AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #1 Skrevet 6. mars 2024 Jeg finner ikke noe sjampo og balsam som fungerer for meg... Føler at jeg har prøvd mye forskjellig, og vil gjerne ha tips om gode produkter 😊 Jeg vasker håret annenhver dag. Trener en del, så må vaske det såpass ofte. Har litt forbi skulderlangt hår. Jeg sliter med å finne balansen mellom at håret er tørt, og at håret blir fett og tungt ved hodebunnen. Har prøvd å bruke volumsjampo, men da blir håret tørt, da jeg ikke har funnet en god nok balsam. Jeg vasker det oftest på kvelden også pga tidsmangel på morgenen, og legger meg med vått hår. Det er sikkert også en del av "problemet"... Anonymkode: 50e19...b9d
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #2 Skrevet 6. mars 2024 Jeg kommer alltid tilbake til Define sin Argan Oil. Anonymkode: ab938...c69
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #3 Skrevet 6. mars 2024 Bruk tørrshampo i bunnen. Anonymkode: eb118...673
Scherbatsky Skrevet 7. mars 2024 #4 Skrevet 7. mars 2024 13 hours ago, AnonymBruker said: Jeg finner ikke noe sjampo og balsam som fungerer for meg... Føler at jeg har prøvd mye forskjellig, og vil gjerne ha tips om gode produkter 😊 Jeg vasker håret annenhver dag. Trener en del, så må vaske det såpass ofte. Har litt forbi skulderlangt hår. Jeg sliter med å finne balansen mellom at håret er tørt, og at håret blir fett og tungt ved hodebunnen. Har prøvd å bruke volumsjampo, men da blir håret tørt, da jeg ikke har funnet en god nok balsam. Jeg vasker det oftest på kvelden også pga tidsmangel på morgenen, og legger meg med vått hår. Det er sikkert også en del av "problemet"... Anonymkode: 50e19...b9d Ja, løsningen er å føne håret tørt før du legger deg. Når håret lufttørker tar det lenger tid, hodebunnen blir værenede fuktig over tid og når man i tillegg sover, ligger på puten og gnikker så får man fett og tungt hår. Puten trekker til seg fukten i håret om det er vått eller tørt, men hvis du føner det så blir det faktisk mindre tørt etter min erfaring. Og er det en ting hudleger og frisører ikke anbefaler så er det å legge seg med vått hår. Ikke godt for hår eller hodebunn. Å føne håret tørt før leggetid kan til og med være den eneste løsningen du trenger. En annen shampoo alene vil nok ikke ha et annet resultat (men du kan jo bli mer fornøyd når du føner håret OG bruker en annen shampoo, det kan jo skje).
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #6 Skrevet 7. mars 2024 Olaplex fungerer fint på mitt hår. Men hovedproblemet ditt er nok hvordan du behandler håret ditt ellers. Å sove med vått hår sliter veldig, og tørker ut. Bruk maske i forkant av vask. Tilfør produkter for volum og fukt i handkletørket hår. Føn ut håret før du legger deg. Mange tror føning sliter på håret, men det er heller motsatt. Føner man med myk børste på medium temperatur er det det beste for håret. Det vil også bli glattere/mykere. Anonymkode: abfc3...50f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå