AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #1 Skrevet 6. mars 2024 Hender jeg dupper av etter middagen. Når jeg våkner så har jeg vondt her og der, hjertebank og kvalme, såpass at det føles som jeg skal spy, Er ikke sånn etter å ha sover om natten. Hva er dette? Anonymkode: 952c6...32b
Mezzosoprena Skrevet 6. mars 2024 #2 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hender jeg dupper av etter middagen. Når jeg våkner så har jeg vondt her og der, hjertebank og kvalme, såpass at det føles som jeg skal spy, Er ikke sånn etter å ha sover om natten. Hva er dette? Anonymkode: 952c6...32b Det ganske vanlig å reagere på den måten. 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #3 Skrevet 6. mars 2024 Jeg tåler heller ikke å blunde, jeg blir kvalm, uvel, svimmel og fryser rævva av meg de gangene jeg er dum nok til å ta en lur. Aner ikke hvorfor. Det skjer uansett hvor lenge jeg sover. Anonymkode: b93eb...5a7 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #4 Skrevet 6. mars 2024 Kan det være at du sover på et dårligere underlag på dagtid, f.eks en bulkete eller for hard sofa, som kroppen din får vondt av å ligge på? Anonymkode: 529af...3e0 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #5 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan det være at du sover på et dårligere underlag på dagtid, f.eks en bulkete eller for hard sofa, som kroppen din får vondt av å ligge på? Anonymkode: 529af...3e0 Nei. Ligger i senga. Så merkelig dette. Anonymkode: 952c6...32b
Gjest Goldenretriever Skrevet 6. mars 2024 #6 Skrevet 6. mars 2024 (endret) Jeg er også sånn. Blir «fyllesyk» av å sove mer enn maks 10 minutter på dagtid. Så jeg går heller en tur eller gjør noe til jeg kan legge meg for natten tidlig om jeg har underskudd på søvn. Vet ikke hvorfor jeg er sånn, men faren min er lik, så tenker det bare er sånn noen av oss er 🤷♀️ Endret 6. mars 2024 av Goldenretriever
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #7 Skrevet 6. mars 2024 Jeg har det også slik. Får angstfølelse i kroppen. Hjertebank og uro. Anonymkode: bddb0...f14 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #8 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har det også slik. Får angstfølelse i kroppen. Hjertebank og uro. Anonymkode: bddb0...f14 Det med angstfølelse har jeg også noen ganger. Anonymkode: 952c6...32b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #9 Skrevet 6. mars 2024 Tror kroppen din sier i fra at det er unaturlig for den å sove midt på dagen og at du egentlig ikke trengte søvn. Jeg kan våkne med hodepine og uvelhet, dersom jeg har sovet alt for mange timer i løpet av en natt. Anonymkode: 52e94...17b 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #10 Skrevet 6. mars 2024 Har opplevd det samme flere ganger, såpass mange at jeg kvier meg skikkelig for å ta en kort dupp om ettermiddagen selv om jeg er helt utkjørt. Det hender det går greit, men tør veldig sjelden ta sjansen. Og hvis man først blir sånn, så tar det jo flere timer før det går over. Anonymkode: c1396...88d 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #11 Skrevet 6. mars 2024 To sannsynlige grunner: 1. Du har behov for mer søvn. Når du tar en kortvarig lur så lures kroppen til å tro at "endelig får jeg søvnen jeg trenger", men du våkner etter kort tid og føler deg syk som signal på at du trenger å sove mer. 2. Du våkner for raskt fra dyp søvn. Om luren varer lenge går hjernen inn i "dyp søvn"-modus, denne er det ikke meningen at vi skal vekkes fra. Når du våkner om morgenen har du gått gjennom ulike søvn-sykluser og kroppen er klar for å våkne. Mens om du våkner brått fra luren og hjernen er i dyp søvn så kan det føles som å være fyllesyk eller syk. Anonymkode: b44a7...f05 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #12 Skrevet 6. mars 2024 Sove middagslur er det beste. Som regel sover jeg en halvtime, tre kvarter- litt groggy med en gang men absolutt ikke sånn som noen beskriver her. Høres fryktelig ut. Skjønner godt at dere prøver å unngå det da. For meg, ett høydepunkt på ettermiddagen. Anonymkode: 7c46c...4bb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå