AnonymBruker Skrevet 6. mars #1 Del Skrevet 6. mars Jeg vet ikke hva som har skjedd men hunden min har alltid vært en ivrig type på tur. Han har alltid gått foran oss eller på siden, men er en ivrig sniffer og gira dvergpuddel. Men nå er han bare slik på starten av turen frem til han har gått på do deretter vil han bare hjem. På veien hjem går han så sakte, ofte bak meg eller samboer, sånn at den av oss som går tur står og venter på han. Vi pleier også å gå i hans tempo når vi merker at han begynner sånn og da føler jeg meg virkelig som en veldig gammel pensjonist på tur. Han er 6 år gammel, og har vært jevnlig hos veterinær. Jeg tenker selvsagt å bestille en time for å sjekke dette, men ville høre om noen her har opplevd lignende? Når jeg og samboer går tur med han sammen så går han i vanlig tempo altså ikke sakte. Synes det er så rart! I dag fikk jeg han med i parken og lekte med ball og alt var normalt, men på veien hjem var det saktegående igjen. Vil han ikke hjem likevel? Har han vondt? Jeg skjønner ingenting. Som puddel er han en sta type og har alltid vært det, men jeg er så usikker på om det er trening eller utredning som er løsningen her. Anonymkode: 13e1f...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #2 Del Skrevet 6. mars Nøye utredning hos veterinær først. Frem til dere har fått sjekka alt der, så bør dere ta ting i hans tempo, og pass på at dere ikke 'tvinger' han til å gå lengre enn han kan (hunder vil presse seg selv for å følge eierne). Anonymkode: c928a...4bb 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #3 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Nøye utredning hos veterinær først. Frem til dere har fått sjekka alt der, så bør dere ta ting i hans tempo, og pass på at dere ikke 'tvinger' han til å gå lengre enn han kan (hunder vil presse seg selv for å følge eierne). Anonymkode: c928a...4bb Takk for svar. Helt enig i det du sier. Turene våre er ganske korte siden han bare vil hjem, så får håpe veterinæren finner ut av det for jeg kjenner ikke hunden min igjen. Anonymkode: 13e1f...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #4 Del Skrevet 6. mars Jepp, vår hadde prolaps i ryggen da det begynte å gå vanvittig sakte på tur! Håper dere drar til vet og sjekker snarest, hunden kan ha store smerter! Anonymkode: 839f5...3ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #5 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jepp, vår hadde prolaps i ryggen da det begynte å gå vanvittig sakte på tur! Håper dere drar til vet og sjekker snarest, hunden kan ha store smerter! Anonymkode: 839f5...3ea Skal absolutt sjekke hos veterinær snarest. Så trist at deres fikk prolaps! Jeg tenker det også kan ha sammenheng med at han går på reconcile/angstdempende og at dette er en bivirkning, men best å få det sjekket raskt. Anonymkode: 13e1f...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #6 Del Skrevet 6. mars Hundene mine har typisk vært ivrige og energiske i nedoverbakker, noe som var begynnelsen av turen, men gikk mye treigere og roligere hjemover. Da var det oppoverbakke, så det har kanskje litt med det å gjøre, men det var typisk hjemover at tempoet endret seg og var generelt mindre snusing og tull. Føltes ut som at de ble deppa og sa "aaw skal vi hjem allerede?😞" med tempoet de gikk i. Situasjonen din høres litt ut som at hunden kan ha blitt skadet, kanskje den strakk en muskel og trenger å ta det litt rolig. Eller rett og slett litt sliten etter tur? Forhåpentligvis ikke noe alvorlig, men som andre har delt så kan det være en mulighet med prolaps. God bedring til lille vofsen, da! Anonymkode: 8b8c4...8ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majott Skrevet 10. mars #7 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 19.21): Jeg vet ikke hva som har skjedd men hunden min har alltid vært en ivrig type på tur. Han har alltid gått foran oss eller på siden, men er en ivrig sniffer og gira dvergpuddel. Men nå er han bare slik på starten av turen frem til han har gått på do deretter vil han bare hjem. På veien hjem går han så sakte, ofte bak meg eller samboer, sånn at den av oss som går tur står og venter på han. Vi pleier også å gå i hans tempo når vi merker at han begynner sånn og da føler jeg meg virkelig som en veldig gammel pensjonist på tur. Han er 6 år gammel, og har vært jevnlig hos veterinær. Jeg tenker selvsagt å bestille en time for å sjekke dette, men ville høre om noen her har opplevd lignende? Når jeg og samboer går tur med han sammen så går han i vanlig tempo altså ikke sakte. Synes det er så rart! I dag fikk jeg han med i parken og lekte med ball og alt var normalt, men på veien hjem var det saktegående igjen. Vil han ikke hjem likevel? Har han vondt? Jeg skjønner ingenting. Som puddel er han en sta type og har alltid vært det, men jeg er så usikker på om det er trening eller utredning som er løsningen her. Anonymkode: 13e1f...e5a Da min hund begynte å gå bak meg på tur, visste jeg at noe var galt. Det er det jo, når de ellers alltid har gått foran. Han er jo ennå ung, så det skal jo egentlig ikke være slitasje. Men noe er det. Gå til veterinær og få han skikkelig undersøkt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå