Gå til innhold

Han snakker om xn. Over henne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nu vet jeg mange har xn og at man kan prate om de av og til, spesielt om det var et langvarig forhold. Men hva skiller at man ikke er over noen og at det er «minner»?

Anonymkode: d89c2...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor ofte snakker vi om? Og i hvilke sammenhenger?

Det er ganske stor forskjell på om han stadig vekk nevner henne i rosende ordelag og kommer med intim informasjon, og at du spør om han har vært i Barcelona og han svarer at han var der for 2 år siden med eksen (uten å legge ut om hvor romantisk det var).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er meget spesielt å snakke om eksen hvis man ikke har felles barn. Ser ikke poenget? Hvilke "minner" om eksen skal du ha behov for å dele med din nye kjæreste?

Jeg var sammen med en fyr for mange år siden som stadig nevnte eksen sin. "Pia gjorde ditt og Pia sa datt". Hun var den eneste han hadde vært sammen med før meg og det var årevis siden de slo opp. Selvsagt ringte alle varselklokkene! Jeg sa at jeg kan ikke være sammen med noen som ikke er over eksen, han gråt og bedyret at han VAR over eksen for LENGE siden, jeg ristet på hodet og sa at nå lyver du for deg selv. Så gikk jeg.

Tok mindre enn ett år, så flyttet han sammen med eksen gitt.

Stol på magefølelsen, er mitt råd :) 

Anonymkode: 6bf39...5ab

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min mann prater av og til om sin eks, de var sammen ganske lenge. Det er litt sårt for meg men prøver å tenke at han hadde jo ikke vært sammen med meg om de vill ha hverandre. Og han prater kun om henne i naturlige sammenhenger og ikke særlig ofte. Han sier aldri hva hun sa/gjorde/hadde på seg osv og føler ikke han sammenligner meg på noen måter der jeg kommer dårlig ut.

Anonymkode: 20b39...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært daglig det siste. Dette uten at jeg spør. Vi snakket om ferie til sommeren hvor han begynte å snakke om ting de fjorde sammen. Han spør meg undrende spørsmål om hva jeg tenker om hvorfor hun gjorde det slutt. I dag var jeg litt humoristisk over at klærne hans samles på samme plass, for så å fortelle at xn klagde over det samme. Han flere eksempler, men føler det begynner å bli litt mye.

De har barn sammen ja.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har vært daglig det siste. Dette uten at jeg spør. Vi snakket om ferie til sommeren hvor han begynte å snakke om ting de fjorde sammen. Han spør meg undrende spørsmål om hva jeg tenker om hvorfor hun gjorde det slutt. I dag var jeg litt humoristisk over at klærne hans samles på samme plass, for så å fortelle at xn klagde over det samme. Han flere eksempler, men føler det begynner å bli litt mye.

De har barn sammen ja.

ts

Det der er for mye, ja.

At de har barn sammen rettferdiggjør at han må nevne henne i sammenhenger som har med nettopp BARNA å gjøre. Men minnene om eksen skal ikke gjennomsyre deres samliv på andre måter.

Jeg hadde ikke orket det der.

Tenk deg godt om.

Anonymkode: 6bf39...5ab

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hvor grensen går.. har ikke noe å sammenligne med. Men det kan vel hende at han ikke har fått snakket om det før.. er det noe spesiell dato som har vært eller kommer..? Hadde snakket med ham om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg ble sammen med min mann, ga jeg klar beskjed. Jeg ønsker ikke å høre om noe som helst fra tidligere forhold. Ikke en dritt. 

Klarer helt fint å akseptere at han snakker om eksen, moren til ungene, men da skal det være helt "normale" samtaler, ikke hvordan de hadde det i senga, hva de kranglet om og hvilke ferier de dro på. Det skal handle om barna, eller om nødvendige ting. Driter fullstendig i hvordan de lagde middag, hvordan de hadde det i hverdagen osv. 

Dette har gått helt fint, vil han snakke om eksen, får han snakke med henne og ikke meg. For meg handler det ikke om sjalusi eller om han har kommet over henne, det vet jeg han har gjort. Men jeg gidder ikke høre på hva han har gjort med andre damer før han møtte meg. 

Anonymkode: f4959...cf1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nerme seg snart et år siden det blei slutt. 
Hun kom tilbake, men valgte henne bort. Har prøvd å snakke med han om dette om har litt inntrykk av at det forholde henger litt igjen. Prøver å tenke at hvis han ville tilbake hadde han vel tatt henne tilbake. Men fortsatt redd at han en dag finner ut av at han tok feil valg og går tilbake til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han spør meg undrende spørsmål om hva jeg tenker om hvorfor hun gjorde det slutt. 

ts

Jeg og mannen snakker såpass ofte om våre ekser, at andre mennesker har reagert. F eks, "da jeg og eksen var i Afrika, så osv...

Det er mennesker vi har i livet ennå, og bryr oss om. Men vi ønsker ikke tilbake. Så vi finnes ikke sjalu.

Det jeg har tatt frem fra innlegget til TS derimot. Det er noe annet.

Han forstår ikke hvorfor hun gikk fra han. Ergo var det hennes valg og han virker ikke være enig.

Anonymkode: b4fc8...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nerme seg snart et år siden det blei slutt. 
Hun kom tilbake, men valgte henne bort. Har prøvd å snakke med han om dette om har litt inntrykk av at det forholde henger litt igjen. Prøver å tenke at hvis han ville tilbake hadde han vel tatt henne tilbake. Men fortsatt redd at han en dag finner ut av at han tok feil valg og går tilbake til henne.

Hvordan vet du dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og mannen snakker såpass ofte om våre ekser, at andre mennesker har reagert. F eks, "da jeg og eksen var i Afrika, så osv...

Det er mennesker vi har i livet ennå, og bryr oss om. Men vi ønsker ikke tilbake. Så vi finnes ikke sjalu.

Det jeg har tatt frem fra innlegget til TS derimot. Det er noe annet.

Han forstår ikke hvorfor hun gikk fra han. Ergo var det hennes valg og han virker ikke være enig.

Anonymkode: b4fc8...eeb

Mener du da at han ikke er helt over henne?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nymerïa skrev (24 minutter siden):

Hvordan vet du dette?

Vet det fordi han fortalte meg dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...