pusepus Skrevet 6. mars 2024 #1 Skrevet 6. mars 2024 Jeg har merket forskjell mellom min nåværende partner og eksen. Jeg ser min nåværende partner har en tendens til å klikke når vi krangler. Istede for å forandre mening så klikker hun i vinkel. Hun sier kroppen min produserer mariuanapågrunn av at jeg er veldig rolig når hun driver å klikker. Eksen var mer en diskusjon som vi la frem beggesider og diskutere frem til enighet somregel noenganger. Veldig kjeldent vi hadde høystemme til værandre. Det jeg lurer på hvordan opplever du det er å krangle med din bedre halvdel. Jeg synes forskjellene på hvordan andre kommer til enighet er intresant. 1 1
Honey Dew Skrevet 6. mars 2024 #2 Skrevet 6. mars 2024 Vi krangler aldri. Hvis vi ikke kommer til enighet, lar vi det ligge og tar diskusjonen senere. Vi møtes også på halvveien. Har vært gift i mange år og har aldri kranglet.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #3 Skrevet 6. mars 2024 Vi krangler høylydt når vi er i gang. Både mannen min og jeg er sta esler, så det kan gå en kule varmt. Med alle andre mennesker utenom han, så er jeg rolig og saklig. Men han klarer som oftest å påpeke alt jeg gjør galt i en krangel og da blir jeg høylydt. På den annen side, så er kjærligheten og samholdet også intenst og flott. Så mulig jeg må godta begge sider av pendelen, for å ha det så godt i forholdet ellers 😉 Anonymkode: 78ced...4f6 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #4 Skrevet 6. mars 2024 Vi krangler en sjelden gang og da blir det litt sure miner, kanskje litt gråt. Men det går over, vi tar litt tid fra hverandre og lar det ikke ødelegge alt det positive vi har sammen. Anonymkode: c92fe...d14
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #5 Skrevet 6. mars 2024 Vi krangler ikke. Vi kan gjerne ha politiske diskusjoner, men da er det jo.å få fram ulike synspunkter og bakgrunn for disse. Vi er selvsagt uenige, om stort og smått, men enten gir en seg med en gang, vi finner en annen løsning, eller kar saken ligge. Vi vet begge at man må velge sine kamper. Anonymkode: a26c1...8ff
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #6 Skrevet 6. mars 2024 Vi krangler ikke, men det er ikke takket være meg 🙄 Han holder roen uansett og jeg har ikke sett ham ordentlig sint. Skuffet, lei og irritert, men aldri sint. Han gjør meg roligere også, også kommer vi frem til ting sammen. Jeg kan dessverre gå fra 0-100 på 0,3 sek, men det er aller mest på "døde ting", pc som ikke gjør det jeg vil osv. Da freser jeg ut, men er helt i stand til å se idiotien og le av det selv like etter. Ingen av oss er sure av natur og heller ikke langsint, så det meste går seg til. Men skal jo sies at vi er grunnleggende like i natur ellers, liker samme ting, har samme døgnrytme/ tid for når vi er mest effektive, mer slitne etc, og tenker likt økonomisk. Det gjør jo samarbeid i hverdagen veldig lett Anonymkode: 48695...de2 1
Mardina Skrevet 6. mars 2024 #8 Skrevet 6. mars 2024 Vi krangler aldri, men vi kan godt diskutere og være uenige om ting. Noen skikkelig krangel har vi aldri hatt i de 9 årene vi har vært sammen 😊
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #9 Skrevet 6. mars 2024 Jeg bruker logikk. Hun bruker personangrep. Anonymkode: 46484...d1f 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #10 Skrevet 6. mars 2024 Går i perioder, men oftest går det som det her, jeg tar opp noe jeg vil vi skal snakke om, på en rolig måte med mål om en god samtale for å løse noe, så får jeg tilbake at jeg lager drama og hun blir sur, men det er først da drama starter, når hun begynner å lage dårlig stemning. Desverre sliter hun litt å kommunisere på en rolig måte uten å la følelsene ta overhånd Anonymkode: 3dd0f...229
Gjest Blåmonster Skrevet 6. mars 2024 #11 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg bruker logikk. Hun bruker personangrep. Anonymkode: 46484...d1f Kvinne mot mann det… typisk sånn 😅😅
Hedda-78 Skrevet 6. mars 2024 #12 Skrevet 6. mars 2024 Vi har vært sammen i 20 år. Kan ikke huske å ha kranglet noen gang. Aldri brukt høy stemme til hverandre, aldri sagt ting vi ikke egentlig mener, aldri vært usaklige eller kommet med sårende kommentarer. Men så spørs det vel hva man anser som forskjellen på kranglig og diskusjon, da, mulig folk har ulike definisjoner på det?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #13 Skrevet 6. mars 2024 Hedda-78 skrev (11 minutter siden): Vi har vært sammen i 20 år. Kan ikke huske å ha kranglet noen gang. Aldri brukt høy stemme til hverandre, aldri sagt ting vi ikke egentlig mener, aldri vært usaklige eller kommet med sårende kommentarer. Men så spørs det vel hva man anser som forskjellen på kranglig og diskusjon, da, mulig folk har ulike definisjoner på det? Jeg tror det siste er cluet. De som sier de aldri har kranglet har sannsynligvis bare en annen definisjon på det. Det er helt normalt å krangle. Man har ikke noe bedre forhold om man (påstår man) aldri har kranglet og man har ikke noe dårligere forhold om man krangler av og til. Anonymkode: 1d0c2...9b0 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #14 Skrevet 6. mars 2024 Siste gang jeg kranglet må være på tidlig 90-tallet en gang. Med lillesøsteren min. Siden er det ikke noe jeg drevet med. Anonymkode: e066b...fd6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #15 Skrevet 6. mars 2024 Kommer an på hva du mener med krangling. Vi har vært sammen i 15 år og var veldig unge da vi flytta sammen. Jeg pleide å skrike når vi var uenige. Var vel vant til å måtte det for å bli hørt hjemme. Han var irriterende rolig. Kom ingen vei med den skrikinga, så det slutta jeg med for lenge siden. Tror aldri vi har kalt hverandre ting eller sagt ting bare for å såre. Jeg kan fortsatt bli litt sånn stygt sarkastisk hvis jeg ikke tenker meg om. Han kan bli barnslig og ikke svare og sånn. Nesten mest komisk. Men synes stort sett vi diskuterer veldig rolig. Runde i kantene med hverandre samtidig som at det er rom for å si ifra. Hvis det derimot skulle skje noe og jeg ble sammen med en ny hadde jeg nok krangla mye. Har grodd fast i mannen min og vår måte å gjøre ting på tror jeg. Anonymkode: a6dcd...043
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #16 Skrevet 6. mars 2024 Er da kun IDIOTER som krangler. Anonymkode: 02018...37c
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #17 Skrevet 7. mars 2024 Krangler lite. Jeg kan fyre meg opp og bli eksplosiv og langsint mens han er like rolig og trygg. Prøver å bli ferdig der og da og legger oss med et rolig sinn. Avslutter alltid med kos/kyss og si jeg elsker deg, som vi gjør hver kveld. Anonymkode: 79c38...e06
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #18 Skrevet 7. mars 2024 Vi har vært sammen i seks år og har aldri kranglet. Det er klart vi kan bli skikkelig oppgitt av hverandre, men ingen av oss blir sinte. Anonymkode: 50799...ad1
TomKrus Skrevet 7. mars 2024 #19 Skrevet 7. mars 2024 pusepus skrev (19 timer siden): Jeg har merket forskjell mellom min nåværende partner og eksen. Jeg ser min nåværende partner har en tendens til å klikke når vi krangler. Istede for å forandre mening så klikker hun i vinkel. Hun sier kroppen min produserer mariuanapågrunn av at jeg er veldig rolig når hun driver å klikker. Eksen var mer en diskusjon som vi la frem beggesider og diskutere frem til enighet somregel noenganger. Veldig kjeldent vi hadde høystemme til værandre. Det jeg lurer på hvordan opplever du det er å krangle med din bedre halvdel. Jeg synes forskjellene på hvordan andre kommer til enighet er intresant. Jeg unngår å krangle, kan bli sint av og til ja Men det går over. Og når jeg blir det så blir jeg mer stille og får ut frustrasjonen med å gå en lang tur, eller trene litt. Diskutere rolig og rasjonelt er alltid det beste uansett, bli enig i sak eller bli enige om at man forblir uenige Så ta det opp en annen gang om det er viktige ting. Møtes på halvveien i de aller fleste sakene man er uenige om. Men har man funnet den rette partneren så er ikke dette et stort problem, for da har man felles verdier og interesser og de store kranglene er noe som uteblir i stor grad. Og så om man da støter på et tema man er så uenige i at man ikke kan leve med det ? Ja da bør man vurdere om forholdet er liv laga. Det skjer jo ikke ofte hos noen, da har man bommet i valget angående partner. De fleste problemene er stor sett trivielle ting, ja bagateller. Uansett høylytt krangel er ikke noe som løser noen problemer, det har aldri gjort det. Ikke i et forhold, ikke på jobben og heller ikke i krigssoner. Det skaper bare nye problemer.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #20 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er da kun IDIOTER som krangler. Anonymkode: 02018...37c Jeg hadde heller kranglet enn å drive med den unngvikelsesleken vår 😬 kan absolutt si at det hvertfall ikke er sunt, verken for en selv eller forholdet. Anonymkode: c4473...9fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå