AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #2 Skrevet 6. mars 2024 Jeg fikk høre at jeg hadde pcos av gynekolog på Volvat da jeg var i midten av 20-årene. Hun sa jeg ville få problemer med å bli gravid. Hadde få andre symptomer på pcos. Fikk høre fra en annen gynekolog like før jeg ble gravid med barn nr 2 at hun ikke kunne se spor av pcos. Så jeg lurer på om jeg har hatt det. Anonymkode: 51b20...bfe
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #3 Skrevet 6. mars 2024 Jeg fikk påvist PCOS da jeg var 21 år. Hadde veldig uregelmessig syklus og null eggløsninger i ti år omtrent. Måtte ha IVF for å bli gravid. Så i starten av tredveårene så begynte det å snu sakte. Nå er jeg snart 42 og har regelmessig syklus og eggløsning hver eneste måned. Gynekolog har ikke sett cyster på eggstokkene mine siden jeg var i 30 årene. Jeg veier ikke mindre, dessverre. Så jeg tipper at det er alder. Men jeg vet ikke. Anonymkode: de4fc...83f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #4 Skrevet 6. mars 2024 Har en venninne som har opplevd det. Har nå ingen cyster og har fått beskjed om at det ikke er pcos lengre og ingen cyster nå. Hun er i midten av tredveåra. Jeg vet at sykdommen ofte brenner ut mot slutten av tredveårene og mange kan da bli spontant gravid når man har slitt tidligere. Anonymkode: c33b0...367
Sofakona Skrevet 6. mars 2024 #5 Skrevet 6. mars 2024 Her fikk jeg fra 20 cyster til må ca 10...men har forsatt ikke regelmessig syklus. Bruker p ring
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #6 Skrevet 6. mars 2024 Jeg ble operert for cyster som 15 åring, hadde en del krøll med syklus, vekt, hårvekst og det meste hele tenåra (mer enn normalen) ut over 20 åra ble syklusen regelmessig, etter 30 har jeg hatt helt stabil mens og eggeløsning alltid men jeg har aldri mistenkt graviditet selv om jeg har hatt ubeskytta sex ved eggeløsning regelmessig. Jeg er ikke på mitt tyngste nå men er fortsatt i kategorien alvorlig fedme. Gynekologen min er fasinert over at syklusen min tilsynelatende er helt regelmessig. Jeg hadde eggeløsning på mandag som forventa når jeg var inne til celleprøve. Anonymkode: dd3fd...399
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #7 Skrevet 6. mars 2024 Lavkarbo fjernet det helt. Fikk 2 barn naturlig, veldig sent. Anonymkode: 9a1c5...a51
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #8 Skrevet 6. mars 2024 Ble bedre med lavkarbo, fikk hormonbehandling da vi skulle ha nr 1, ble spontant gravid med nr 2 da eldste var 1,5 år. Ingen cyster etter barn. Anonymkode: c5c5a...2f8
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #9 Skrevet 6. mars 2024 Forsvant spontant etter 1. Svangerskap når jeg var 25 Anonymkode: d1c3a...e70
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #10 Skrevet 6. mars 2024 Fikk påvist det da jeg var ca 30 år,tenker jeg. Har fått ett barn,ble ikke flere. Sist jeg var på gu var visst cystene borte. Har hatt regelmessig mens omtrent på klokka,de siste årene,i motsetning til før. Anonymkode: 1c5ad...866
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #11 Skrevet 6. mars 2024 Ja, alle cyster forsvant og fikk regelmessig syklus da jeg steriliserte meg da jeg var 34. Jeg hadde aldri hatt regelmessig syklus før, cyster og smerter og store blødninger hele livet, måtte ha ivf på begge barna. Utrolig merkelig. Anonymkode: 6193d...f52
GammelKaktus Skrevet 6. mars 2024 #12 Skrevet 6. mars 2024 Virker nesten som om det er litt tilfeldig hva som har gjort at disse cystene forsvinner... Jeg fikk ikke diagnose før jeg var tidlig i tjueårene, da hadde jeg slitt litt med huden, hadde sjelden og uregelmessig menstruasjon, var tjukk og hadde 12-13 cyster på hver eggstokk. Begynte på Diane som da førte til at jeg gikk ned i vekt, var liksom det eneste som endret seg så det må være de. Uansett, så ville jeg ha barn. sluttet på p-pillene og fikk da en relativt normal syklus og ble gravid etter 9 måneder uten noe problem. Fikk barnet mitt, gikk opp til min høye normalvekt, begynte på cerazette etter fødsel for så å slutte etter 1 år for prevansjon var ikke lenger nødvendig. Fra da så har jeg hatt helt normal menstruasjon og eggløsning. Helt merkelig, kan stille klokka etter syklusen og har aldri vært så tjukk som er jeg nå... Så hadde jeg litt smerter og det var snakk om at det kanskje kunne være endometriose eller en cyste som sprakk så tok en sjekk hos gynekolog for et par år siden og da meinte hun at hun ikke så noe men var litt usikker. Nå nylig var jeg hos en ny gynekolog og han kunne ikke se noen cyster i det hele tatt, alt var visst helt normalt nå, ingen tvil. Siden jeg tippet 40 dette året så hadde jeg en liten tanke om at jeg kanskje var på vei mot overgangsalderen men det var jeg heller ikke, var visst veldig fruktbar og hadde mange år igjen med menstruasjon...er så typisk det der.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #13 Skrevet 6. mars 2024 Som de andre - forsvant etter tre IVF-barn (et sett tvillinger) og tre doser Pfizer-vaksine😅 Er så deilig å ha syklus igjen! Kjenne det bruser litt i kroppen rundt eggløsning med påfølgende deppe-stemning før menstruasjonen…fascinerende. Anonymkode: 27196...b33
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #14 Skrevet 7. mars 2024 Cystene forsvant hos meg etter jeg startet på p-piller igjen. Får mensen når jeg tar placebopillene (det fikk jeg ikke i begynnelsen). Er redd for å slutte på p-pillene. Aner ikke om PCOS-en er i bedring, eller om det er p-pillene som "redder" meg. Gikk også ned 10 kg etter anbefaling av gynekolog (fortsetter å gå ned). Vurderer å slutte på p-pillen når jeg har gått ned en del kilo til. Har ikke behov for prevensjon (er ikke seksuelt aktiv) og syns det er kjipt å måtte stå på de, men kroppen fungerer dårlig uten de. Anonymkode: aeed6...805
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå