AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #1 Skrevet 6. mars 2024 Hei! Er litt dårlig på "office wear" og klær generelt i arbeidssammenheng, her jeg jobber er det uniform som gjelder så blir jo stort sett det. Ellers bruker jeg mye skinny jeans, løse dressbukser (type sånn her: https://www.zalando.no/evenandodd-bukse-black-ev421a0af-q11.html ), bluser og lignende. I begynnelsen av april skal jeg på konferanse i Oslo, hvor det er "vanlige klær" på dagtid begge dagene (da blir det mine vanlige klær og det er ikke et problem), MEN det er "business casual" på kveld 1 og "pent/dress" på kveld 2. HVA skal jeg ha på? Er som sagt litt elendig på kles koder i jobbsammenheng så trenger litt 'guiding' her og med tanke på været i Oslo på den tiden. Anonymkode: 0e8c0...18c
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #3 Skrevet 7. mars 2024 Dressbukse og skjorte (hvit, blå etc) er min go-to for slike anledninger, der jeg ikke kjenner så mange og det skal være business casual. Med eller uten blazer. En god dress som kvinne er undervurdert! Kan også fungere til pent/dress. Anonymkode: 7489a...b49 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #4 Skrevet 7. mars 2024 Jeg ville nok gått for en slik løs dressbukse og en pen bluse til "business casual", og en penere kjole, eller dressbukse og dressjakke til pent/dress. Anonymkode: 30f69...1c7 5
Taluno Skrevet 7. mars 2024 #5 Skrevet 7. mars 2024 Jeg ville ha tatt den løse dressbuksen, en pen bluse eller topp, og blazer til første kvelden. Den andre kvelden er jo litt vanskeligere, liker du gå i kjoler eller skjørt? Du sier heller ikke noe om alder, verken på deg eller resten av gjengen. April er litt lunefull værmessig, men kjoler funker veldig fint Jeg ville droppet de mest sommerlige kjolene, men både korte ermer, og knelengde har fungert for meg i april! Og ville valgt pumps med lukket tå, eller ankelstøvletter (litt etter vær og hva/hvor dere skal). På jobbmiddager/fest så liker jeg kle meg pent, men ikke for pent. Jeg foretrekker også at det ikke er for utfordrende kjoler, og de må sitte slik at man kan danse om man vil, og at man føler seg komfortabel med å sitte i de. For meg vil det da si at jeg ikke skal måtte bekymre meg for om kjolen sklir opp når jeg danser, eller at folk ser rett hjem om jeg ikke sitter med bena i kryss, og at ikke alle "valker" blir fremtredende når jeg sitter. Jeg legger med noen eksempler på kjoler jeg kunne valgt til "pent/dress" i april. Det er kjoler som også passer de fleste aldre Vero Moda SAKI - Kjole - black/svart - Zalando.no Sort omslagskjole Anna Field Cocktailkjole - blue/blå - Zalando.no blå kjole med ermer til albuen, og litt mer lengde. Esprit Collection DOUBLE V MIDI - Cocktailkjole - black/mørkeblå - Zalando.no Blomstrete med litt utringing på ryggen 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #6 Skrevet 7. mars 2024 Tyr gjerne til etuikjoler uansett hva. Kan dresses ned litt på dagtid med sneakers og cardigan eller skjerf, og tykkere strømper. Er det varmt kan man hive strømpene. Og det fungerer både til business casual og pent/dress. Ellers er sort bukse + bluse + blazer sikkert i de to første kategoriene. Til pent ville jeg uansett hatt en kjole. Anonymkode: 0bef5...023 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #7 Skrevet 7. mars 2024 Kan anbefale merket Tiger of Sweden, de har fine businessklær i god kvalitet. Koster litt, men er ofte på salg. Denne har jeg lyst på: Tiger of Sweden IZLO - Etuikjole - rose brown/brun - Zalando.no Anonymkode: 1c572...d2d 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #8 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan anbefale merket Tiger of Sweden, de har fine businessklær i god kvalitet. Koster litt, men er ofte på salg. Denne har jeg lyst på: Tiger of Sweden IZLO - Etuikjole - rose brown/brun - Zalando.no Anonymkode: 1c572...d2d Akkurat slike jeg mente i innlegget før ditt. Tiger of Sweden kjoler er fast med i kofferten på jobbreise. Passer til det meste av dresscodes i den sammenhengen, tar lite plass. Og kan kles varmere/svalere med valg av strømper, blazer/cardigan. Anonymkode: 0bef5...023 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #9 Skrevet 8. mars 2024 Takk for alle gode svar 🙂 Anonymkode: 0e8c0...18c
FantasDick Skrevet 9. mars 2024 #10 Skrevet 9. mars 2024 Jeg har også alltid Tiger of Sweden-kjoler i kofferten! 😂 De er perfekte til jobb, kan dresses opp og ned.
PM75 Skrevet 10. mars 2024 #11 Skrevet 10. mars 2024 Boss har også mye bra av klær til jobb https://www.zalando.no/boss-damaisa-etuikjole-bright-blue-bb121c0su-k14.html Og Ralph Lauren: https://www.zalando.no/lauren-ralph-lauren-sportswear-blazer-black-l4221g03g-q11.html og mange flere, eksempelvis denne kjolen som jeg ønsker meg: https://www.zalando.no/andiata-elinor-etuikjole-brilliant-white-a4l21c01n-a11.html
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #12 Skrevet 10. mars 2024 PM75 skrev (3 minutter siden): Boss har også mye bra av klær til jobb https://www.zalando.no/boss-damaisa-etuikjole-bright-blue-bb121c0su-k14.html Og Ralph Lauren: https://www.zalando.no/lauren-ralph-lauren-sportswear-blazer-black-l4221g03g-q11.html og mange flere, eksempelvis denne kjolen som jeg ønsker meg: https://www.zalando.no/andiata-elinor-etuikjole-brilliant-white-a4l21c01n-a11.html De passer ikke så bra i settingen TS beskriver. Store logoer unngår man. Og den siste ble litt for mye for en slik samling. Men er sikkert fin en annen setting. Anonymkode: 0bef5...023
PM75 Skrevet 11. mars 2024 #13 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 10.3.2024 den 16.00): De passer ikke så bra i settingen TS beskriver. Store logoer unngår man. Og den siste ble litt for mye for en slik samling. Men er sikkert fin en annen setting. Anonymkode: 0bef5...023 Jakken hadde logo, men ikke kjolene.
tirben Skrevet 12. mars 2024 #14 Skrevet 12. mars 2024 Taluno skrev (På 7.3.2024 den 10.12): Jeg ville ha tatt den løse dressbuksen, en pen bluse eller topp, og blazer til første kvelden. Den andre kvelden er jo litt vanskeligere, liker du gå i kjoler eller skjørt? Du sier heller ikke noe om alder, verken på deg eller resten av gjengen. April er litt lunefull værmessig, men kjoler funker veldig fint Jeg ville droppet de mest sommerlige kjolene, men både korte ermer, og knelengde har fungert for meg i april! Og ville valgt pumps med lukket tå, eller ankelstøvletter (litt etter vær og hva/hvor dere skal). På jobbmiddager/fest så liker jeg kle meg pent, men ikke for pent. Jeg foretrekker også at det ikke er for utfordrende kjoler, og de må sitte slik at man kan danse om man vil, og at man føler seg komfortabel med å sitte i de. For meg vil det da si at jeg ikke skal måtte bekymre meg for om kjolen sklir opp når jeg danser, eller at folk ser rett hjem om jeg ikke sitter med bena i kryss, og at ikke alle "valker" blir fremtredende når jeg sitter. Jeg legger med noen eksempler på kjoler jeg kunne valgt til "pent/dress" i april. Det er kjoler som også passer de fleste aldre Vero Moda SAKI - Kjole - black/svart - Zalando.no Sort omslagskjole Anna Field Cocktailkjole - blue/blå - Zalando.no blå kjole med ermer til albuen, og litt mer lengde. Esprit Collection DOUBLE V MIDI - Cocktailkjole - black/mørkeblå - Zalando.no Blomstrete med litt utringing på ryggen Disse synes jeg er altfor sommerlig.
Taluno Skrevet 13. mars 2024 #15 Skrevet 13. mars 2024 tirben skrev (11 timer siden): Disse synes jeg er altfor sommerlig. Den blomstrete er sommerlig, men jeg synes det passer i april De andre kunne jeg fint brukt hele året, inkludert julebord og nyttår. Jeg skjønner ikke hvorfor de er for sommerlig til april i Oslo?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå