AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #21 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er ikke en generisk liste. Dette avtales sammen med veileder. Anonymkode: 271c6...325 Men jeg har ingen veileder, jeg er sykemeldt og må «oppfylle aktivitetsplikten» for å få sykepenger. Jeg forstår ikke hva det vil si. Anonymkode: 6c091...bfe
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #22 Skrevet 6. mars 2024 Sofakona skrev (1 minutt siden): Da tror jeg ikke det er noe aktiv plikt om nav ikke har sakt noe Det står at man må oppfylle aktivitetsplikten når man har vært sykemeldt 8 uker ellers mister man sykepengene. Tror det sto på informasjon i forbindelse med søknad om sykepenger. Anonymkode: 6c091...bfe
Sofakona Skrevet 6. mars 2024 #23 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det står at man må oppfylle aktivitetsplikten når man har vært sykemeldt 8 uker ellers mister man sykepengene. Tror det sto på informasjon i forbindelse med søknad om sykepenger. Anonymkode: 6c091...bfe Tror aktivt er at du må ha samtaler med jobben om eventuelle tilrettelegging og så samtale med nav 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #24 Skrevet 6. mars 2024 Sofakona skrev (1 minutt siden): Tror aktivt er at du må ha samtaler med jobben om eventuelle tilrettelegging og så samtale med nav Så da må jeg kontakte jobb? Ikke hørt noe fra dem siden jeg ble sykemeldt. Jeg sendte sms om hvor lenge jeg var sykemeldt, men fikk ikke svar på den (sms er godkjent og foretrukket av leder). Anonymkode: 6c091...bfe
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #25 Skrevet 6. mars 2024 Sofakona skrev (3 minutter siden): Da tror jeg ikke det er noe aktiv plikt om nav ikke har sakt noe Du tror... TS: Etter åtte ukers sykemelding gjør NAV en vurdering av om aktivitetsplikten er oppfylt. Det kan behandling, det kan være å prøve å jobbbe gradert etc. Alt du trenger å vite står på NAV sine sider. Anonymkode: 271c6...325 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #26 Skrevet 6. mars 2024 Jeg oppfylte min på den måten, med å gå i behandling. Men du må avklare med nav. Få også behandler til å være klar på at du kan ikke jobbe (om det er tilfellet). Anonymkode: a8116...5d9
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #27 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alt du trenger å vite står på NAV sine sider. Helt sikkert. Men en del av min sykdomsutfordring er kognitive vansker og å manøvrere de sidene i slik tilstand er ganske vanskelig, håpte derfor noen her kunne hjelpe. Anonymkode: 6c091...bfe
Sofakona Skrevet 6. mars 2024 #28 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt sikkert. Men en del av min sykdomsutfordring er kognitive vansker og å manøvrere de sidene i slik tilstand er ganske vanskelig, håpte derfor noen her kunne hjelpe. Anonymkode: 6c091...bfe Beste...ring nav imorgen så får du helt riktig svar og hjelp
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #29 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg oppfylte min på den måten, med å gå i behandling. Men du må avklare med nav. Få også behandler til å være klar på at du kan ikke jobbe (om det er tilfellet). Anonymkode: a8116...5d9 Behandler er psykolog, men det er ikke psykologen som sykemelder meg. Hvordan gjør jeg det da? Anonymkode: 6c091...bfe
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #30 Skrevet 6. mars 2024 Sist jeg var sykemeldt var aktivitetsplikten min å jobbe litt, altså ikke være 100% sykemeldt. Økte sakte og gradvis, og det holdt i massevis... Da var jeg jo jevnlig på arbeidsplassen. Nå da jeg var sykemeldt i vinter, så skrev NAV på "min side" når jeg logget inn at jeg var unntatt aktivitetsplikten. Dette sannsynligvis pga diagnosen min lege skrev i sykemeldingen (som overhodet ikke var forenelig med å jobbe). Er tilbake i jobb nå altså, og hadde jo jevnlig kontakt både med sjef og kolleger, men hadde altså ikke aktivitetsplikt fra NAV da.... Anonymkode: 160e9...e98 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #31 Skrevet 6. mars 2024 Sofakona skrev (Akkurat nå): Beste...ring nav imorgen så får du helt riktig svar og hjelp Bare tanken gir meg angst. Tror jeg snakker med psykologen min isteden. Anonymkode: 6c091...bfe
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #32 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sist jeg var sykemeldt var aktivitetsplikten min å jobbe litt, altså ikke være 100% sykemeldt. Økte sakte og gradvis, og det holdt i massevis... Da var jeg jo jevnlig på arbeidsplassen. Jeg skjønner. Jeg kan ikke jobbe i det hele tatt, blir dårligere av jobb slik situasjonen er. Veldig ond sirkel. Anonymkode: 6c091...bfe
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #33 Skrevet 6. mars 2024 Grüner skrev (27 minutter siden): Det kommer an på hva står i avtalen din, men å gå i behandling hos psykolog kan være en del av den. Går du på AAP er jobb/studier en del av aktivitetsplikten. Det er ikke nødvendigvis riktig. Innholdet i aktivitetsplikten avhenger av hvilken situasjon man er i. Er man ikke frisk nok for feks arbeidspraksis, så må man ikke det. Da kan den inneholde feks kun behandling til man er bedre. Innholdet avtales med NAV. Men aap varer ikke evig. Så det er lurt å ha et godt samarbeid med NAV, slik at man ikke plutselig står uten krav på inntekt uten at man har en avklart arbeidsevne. Årene går fort. Anonymkode: 358f4...1e9
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #34 Skrevet 6. mars 2024 Arbeidsgiver skal fylle ut ett skjema og sende til deg. Når du har godkjent det sendes det til NAV. Jeg har selv vært sykmeldt i 8 uker. Det skal være dialog med arbeidsgiver. På min plan står det at jeg kan jobbe på annen avdeling jeg er ansatt på eller jobbe på avdeling jeg er sykmeldt fra, men da med andre oppgaver. Lege skrev på siste sykmelding at jeg var under behandling hos fysioterapeut. Anonymkode: 7f407...5fc
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #35 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Arbeidsgiver skal fylle ut ett skjema og sende til deg. Når du har godkjent det sendes det til NAV Ikke fått noe fra arbeidsgiver… kan jeg miste sykepengene mine fordi de ikke sender det? Anonymkode: 6c091...bfe
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #36 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bare tanken gir meg angst. Tror jeg snakker med psykologen min isteden. Anonymkode: 6c091...bfe Du må snakke med den som har sykemeldt deg. Arbeidsgiver skal kalle inn til dialogmøte om innhold i oppflgingsplan senest etter syv uker. Hvis du ikke har hatt noen kontakt med arbeidsgiver så lenge du har vært sykemeldt, da har dere heller ikke laget oppfølgingsplan? Anonymkode: 271c6...325 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #37 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Arbeidsgiver skal fylle ut ett skjema og sende til deg. Når du har godkjent det sendes det til NAV. Jeg har selv vært sykmeldt i 8 uker. Det skal være dialog med arbeidsgiver. På min plan står det at jeg kan jobbe på annen avdeling jeg er ansatt på eller jobbe på avdeling jeg er sykmeldt fra, men da med andre oppgaver. Lege skrev på siste sykmelding at jeg var under behandling hos fysioterapeut. Anonymkode: 7f407...5fc Du mener oppfølgingsplan. Begge partner kan opprette denne, fylle ut og komme med forslag. Begge parter har ansvar for denne. Anonymkode: 271c6...325
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #38 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må snakke med den som har sykemeldt deg. Arbeidsgiver skal kalle inn til dialogmøte om innhold i oppflgingsplan senest etter syv uker. Hvis du ikke har hatt noen kontakt med arbeidsgiver så lenge du har vært sykemeldt, da har dere heller ikke laget oppfølgingsplan? Anonymkode: 271c6...325 Jeg har ikke hørt noenting fra arbeidsgiver, så ikke dialogmøte og ikke oppfølgingsplan… Hva skjer da? Anonymkode: 6c091...bfe
Sofakona Skrevet 6. mars 2024 #39 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke hørt noenting fra arbeidsgiver, så ikke dialogmøte og ikke oppfølgingsplan… Hva skjer da? Anonymkode: 6c091...bfe Ring jobben i morgen og hør med de
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #40 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke hørt noenting fra arbeidsgiver, så ikke dialogmøte og ikke oppfølgingsplan… Hva skjer da? Anonymkode: 6c091...bfe Det vet jeg ikke, men vil anbefale deg, med tanke på rett til sykepenger, å selv ta initiativ til kontakt med arbeidgiver, med mindre det er medisinske grunner for at du ikke kan det (må bekreftes av lege). Du har som sykemeldt medvirkningsplikt, og etter åtte uker aktivtetsplikt, dersom det er mulig. Men igjen, du må snakke med den som har sykemeldt deg. Anonymkode: 271c6...325 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå