AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #1 Del Skrevet 6. mars 2024 La mye på meg under siste graviditet. Fortsatte å spise altfor mye etter fødsel, gikk opp ytterligere 15 kg. Jeg opplevde dårlig samvittighet ved hvert eneste måltid, prøvde å begrense meg uten å klare det. Nå som jeg fått kontroll på maten spiser jeg med god samvittighet alle måltider, samtidig som jeg går ned. Hva med dere? Anonymkode: 8f8f5...6d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #2 Del Skrevet 6. mars 2024 Nei. Spiste sjokolade til frokost i dag og veier 25 kg for mye. Gått ned 50 kg, holdt samme vekta i 2 år og skeier ut noen dager i måneden. De 25 forsvinner den dagen jeg er motivert igjen 😅 Anonymkode: 17dd3...572 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #3 Del Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Nei. Spiste sjokolade til frokost i dag og veier 25 kg for mye. Gått ned 50 kg, holdt samme vekta i 2 år og skeier ut noen dager i måneden. De 25 forsvinner den dagen jeg er motivert igjen 😅 Anonymkode: 17dd3...572 Så selv for 50 kg siden så spiste du det meste med god samvittighet? Anonymkode: 8f8f5...6d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #4 Del Skrevet 6. mars 2024 Jeg har aldri hatt noe som helst dårlig samvittighet. Jeg har null problem med hvordan jeg ser ut, og føler ingen skam. Jeg har like mye selvtillit nå som før. Det er vell egentlig en del av problemet. Mangler liksom motivasjon til å slanke meg når jeg er så lykkelig med tingenes tilstand. Anonymkode: d86c2...9ac 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #5 Del Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri hatt noe som helst dårlig samvittighet. Jeg har null problem med hvordan jeg ser ut, og føler ingen skam. Jeg har like mye selvtillit nå som før. Det er vell egentlig en del av problemet. Mangler liksom motivasjon til å slanke meg når jeg er så lykkelig med tingenes tilstand. Anonymkode: d86c2...9ac Samme her😊 Anonymkode: 5ee64...aee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktusen Skrevet 6. mars 2024 #6 Del Skrevet 6. mars 2024 (endret) Nei. Jeg har aldri dårlig samvittighet for spesifikt hva jeg spiser. Jeg veier over 100 kilo og er 165 høy. Koser meg og aldri dårlig samvittighet eller tenker noe spesifikt over det. MEN kan på generelt basis tenke at jeg burde gjøre noe med kosten også spise sunnere. Det kan jeg noen ganger tenke, men aldri under et måltid. Under måltider koser jeg meg. Endret 6. mars 2024 av Baktusen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #7 Del Skrevet 6. mars 2024 Ts her så glad jeg fikk dårlig samvittighet, ellers hadde jeg nok aldri klart å bli slank igjen Anonymkode: 8f8f5...6d4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #8 Del Skrevet 6. mars 2024 Nei, men jeg kan kjenne på skuffelse og motløshet. Jeg er så sliten av å ha mat som min verste fiende. Anonymkode: aac0c...4d8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #9 Del Skrevet 6. mars 2024 Slanket meg på en sunnere måte enn å sitte med dårlig samvittighet når jeg spiste - det er jo oppskriften på å få spiseforstyrrelse. Fant heller glede i sunn mat 😀 Anonymkode: 2225d...f03 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #10 Del Skrevet 6. mars 2024 Nei, for da er som oftest blodsukkeret lavt å man blir happy av maten. Det er etterpå den dårlige samvittigheten kommer, kanskje skulle man valgt noe annet? Anonymkode: 3ad28...0d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #11 Del Skrevet 6. mars 2024 Nja, jeg gikk ned 30 kg etter min siste graviditet, i løpet av et års tid. Jeg så mye bedre ut MED klær, men verre ut UTEN klær (skikkelig heng på magen, tomme hengepupper..) og når jeg i tillegg fikk masse kommentarer på kroppen min, noe jeg hater, så ga jeg ganske blaffen i dietten og gikk opp igjen alt jeg hadde gått ned i løpet av de neste par årene. Det hender jeg tenker jeg burde gått ned igjen, men det er liksom ikke så motiverende å tenkte "burde gått ned for helsens del", "burde gått ned for mannens/ungenes del"... for MIN del så trives jeg minst like godt som feit. Nei nå skal jeg gå og ta en sjokoladebit og ikke føle det på samvittigheten i det hele tatt. Anonymkode: 4f6e8...262 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #12 Del Skrevet 6. mars 2024 Aldri hatt dårlig samvittighet for noe jeg har spist, ikke når jeg var tynn og ikke når jeg var overvektig. Jeg kan ha angret på noe jeg har spist, fordi jeg har fått vondt i magen eller blitt alt for mett, men aldri dårlig samvittighet. Ser ingen grunn til hvorfor man skulle få dårlig samvittighet over noe man har spist egentlig Jeg trives godt med meg selv selv om jeg helt sikkert hadde trivdes enda litt bedre om jeg veide 20 kilo mindre. Min mann digger kroppen min. Om andre har et problem med hvor mye jeg veier eller hva jeg spiser så er det faktisk ikke mitt problem eller noe jeg burde endre på Anonymkode: f9320...c39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #13 Del Skrevet 6. mars 2024 Nei, ikke dårlig samvittighet. Mer en irritasjon. Jeg legger på meg av et kosthold som for andre er helt normalt. Spiser jeg 2 rundstykker til lunsj med pålegg istedenfor ett, så legger jeg på meg. Spiser jeg kveldsmat (feks to brødskiver med kaviar) et par dager i uka så legger jeg på meg. Det skal nesten ingenting til. Anonymkode: 29fe2...68b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #14 Del Skrevet 6. mars 2024 Nope. Uansett vekt så trenger kroppen mat på regelmessig basis. Mat har ikke noen form for moralsk verdi. Jeg spiser hva jeg vil, når jeg vil og går ned i vekt fordi jeg ikke tviholder på utdaterte meninger om hva jeg har lov til og ikke lov til å spise. I dag baker jeg sjokoladekake og spiser linsesuppe til middag. Frokosten var proteinrik. Totalt i dag vil jeg ende opp med å ha spist for mye søtt, for lite fiber og for mye fett. Det er helt greit for det er én dag. Kostholdet mitt sett på uka og måneden er balansert. Totalt sett spiser jeg mindre enn jeg forbruker og får i meg de viktige næringsstoffene jeg trenger for å ha det bra fysisk og mentalt. Anonymkode: 76b2f...e37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #15 Del Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så selv for 50 kg siden så spiste du det meste med god samvittighet? Anonymkode: 8f8f5...6d4 Spiste alt med god samvittighet. Hvorfor skal man gi seg dårlig samvittighet for det? Tenker at man påfører seg mer vondt enn godt med den tankegangen. Blir en ond sirkel. For den tankegangen vil man ha med seg uansett om man er slank eller overvektig. Anonymkode: 17dd3...572 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #16 Del Skrevet 6. mars 2024 96 kg nå, 171 høy. Livsstilsendringen er godt i gang, går sakte, men sikkert ned i vekt. Og har mye dårlig samvittighet når jeg spiser, særlig den maten jeg ikke har kontroll på selv, som hvis jeg spiser ute eller borte. Heldigvis sjeldent at jeg gjør det. veit at mat er drivstoffet i kroppen, vi trenger det, men kjenner fremdeles på det hver eneste dag, til hvert eneste måltid. ☹️ Anonymkode: a9eb6...700 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #17 Del Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Spiste alt med god samvittighet. Hvorfor skal man gi seg dårlig samvittighet for det? Tenker at man påfører seg mer vondt enn godt med den tankegangen. Blir en ond sirkel. For den tankegangen vil man ha med seg uansett om man er slank eller overvektig. Anonymkode: 17dd3...572 Jeg er slank nå og koser meg med hvert eneste måltid. Fråtser ikke lengre, spiser ikke lengre ukontrollert. Unner meg selv rett og slett en slank kropp og god helse. Men, det gjør vel du også siden du ønsker deg ned 25 kilo til? Anonymkode: 8f8f5...6d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #18 Del Skrevet 6. mars 2024 Nei Anonymkode: b9c73...713 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #19 Del Skrevet 6. mars 2024 Ja, har ekstremt dårlig samvittighet og skammer meg hele tiden jeg ikke er skrubbsulten. Jeg skammer meg når jeg er i butikken og legger søppelmaten min på båndet i kassa. Skammer meg når jeg ser mitt eget speilbilde i forbifarten, skammer meg når jeg tenker på hvor jeg er i livet. Anonymkode: 46c78...a75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nasty Skrevet 7. mars 2024 #20 Del Skrevet 7. mars 2024 Nei. Jeg koser meg med maten. Jeg kan noen ganger tenke at "huff, nå har jeg spist for mye, får gjøre det bedre i morgen". Det er mange år siden sist jeg hadde dårlig samvittighet. Jeg har et bra forhold til mat i dag. Jeg er ikke fornøyd med verken kroppen eller helsen min, men skyldfølelse rundt matinntak er destruktivt for min del, det fører bare til mer overspising og mer kaos i hodet. Jeg har aldri gått ned i vekt av å skamme meg over kropp og det jeg spiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå