AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #1 Skrevet 6. mars 2024 Uten at den andre finner det ut? Prøvde å google, men fant ikke ut av det. Anonymkode: 1597c...e5f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #2 Skrevet 6. mars 2024 Du finner ut hvor han bor, går inn på 1881 med adressen og klikker deg inn på «hvem andre bor på adressen» Da får du iallefall vite om det finnes en kone/samboer Anonymkode: 71dc5...89d
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #3 Skrevet 6. mars 2024 Vet hvor han bor og at han har samboer nå. Gjelder min eksmann. Leste noe ang dødsfall og at etterlattepensjon kunne tilfalle x'en om man hadde vært gift, hvis x'n ikke giftet seg på nytt. Jeg er gift på nytt og vil selvfølgelig ikke at noe skal tilfalle min forrige som jeg giftet med med da jeg var ung og dum. Jeg vet han giftet seg på nytt, (jeg måtte signere på noe, da det var under 2 år siden vår skilsmisse) men forholdet varte bare et par mnd etter giftemål. Det jeg lurte på da var rett og slett om det ekteskapet var gyldig og han har tatt ny skilsmisse, eller om det kanskje ble annullert. Om han har vært gift, og deretter skilt så vil det jo ikke gjelde lengre, men om det ble annullert så kanskje det gjelder fortsatt? Vi er ikke på det stadiet at jeg kan spørre ham selv, og jeg tror ikke jeg hadde fått et riktig svar. Anonymkode: 1597c...e5f
Snublefot62 Skrevet 6. mars 2024 #4 Skrevet 6. mars 2024 Ring folkeregisteret/skatteetaten og spør. Kanskje de anser dette som god nok grunn til å gi deg opplysningene du etterspør. Men du får nok ikke hele historikken hans, bare om han er/ikke er gift nå.
Grønt blad Skrevet 6. mars 2024 #5 Skrevet 6. mars 2024 Hvor lenge siden er det dere blir skilt? Hvor lenge var dere gift? Og har dere felles barn? Hvis informasjonen i lenken nedenfor er riktig, må du dø innen 5 år etter skilsmissen for at han skal ha rett på gjenlevendepensjon. Dere må i tillegg ha vært gift i minst 25 år (15 år om dere har felles barn). Sånn ellers ville jeg tenkt minst mulig på dette siden du ikke får gjort noe med det uansett. Jeg tror (og håper) at folkeregisteret ikke gir ut slik informasjon til nysgjerrige. Du får jo ikke gjort noe med det uansett. Jeg fant dette på https://www.skilsmisse.net/penger/pensjon Sitat du var skilt fra avdøde og ikke har giftet deg på nytt. Da får du som hovedregel gjenlevendepensjon hvis din fraskilte ektefelle dør innen 5 år etter skilsmissen og ekteskapet varte i minst 25 år, eller minst 15 år hvis dere har barn sammen. dere var tidligere samboere i minst 15 år og har/har hatt felles barn, og det er mindre enn 5 år siden dere flyttet fra hverandre. Antall år dere var samboere regnes fra barnet deres ble født. ... Hvis avdøde har vært gift flere ganger, og det kan være flere som har krav på pensjon, skal pensjonen bli delt i forhold til hvor mange påbegynte år hver av dere var gift med avdøde. Når en av dere så dør, vil den andre få hele pensjonen.
Snublefot62 Skrevet 6. mars 2024 #6 Skrevet 6. mars 2024 Grønt blad skrev (3 minutter siden): Jeg tror (og håper) at folkeregisteret ikke gir ut slik informasjon til nysgjerrige. Dessverre. Hentet fra skatteetaten.no: https://www.skatteetaten.no/deling/folkeregisteret/intro/finne-data/ 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #7 Skrevet 6. mars 2024 Grønt blad skrev (23 minutter siden): Hvor lenge siden er det dere blir skilt? Hvor lenge var dere gift? Og har dere felles barn? Hvis informasjonen i lenken nedenfor er riktig, må du dø innen 5 år etter skilsmissen for at han skal ha rett på gjenlevendepensjon. Dere må i tillegg ha vært gift i minst 25 år (15 år om dere har felles barn). Sånn ellers ville jeg tenkt minst mulig på dette siden du ikke får gjort noe med det uansett. Jeg tror (og håper) at folkeregisteret ikke gir ut slik informasjon til nysgjerrige. Du får jo ikke gjort noe med det uansett. Jeg fant dette på https://www.skilsmisse.net/penger/pensjon Ok. Da har jeg kanskje misforstått litt. Vært separert i 5 år, og skilt i 4 år nå. Har felles barn, men vi var ikke gift så lenge som 15 år. 😅 Men nei da ser det jo greit ut, og det er ikke nødvendig å vite, annet enn for nysgjerrigheten skyld.🤣 Anonymkode: 1597c...e5f
Honey Dew Skrevet 6. mars 2024 #8 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du finner ut hvor han bor, går inn på 1881 med adressen og klikker deg inn på «hvem andre bor på adressen» Da får du iallefall vite om det finnes en kone/samboer Anonymkode: 71dc5...89d Ikke alltid. Jeg står ikke oppført på noen slike steder.
Grønt blad Skrevet 6. mars 2024 #9 Skrevet 6. mars 2024 Snublefot62 skrev (24 minutter siden): Dessverre. Hentet fra skatteetaten.no: https://www.skatteetaten.no/deling/folkeregisteret/intro/finne-data/ Dette var nyttig å vite. Ikke at jeg har noe å skjule, men synes det er litt ekkelt at andre/fremmede kan få utlevert så mye informasjon (uten en virkelig god grunn). Jeg håper at den som det gjelder, får kjennskap til at andre får denne informasjonen.
Snublefot62 Skrevet 6. mars 2024 #10 Skrevet 6. mars 2024 Grønt blad skrev (Akkurat nå): Dette var nyttig å vite. Ikke at jeg har noe å skjule, men synes det er litt ekkelt at andre/fremmede kan få utlevert så mye informasjon (uten en virkelig god grunn). Jeg håper at den som det gjelder, får kjennskap til at andre får denne informasjonen. Det er jeg usikker på. Og jeg vet ikke hva som anses som god grunn. Men muligheten er der i det minste. Dessverre 😕
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå