AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #1 Skrevet 6. mars 2024 Hei. Sønnen min fyller tre nå snart, og helt siden han begynte å gå på do har han sittet på do selv uten hjelp. Han tisset over kanten èn gang på doringen og ut på gulvet og da forklarte jeg at han kan holde tissen nede når han tisser, så han gjorde det.. vanligvis har han ikke sølt og det har aldri vært et problem.. Men nå, hver gang han skal bæsje, vil han at jeg skal sitte å holde tissen hans ned i doen. Gjennom hele dobesøket, selvom han ikke skal tisse. Dette er han fast bestemt på. Jeg føler inni meg at dette er galt og han må lære dette selv for jeg kan ikke sitte å holde tissen hans.. Men dette er helt nytt for meg, er det en helt legitim greie å gjøre ? Jeg vil jo ikke nå gjøre dobesøket til noe negativt, men han har gått uten bleie halvannet år nå og har klart seg fint hittil så derfor jeg føler dette blir helt feil. Jeg har bare sagt nei, men han blir så utrolig lei seg. Anonymkode: 12b5d...b70
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #2 Skrevet 6. mars 2024 Jeg bare sa med overdrevent positiv stemme at "nå er du så stor gutt at du får til å holde tissen nede selv!" og så gikk jeg ut av rommet. Nå hadde nok ikke vi innarbeidet det som en rutine i samme grad som dere har, men jeg tror det vil fungere allikevel. Unger biter på alt som høres ut som ros og skryt av hvor store de har blitt. Anonymkode: df6f0...d47 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #3 Skrevet 6. mars 2024 Snakk med ham. Spør om han er redd for at det skal søle om du ikke holder. Fortell ham at du har full tiltro til at han mestrer dette. Og at om han søler så er det jo bare å vaske. Og ta den praten når han er ferdig på do. Anonymkode: 66c79...602 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #4 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg bare sa med overdrevent positiv stemme at "nå er du så stor gutt at du får til å holde tissen nede selv!" og så gikk jeg ut av rommet. Nå hadde nok ikke vi innarbeidet det som en rutine i samme grad som dere har, men jeg tror det vil fungere allikevel. Unger biter på alt som høres ut som ros og skryt av hvor store de har blitt. Anonymkode: df6f0...d47 Det er kanskje noe i det du sier, jeg er relativt flat om dagen så sier dette ganske nøytralt, og står i det om han gråter, men det er jo ingen hyggelig opplevelse for ham stakkars.. skader ikke å være mer positiv nei 😊❤️ Anonymkode: 12b5d...b70
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #5 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Snakk med ham. Spør om han er redd for at det skal søle om du ikke holder. Fortell ham at du har full tiltro til at han mestrer dette. Og at om han søler så er det jo bare å vaske. Og ta den praten når han er ferdig på do. Anonymkode: 66c79...602 Det kan jeg gjøre ❤️ har liksom aldri brydd meg om at han har sølt eller noe, for det er jo en prosess og det skal være positivt, så litt trist om han skal være redd for dette, kan prate med ham, han er god språklig så får sikkert frem noen synspunkter 😊 Anonymkode: 12b5d...b70
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #6 Skrevet 6. mars 2024 Tisser han oppå ringen eller treffer han skålen så det spruter over kanten under ringen? Om det er det siste så er det ett velkjent problem for menn som sitter å pisser. Løsningen er å bytte ut doringen med en som ikke har mellomrom mellom skål å ring, eventuelt bruke en tetningslist under kanten på ringen. Anonymkode: bbe59...8c3 1
Rotemor Skrevet 6. mars 2024 #7 Skrevet 6. mars 2024 Han er tre og ber om støtte til han mestrer det selv. Han er kjempeflink!!! Hjelp ham til det går over. 5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #8 Skrevet 6. mars 2024 For mange gutter kan det hjelpe å spre knærne litt å lene seg fremover så tissen peker nedover. Anonymkode: 66c79...602 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #9 Skrevet 6. mars 2024 Rotemor skrev (1 time siden): Han er tre og ber om støtte til han mestrer det selv. Han er kjempeflink!!! Hjelp ham til det går over. Ja han er veldig flink ❤️ er bare han har klart det før, så jeg sliter litt med å forstå hvorfor hva som er greia nå... AnonymBruker skrev (1 time siden): For mange gutter kan det hjelpe å spre knærne litt å lene seg fremover så tissen peker nedover. Anonymkode: 66c79...602 Ja det kan hjelpe 😊 Anonymkode: 12b5d...b70 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #10 Skrevet 6. mars 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Ja han er veldig flink ❤️ er bare han har klart det før, så jeg sliter litt med å forstå hvorfor hva som er greia nå... Ja det kan hjelpe 😊 Anonymkode: 12b5d...b70 Det kan gå opp og ned med ting barn kan. De kan bli usikre og be om hjelp. At han ber om hjelp, syns jeg man skal møte og snakke om. Hør hva han syns er vanskelig. Hvorfor trenger han hjelp? Å avfeie det eller avvise han, kan føre til at han ikke ber om hjelp senere når han trenger det. Anonymkode: bf342...23e 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #12 Skrevet 6. mars 2024 Han er 3 år..ser ikke helt hva som er rart med at han vil ha hjelp. Er vel bare å hjelpe han til det går over, for de er bare en kort fase. Anonymkode: 0ce62...ddd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå