AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #1 Skrevet 6. mars 2024 Jeg er litt irritert etter et bruktkjøp. Fikk sko i dag via «fiks ferdig», og jeg vurderer å klage på dem for å kansellere handelen. Det er jo litt synd, for har hatt lyst på disse skoene lenge, og de er hele og fine (og ubrukte). Da jeg åpnet pakken i dag tidlig luktet det gammel kjeller både av skoene og emballasjen de lå oppi. Er det noen måte å fjerne denne lukten på? Jeg gav tilbakemelding til selger med en gang om dette. Hun svarte bare «beklager, men visste ikke dette». Noe jeg skjønner ikke kan være mulig å ikke vite om eller merke. Er det håp om å få vekk lukten, eller er det best å avbryte handelen? Ikke veldig billige sko heller, så om jeg ikke får brukt dem er det en del penger «ut av vinduet».. Anonymkode: 1baa4...c5e
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #2 Skrevet 6. mars 2024 Luft dem, vask dem i eddik, eller kanskje det fungerer å spraye eddik på? Har du googlet forresten?😊 Anonymkode: a9526...a97
PurpleTuliip Skrevet 6. mars 2024 #3 Skrevet 6. mars 2024 Kast emballasjen de kom i og legg skoene i frysen noen dager før du tar de opp og dusjer de i en blanding av vann og eddik.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #4 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Luft dem, vask dem i eddik, eller kanskje det fungerer å spraye eddik på? Har du googlet forresten?😊 Anonymkode: a9526...a97 Har prøvd å søke ulike måter. De er hovedsakelig av stoff, men også lær. Så er redd for at jeg ikke gjør det skånsomt nok. Er usikker på om lufting vil holde? Anonymkode: 1baa4...c5e
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #5 Skrevet 6. mars 2024 Bland eddik og vann og spray på. La de lufttørke ute. Anonymkode: 7868d...866
Lille39 Skrevet 6. mars 2024 #6 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har prøvd å søke ulike måter. De er hovedsakelig av stoff, men også lær. Så er redd for at jeg ikke gjør det skånsomt nok. Er usikker på om lufting vil holde? Anonymkode: 1baa4...c5e vaskemaskin?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #7 Skrevet 6. mars 2024 Lær tåler fint at du tørker over med en klut med eddik og vann. Anonymkode: a1385...50f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #8 Skrevet 6. mars 2024 Prøv denne: https://faebrik.no/products/pastell-vintage-spray Litt dyr da, men kan sikkert brukes på alt mulig annet også. Tror de har den hos fretex en del steder. Anonymkode: f76cf...13f 1
exictence Skrevet 6. mars 2024 #9 Skrevet 6. mars 2024 La dem stå ute og lufte seg. Det skal gå fint.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #10 Skrevet 6. mars 2024 Sånn muggen kjellerlukt har jeg prøvd å få ut av bomullstøy med å kokvaske flere ganger og lufte i dagevis .Gikk ikke vekk. Anonymkode: 437a3...7b2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #11 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånn muggen kjellerlukt har jeg prøvd å få ut av bomullstøy med å kokvaske flere ganger og lufte i dagevis .Gikk ikke vekk. Anonymkode: 437a3...7b2 Er det jeg også er redd for.. Anonymkode: 1baa4...c5e
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #12 Skrevet 6. mars 2024 Natron hjelper mot svettelukt i sko, kanskje det hjelper mot kjellerlukt? Dryss natron i skoene, la det stå en dag. Så ville jeg vasket dem med eddik. Anonymkode: 165fc...5d1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #13 Skrevet 6. mars 2024 Spørs om eddik eller noe vil hjelpe på sånn fuktig inngrodd kjellerlukt... beklager ts men jeg hadde avbrutt kjøpet, sjansen for at du aldri får vekk lukta er stor Anonymkode: a4a2f...540
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #14 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Spørs om eddik eller noe vil hjelpe på sånn fuktig inngrodd kjellerlukt... beklager ts men jeg hadde avbrutt kjøpet, sjansen for at du aldri får vekk lukta er stor Anonymkode: a4a2f...540 Heller nok mot det nå, dessverre.. Anonymkode: 1baa4...c5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå