Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallais! 
jeg er en kvinne i slutten av 20-årene som har begynt å få noen hvite hårstrå her og der. Dette er ikke noe som plager meg (enda), men synes at det er litt merkelig at de har begynt å komme allerede nå. Grunnen til dette er at når jeg søker på det så står det over alt at dette skyldes genetikk. Begge mine foreldre var godt over 50 før de begynte å få grå hår… kan det skyldes noe annet?

Anonymkode: c8cb9...05d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, noen sier det kan skyldes vitaminmangel, evt traume som slag eller sånt. Stress? Eller så har du bare hvite hår helt naturlig. Jeg fikk mine første da jeg var rundt 26. Nå, etter 10 år, har jeg ikke så veldig mange flere, så at du får noen nå, betyr ikke at du er helgrå innen du er 40 liksom. 

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre ikke mye man kan gjøre med det, noen får tidligere enn andre. Det skyldes lite sannsynelig miljømessige årsaker. Er ikke verre enn å farge håret regelmessig hvis det er til estetisk bry etterhvert. 

Anonymkode: 1ccdf...b7b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant grå hår i slutten av 20 årene, det er ikke uvanlig. Da nappa jeg de ut. startet og farge håret. Først i 40 årene kom de tette, nå er jeg blond og ikke mørk (grått) :fnise:

Anonymkode: 8d5b4...159

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant de aller første grå hårene tidlig i 20-åra. De var svært få, ingen andre så dem. Nå er jeg i slutten av 30-åra, har naurlig nok en del flere grå hår, men ikke kjempemye og ikke noe som dominerer eller er veldig fremtredende. Dette er ganske vanlig.

Kan jo hende at foreldrene dine fikk noen grå hår før 50-åra, bare at det ikke var synlig for alle andre.

Ei venninne var tydelig grå og hvit da hun var tyve, men det tok likevel 15+ år før det grå dominerte.

Anonymkode: f241e...872

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...