Gå til innhold

Han er offeret når han har gjort noe galt og jeg reagerer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har til stadighet situasjoner hvor kjæresten gjør noe galt men det er jeg som er den store stygge ulven. 

Feks - Han får ansvaret for å sette på en maskin med hvite klær, klærene ender opp rosa. Jeg blir frustrert og han blir frustrert for det var både dyre klær og det nye dyre sengetøyet der. Så skjeller han meg ut for dette hadde aldri skjedd vist jeg hadde satt på den jævla vasken selv. Så kjefter jeg på han fordi han er så frekk å legger skylden på meg for noe han har gjort, og da klikker han i alle fall og kaller meg hore, dra til helvete, du er faen meg sinnsyk osv. 

Jeg fortsetter med at sånn snakker man ikke og at nå er han langt over grensen. Han fortsetter med enda mer drittslenging. 

Så snakker vi ikke på et par timer i håp om at ting roer seg. Når vi så snakker igjen så mener han dette er noe jeg må leve med. At han ikke tråkker over noe grense og at sånn oppførsel må jeg bare finne meg i. Han kan vist ikke gå på tå og hev og passe på å ikke la hans frustrasjon gå ut over meg. Så jeg må bare leve med at sånn er han. 

Lever jeg i en fantasiverden når jeg mener at han er langt over grensen og at dette ikke er noe jeg må akseptere ? 

Anonymkode: 7d495...440

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hadde gått på flekken🤷🏻‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om han strever både med å føle/ta ansvar for egne handlinger, og følelesesregulering.. er han enten veldig veldig ung, eller har en grunn til å være emosjonelt umoden (aspergers e.l.)?

Anonymkode: 2db07...bbf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor i ALLE dager er du sammen med en som kaller deg hore og sinnsyk, og ber deg dra til helvete? 

Anonymkode: 94347...8aa

Fordi vi faktisk har det veldig fint sånn ellers. 

Er ikke SÅ ofte han kaller meg slike ting 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du sammen med dette mennesket, egentlig?

Selvfølgelig er ikke dette noe du skal akseptere! Kom deg vekk, så fort du kan, så kan du finne en kjæreste som har respekt for deg. Det har åpenbart ikke din nåværende kjæreste.....

Anonymkode: 68354...5e1

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lever jeg i en fantasiverden når jeg mener at han er langt over grensen og at dette ikke er noe jeg må akseptere ? 

Absolutt ikke. Han lever i en fantasiverden som innbiller seg at det på noen måte wr akseptabelt. 

Anonymkode: a507d...d13

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oh, honey…

Anonymkode: 94347...8aa

• Liker 16
  • Hjerte 5
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tro meg, det blir oftere om dere får barn sammen og/eller forholdet varer en stund. 

Anonymkode: a507d...d13

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du vet at når du ikke setter grensene, så lar du han gjøre det?

Nei, du må ikke leve med det. Du må ikke godta det. 

Nå virker det som du gjør det - så her må du selv ta ansvar. 

Anonymkode: 61dc7...bdf

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han der er jo ikke noe kjæresteemne!! Selvsagt er dette ikke noe du MÅ akseptere. Hvorfor i alle dager tror du det?

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når vi så snakker igjen så mener han dette er noe jeg må leve med.

BULLSHIT!!! Du velger jo selvsagt helt selv om du skal bo sammen med han eller ikke!!

Anonymkode: d20d5...590

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er gaslighting.

IMG_6651.thumb.jpeg.60362280f55276b7b81ff269ad4f224e.jpeg

Hvorfor er du fortsatt sammen med noen som:

🚩Skjeller deg ut.

🚩Kaller deg sinnsyk.

🚩 Mener du er en hore.

🚩Gir deg silent treatment (ikke snakker til deg på flere timer.

🚩Utsetter deg for psykisk vold.

🚩Mener du skal tåle psykisk vold, og at det er du som må ta deg sammen.

🚩Lar egen frustrasjon gå utover deg.

Her er det så sknnsykt mange RØDE FLAGG, kom deg vekk fra denne mannen og be om besøskforbud.

Slike mennesker blir ikke bedre.

Den dagen han begynner med fysisk vold så kommer han til å gaslighte deg med at du egentlig fortjente det. 

Til slutt vil du bli så nedbrudt at du begynner å tro på at alt er din feil, og at du fortjener psykisk og fysisk mishandling.

Vær så snill å kom deg ut nå, før det går så langt.

LØP, og se deg aldri tilbake er det noe som heter.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Alle som lever i voldelige forhold sier det. Det hjelper ikke hvor fint det er 'ellers' når bunnpunktet er som den er!

Anonymkode: d20d5...590

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da har gaslightingen gått for langt.

Hører du deg selv her. Du unnskylder mishandlingen hans med at «vi har det fint noen ganger».

Nei, ingen forhold med fysisk eller psykisk vold er fint, ingenting kan få et slikt forhold til å bli fint.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vi har til stadighet situasjoner hvor kjæresten gjør noe galt men det er jeg som er den store stygge ulven. 

Feks - Han får ansvaret for å sette på en maskin med hvite klær, klærene ender opp rosa. Jeg blir frustrert og han blir frustrert for det var både dyre klær og det nye dyre sengetøyet der. Så skjeller han meg ut for dette hadde aldri skjedd vist jeg hadde satt på den jævla vasken selv. Så kjefter jeg på han fordi han er så frekk å legger skylden på meg for noe han har gjort, og da klikker han i alle fall og kaller meg hore, dra til helvete, du er faen meg sinnsyk osv. 

Jeg fortsetter med at sånn snakker man ikke og at nå er han langt over grensen. Han fortsetter med enda mer drittslenging. 

Så snakker vi ikke på et par timer i håp om at ting roer seg. Når vi så snakker igjen så mener han dette er noe jeg må leve med. At han ikke tråkker over noe grense og at sånn oppførsel må jeg bare finne meg i. Han kan vist ikke gå på tå og hev og passe på å ikke la hans frustrasjon gå ut over meg. Så jeg må bare leve med at sånn er han. 

Du lever i et forhold med gaslighting, hersketeknikker og verbal vold. Fyren er ikke frisk.

Det er såklart langt over grensen, og noe du absolutt ikke skal akseptere. 

Og dette er ikke en fyr du kan jatte med og rundt. Du må sparke han ut av livet ditt. Fort som fy, før han ødelegger deg helt.

Endret av Bombasi
  • Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Høres ut som om han strever både med å føle/ta ansvar for egne handlinger, og følelesesregulering.. er han enten veldig veldig ung, eller har en grunn til å være emosjonelt umoden (aspergers e.l.)?

Anonymkode: 2db07...bbf

Dette er jo sosiopatisk, psykopatisk, denne mannen er åpenbart psykisk ustabil.

Ingen folk oppfører seg slik fordi de er umodne, eller har aspergers.

Anonymkode: 4af33...017

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

En gang er egentlig en gang for mye.

Hvor er grensene dine? Selvrespekten? Egenverdien din? Har han klart å bryte alt dette ned sånn at du faktisk genuint tror at dette er ok oppførsel så lenge dere har det "fint sånn ellers"?

Våkn opp.

Dette er forøvrig et godt eksempel på at man gjør noe bevisst feil for å slippe å måtte bli spurt om å gjøre det igjen. Innøvd inkompetanse. Så ender du opp med å måtte gjøre alt han ikke liker/gidder fordi du må gjøre alt så det faktisk blir gjort.

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Du lever i en virkelighet hvor du aksepterer det. Ditt valg å bli i forholdet. 

Anonymkode: 1a3a2...248

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Oi shit..!!!

Jeg så overskriften og skulle gå inn og skrive at min eks kunne være litt sånn. Han behandlet meg litt dårlig en periode, jeg sa kanskje litt for klart fra hva jeg syntes om det, og han tok det veldig som personangrep og karakterdrap. Så endte jeg med å unnskylde, og det var på sin plass det altså, men satt igjen etterpå og tenkte at hm - det var jo i utgangspunktet han som var den som hadde behandlet meg dårlig her, men plutselig ble situasjonen snudd til at jeg ble den som ba om unnskyldning 😅

Men han eksen min er jo ingenting mot din kjæreste. Ikke faen om jeg hadde vært sammen med noen som behandlet meg sånn og brukte sånne ord om meg.

Anonymkode: 8f81d...9d9

• Liker 4
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Du finner deg i å bli kalt hore? Fordi han er "snill ellers"? Få deg litt selvrespekt.

Anonymkode: c1269...67e

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...