AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #1 Skrevet 6. mars 2024 I november fikk barnet mitt et brudd og vi dro på sykehuset for å gipse. De måtte ta et røntgenbilde pga komplisert brudd og da oppdaget de ved en tilfeldighet en grå skygge på skjelettet. Sykehuset sa de hadde tatt kontakt med Radiumhospitalet pga noen usikre prøver som de ville diskutere med de. Neste morgen ble barnet lagt i ct og vi måtte vente til ettermiddagen før vi fikk svar. Det virket som en evighet. Det viser seg at det ikke var kreft men at det er en cyste som skal følges opp tett. Jeg knakk selvfølgelig helt sammen for da jeg hørte ordet Radiumhospitalet så tenker man sitt og kroppen fikk sjokk. Etter denne opplevelsen har jeg fått noen kroppslige symptomer. Jeg føler meg nervøs og redd. Fått hjertebank og skjelver. Føler jeg ikke klarer å slappe av og er sliten og irritabel. Er jo også livredd dette skal forandre seg til noe ondartet og jeg har det ikke bra. Hva kan jeg gjøre for å komme meg ut av dette? Anonymkode: 4b297...e02 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #2 Skrevet 6. mars 2024 Jeg ville startet med en tur til fastlegen. Da blir du undersøkt og får utelukket at det er noe fysisk galt. Så kan dere snakke om eventuell behandling og alternativer sammen. Ett av de alternativene vil kanskje være å ta kontakt med kommunen din. Alle kommuner skal ha et lavterskeltilbud for psykisk helse (det vil si at det er gratis og du behøver ikke henvisning fra lege). Anonymkode: db950...695
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #3 Skrevet 6. mars 2024 Kan du ikke be om en telefon konsultasjon med legen, som vurderte cysten ved Radiumhospitalet? Fortell at du er redd og du trenger mer informasjon. Jeg forstår deg godt. En får fort katastrofetanker. Cyster er vanlig og kan oppstå i store deler av kroppen. De vil som oftes ikke utvikle seg til noe ondartet. Jeg vil tro den følges opp, slik at den ikke skal vokse og gi plager ved senere tidspunkt. Ville tro de hadde operert cysten, om de fryktet den skulle utgjøre en risiko ved et senere tidspunkt. Anonymkode: 3d9f9...798
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå