en middag på en mindre restaurant, uten dessert eller noe ekstra. Dette har jeg fått en del reaksjoner på, om at de selv ville blitt veldig skuffet osv. Hadde du blitt skuffet, og forventet mer på din bursdag med rundt tall? Jeg kjøper alltid bursdagsgave til han, men har ikke feiret rundt tall ennå. Anonymkode: 011e7...a68 Det er jo dårligere enn hva jeg gir venner om de har dag når vi er på tur. 9
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #15 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ts her igjen Det var jeg som fant flybilletter og hotell, så så mye innsats gjorde han dessverre ikke. Han dro frem kortet sitt da vi skulle betale, men i ettertid har jeg skjønt at det var for å få noen bonuspoeng. Han kjøpte seg nettopp en dyr, ny klokke, og høytalere, så økonomien står det nok ikke på. Han fikk noe ut av turen for sin egen del også, han møtte en kamerat som bor i byen, og brukte en av de to hele dagene vi hadde til rådighet, med kameraten. Det skulle egentlig bare være noen timer, mens jeg kikket litt i butikker, men endte opp med å vare hele dagen.. Anonymkode: 011e7...a68 Da forstår jeg skuffelsen mer, det ville vært annerledes dersom han la inn litt innsats, og også tilbragte hele helgen sammen med deg. Da jeg fylte 30 år, fikk jeg et maleri av kjæresten min (vi var ikke kjærester på det tidspunktet), favoritt-godteriet mitt og roser, vi tilbragte også kvelden sammen. Her har han ikke lagt ned tid, innsats, penger eller følelser. Virker jo ikke som han egentlig syns du er så stor prioritering i hans liv. Anonymkode: 99fbd...9fa 7 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #16 Skrevet 6. mars 2024 Er han god, omtenksom og generøs med deg ellers? Gniene og smålige folk (av begge kjønn) er så lite tiltrekkende, at jeg faktisk ikke ville vært med personen. Anonymkode: 9a48f...da0 8 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #17 Skrevet 6. mars 2024 Jeg tror faktisk jeg hadde blitt skuffet her selv når jeg leser hele greia. Jeg har ikke høye forventninger altså og ville vært fornøyd med en liten oppmerksomhet. Det må ikke være så dyrt som middag engang. Anonymkode: a245b...b99 9 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #18 Skrevet 6. mars 2024 Jeg syns det er hårreisende hva enkelte forventer av partneren sin... Anonymkode: 82e23...ea7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #19 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror faktisk jeg hadde blitt skuffet her selv når jeg leser hele greia. Jeg har ikke høye forventninger altså og ville vært fornøyd med en liten oppmerksomhet. Det må ikke være så dyrt som middag engang. Anonymkode: a245b...b99 Men hva hadde du forventet da? Ref han spanderte middag. Anonymkode: 82e23...ea7
OppNedPåAlt Skrevet 6. mars 2024 #20 Skrevet 6. mars 2024 Snakker ikke folk sammen? Har dere snakket om kjærlighetsspråkene deres? For deg Ts er kanskje gaver viktig, for han er kanskje tid sammen viktig, mens gaver helt uviktig. Ved å ta en prat om kjærlighetsspråkene deres vil dere i framtiden unngå mye skuffelser. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå