AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #1 Skrevet 6. mars 2024 Og det er på exn til min samboer. Grunnen til dette er at de har vært et par de siste åra før han møtte meg, men valgte å lyve om det. Han sa de ikke hadde vært sammen på 10 år, da barnet ble til. Pga denne løgnen føler jeg at jeg går på tåhev ift hva mer han lyver om henne. De har et barn sammen og må samarbeide. Jeg har aldri møtt dama. Etter bruddet med de var de fortsatt gode venner og min ex sov hos henne, hadde sex osv. I går skrev de på messenger ang ferie planlegging og da jeg så over skulderen var det en haug med emoji osv. Jeg er sikker på at om jeg ikke hadde vært sammen med han så hadde han gått tilbake til henne. Den følelsen er så vond. Hadde vært lettere å takle om han bare var ærlig ang sin ex fra første stund, skeptisk når han valgte å lyve. Han sa hun var fortid da vi ble sammen (de var et par ca 3 mnd før vi møttes) Har det klikka for meg? Går med en konstant klump i magen og er psykisk sliten. Anonymkode: 7fc9a...b95 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #2 Skrevet 6. mars 2024 Jeg ville ikke blitt i en relasjon der ikke partneren var tydelig på hvem han ønsket tilbringe livet sammen med, det er greit å ha god relasjon til eksen pga barnet men det er ikke greit å ha en relasjon som går ut over den man er i og din usikkerhet virker ikke være sjalusi men knyttet til hans væemåte overfor eksen. Snakk med han, si at du skjønner at han må ha en god relasjon til henne men si også a than må være helt transparent med deg på hv ahan ønsker i den relasjonen kontra den dere har. Anonymkode: 9cd3f...09c 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #3 Skrevet 6. mars 2024 Han er tatt i en alvorlig løgn. Dump. Anonymkode: b1b1d...2cd 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #4 Skrevet 6. mars 2024 Problemet er at jeg fant ut av det litt uti forholdet og etter vi hadde kjøpt hus. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han er tatt i en alvorlig løgn. Dump. Anonymkode: b1b1d...2cd Problemet er at jeg fant ut av det litt uti forholdet og etter vi hadde kjøpt hus. Anonymkode: 7fc9a...b95
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #5 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Og det er på exn til min samboer. Grunnen til dette er at de har vært et par de siste åra før han møtte meg, men valgte å lyve om det. Han sa de ikke hadde vært sammen på 10 år, da barnet ble til. Pga denne løgnen føler jeg at jeg går på tåhev ift hva mer han lyver om henne. De har et barn sammen og må samarbeide. Jeg har aldri møtt dama. Etter bruddet med de var de fortsatt gode venner og min ex sov hos henne, hadde sex osv. I går skrev de på messenger ang ferie planlegging og da jeg så over skulderen var det en haug med emoji osv. Jeg er sikker på at om jeg ikke hadde vært sammen med han så hadde han gått tilbake til henne. Den følelsen er så vond. Hadde vært lettere å takle om han bare var ærlig ang sin ex fra første stund, skeptisk når han valgte å lyve. Han sa hun var fortid da vi ble sammen (de var et par ca 3 mnd før vi møttes) Har det klikka for meg? Går med en konstant klump i magen og er psykisk sliten. Anonymkode: 7fc9a...b95 Huff, dette er en trist situasjon. De må selvfølgelig ha kontakt mtp barnet, men en trenger ikke ha msse kontakt hele tiden. Du kan si fra og er han ikke villig til å roe ned kontakten så er mitt eneste råd at du går fra han. Du kan ikke ha det slik, han virker dessverre ikke 100% engasjert i deres forhold. Du fortjener en som er 100% dedikert til deg og deres forhold Lykke til ❤️ Anonymkode: 38a1f...da8 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #6 Skrevet 6. mars 2024 Hva hadde du sagt til en venninne i samme situasjon? Følg det rådet. Anonymkode: 8d83a...18a
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #7 Skrevet 6. mars 2024 Har du spurt hvorfor de ikke er sammen? Anonymkode: 511b7...ee4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #8 Skrevet 6. mars 2024 Shiiiit. Ikke bra tegn at han ikke har vært ærlig. Ta han med på parterapi, siden du ikke kan bare kaste han ut og gå videre. Dette må dere snakke ut om og bli ferdig med. Anonymkode: 522ee...045
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #9 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Og det er på exn til min samboer. Grunnen til dette er at de har vært et par de siste åra før han møtte meg, men valgte å lyve om det. Han sa de ikke hadde vært sammen på 10 år, da barnet ble til. Pga denne løgnen føler jeg at jeg går på tåhev ift hva mer han lyver om henne. De har et barn sammen og må samarbeide. Jeg har aldri møtt dama. Etter bruddet med de var de fortsatt gode venner og min ex sov hos henne, hadde sex osv. I går skrev de på messenger ang ferie planlegging og da jeg så over skulderen var det en haug med emoji osv. Jeg er sikker på at om jeg ikke hadde vært sammen med han så hadde han gått tilbake til henne. Den følelsen er så vond. Hadde vært lettere å takle om han bare var ærlig ang sin ex fra første stund, skeptisk når han valgte å lyve. Han sa hun var fortid da vi ble sammen (de var et par ca 3 mnd før vi møttes) Har det klikka for meg? Går med en konstant klump i magen og er psykisk sliten. Anonymkode: 7fc9a...b95 Følg magefølsen, han er ikke ferdig med henne. Og da er det ikke noe poeng å sette deg selv i rn dårlig relasjon. Dette blir jo ikke bedre uansett før han er ferdig med henne. Min nåværende mann var ikke ferdig med sin ex, så jeg sa at så lenge han har følser for henne fortsatt er det ikke plass til meg. Bla sammenlignet meg med henne hele tiden istedenfor å bli kjent med meg. Jeg og hun er helt forskjellig. Så når hun og jeg gjorde like ting, var det forskjellig intensjoner. Feks når hun laget hyggekveld, var det for å smiske på noe. Når jeg laget hyggekveld, så var det for å kose oss osv. Så jeg forklarte hvorfor jeg dro. Han kom over henne og da sto han plutselig på døra mi igjen. Og er nå vært sammen i 30år Anonymkode: 2f387...7ed 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #10 Skrevet 6. mars 2024 16 minutter siden, AnonymBruker said: Problemet er at jeg fant ut av det litt uti forholdet og etter vi hadde kjøpt hus. Anonymkode: 7fc9a...b95 Selg det. Lei det ut. Bo hver sin ende. Huset forhindrer deg ikke i å avslutte forholdet. Anonymkode: b1b1d...2cd 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #11 Skrevet 6. mars 2024 TS her. Vil legge til at han hver dag viser i handling og i ord at han elsker meg. Det er pga den ene løgnen at jeg er skeptisk. Nettopp fordi jeg kom ut av et forhold med løgn over flere år. Han har sagt jeg ikke trenger å bekymre meg og at han angrer noe voldsomt på at han ikke sd noe den gangen jeg spurte om han var ferdig med tidligere forhold. Han gråt og gikk ned i vekt i den perioden jeg fant ut av det. Anonymkode: 7fc9a...b95 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #12 Skrevet 6. mars 2024 Det kan hjelpe å sortere tankene dine i "hva kan jeg gjøre noe med" og "hva kan jeg ikke gjøre noe med". At han ikke fortalte sannheten om relasjonen de hadde kan du ikke endre. Det du kan endre,og til og med kontrollere, er egne tanker og handlinger. Andre ting som ikke kan endres: at han har en eks. At han har et barn fra før. At han må kommunisere og samarbeide med eksen. At han har hatt sex og forhold før du kom inn i bildet. Hva som kan endres: hvordan han forholder seg til sannheten. Hvordan han kommuniserer med eksen. At dere er et par. At dere eier og bor i samme hus. Felles barn. Felles fremtid. Tillit i forholdet. Tilgivelse. Aksept. At du er livets siste sexpartner og romantisk partner. Osv osv. Mest trolig elsker han deg veldig høgt og vil leve sammen med deg. Det har han vist gjennom handling. Mest trolig elsker han barnet sitt minst like høgt, og er villig til å strekke seg langt for et knirkefritt samarbeid og stressfri hverdag der han ser barnet sitt så mye som mulig. Du må nok bestemme deg for om du aksepterer at partneren din ikke er perfekt og feilfri. Han er menneskelig. Han har gjort feil. Tatt en grov feilvurdering og holdt noe skjult som har forringet tilliten dere imellom og satt forholdet deres på prøve. De fleste menn jeg kjenner skyr ubehag som pesten, og kan fort komme i skade for å skjule noe de selv tenker er uviktig, eller fortelle en hvit løgn for å slippe det de tror blir "styr" og pes. Ikke sikkert han er spesielt stolt over å ha dinglet med eksen etter bruddet heller og at det er noe han angrer på. Dette her kan dere fint komme styrket ut av, om du ønsker det 🙂 Anonymkode: 1685d...6c4 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #13 Skrevet 6. mars 2024 Takk for svar❤️ Men hvordan skal man klare å legge bort usikkerhet når du vet mannen har løyet meg opp i ansiktet uten å nikke? Jeg stolte jo 100 prosent på det han sa da, som viste seg å være tull. Og nå skal jeg prøve igjen? Jeg fortalte han hvor viktig tillit er for meg. Hadde vi ikke kjøpt hus hadde jeg gått på dagen rett og slett fordi dette er en egenskap jeg ikke vil ha hos en partner. Ting ligger liksom å murrer hos meg og jeg vet ikke om jeg vil ta hevn eller hva. Anonymkode: 7fc9a...b95 1
Virrevirrevapp Skrevet 6. mars 2024 #14 Skrevet 6. mars 2024 En ting er at han ikke var ærlig i starten men det er sykt at han ikke sa noe før dere kjøpte bolig sammen.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #15 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Og det er på exn til min samboer. Grunnen til dette er at de har vært et par de siste åra før han møtte meg, men valgte å lyve om det. Han sa de ikke hadde vært sammen på 10 år, da barnet ble til. Pga denne løgnen føler jeg at jeg går på tåhev ift hva mer han lyver om henne. De har et barn sammen og må samarbeide. Jeg har aldri møtt dama. Etter bruddet med de var de fortsatt gode venner og min ex sov hos henne, hadde sex osv. I går skrev de på messenger ang ferie planlegging og da jeg så over skulderen var det en haug med emoji osv. Jeg er sikker på at om jeg ikke hadde vært sammen med han så hadde han gått tilbake til henne. Den følelsen er så vond. Hadde vært lettere å takle om han bare var ærlig ang sin ex fra første stund, skeptisk når han valgte å lyve. Han sa hun var fortid da vi ble sammen (de var et par ca 3 mnd før vi møttes) Har det klikka for meg? Går med en konstant klump i magen og er psykisk sliten. Anonymkode: 7fc9a...b95 Du dumper han. En samboer som lyver om noe slikt?! Uhørt .. Anonymkode: aa948...178
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #16 Skrevet 6. mars 2024 Det er jo veldig vanlig å fortsette litt med eksen til man finner den store kjærligheten. En så usikker mann er ekstremt lite tiltrekkende. Hva slags bra sider har han egentlig? Anonymkode: eaa30...86c
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #17 Skrevet 6. mars 2024 Huff… Føler med deg i den følelsen! Opplevde noe liknende for mange år siden. Da jeg ble sammen med min daværende kjæreste sa han at forholdet til exen var helt over, og det hadde det vært lenge. Grunnet at vi hadde en del felles bekjente som ofte møttes var også exen hans ofte til stede på fester og sammenkomster, og de snakket litt sammen når de møttes der. Jeg var ikke sjalu til å begynne med, men reagerte mer og mer etterhvert på at de oftere hadde kontakt. Forholdet gikk etter hvert bare dårligere og dårligere, og da jeg konfronterte han med den dårlige behandlingen jeg ble utsatt for kom det frem at han var ferdig og hadde vært det lenge. Jeg rakk ikke flytte ut før exen hans flytta inn, og de stiftet familie. Det viste seg at han så absolutt ikke var ferdig med henne, og at jeg var en lite planlagt rebound som varte litt for lenge. Like før han møtte meg hadde han og ex-dama vært på ferie sammen bare de to. Min teori er at han aldri var interessert i noe annet enn tilgang til sex og omsorg, og at dama i hans liv var hans ex-kjæreste. Følelsen jeg satt igjen med lenge etterpå var forakt for en mann som misbrukte min tid, og jeg var jævlig såret over at det gikk an å lage forventninger om en framtid sammen med meg samtidig som han lengtet etter et annet liv sammen med en annen. Det tok litt tid å komme over dette, men jeg lærte ganske mye i ettertid. Jeg lærte blant annet at når jeg går på eggeskall i mitt eget hjem med konstant klump i magen og forvirring over min partners følelser så skal jeg lytte litt til min egen intuisjon og magefølelse, og jeg skal ta den samtalen mye tidligere neste gang hvis dette skjer igjen. Anonymkode: 28ff7...3df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå