Gå til innhold

Vond lukt fra bukser med mye stretch?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke noe problem med bomulls bukser eller de uten stretch. Men så har jeg noen bukser som inneholder mye stretch, de starter å lukte litt beskt etter noen gangers bruk. Spesielt på områder som fort blir varme, feks skrittet. Er enkelte bukser det ikke går vekk i vask heller, lukten kommer så fort jeg har hatt de på noen timer. Og nei, jeg sliter ikke med svette i lysken eller vaginale problemer. 

Flere som opplever det samme? Kjedelig å bruke penger på bukser som blir sånn etter kort tid

Anonymkode: 8a1c5...afa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vasker du de?

Anonymkode: 7dde9...7d6

AnonymBruker
Skrevet

Legg buksene i eddik før du vasker dem.

Anonymkode: a2cbc...3e2

AnonymBruker
Skrevet

Strømpebukser i alle varianter har mye stretch, merker du noe fra disse også? Hvis ikke, tviler jeg på at det har med stretch'en å gjøre?

Anonymkode: 7a340...ac6

AnonymBruker
Skrevet

Plastikk blir sånn dessverre. Derfor bruker jeg kun jeans, lin og bomullsbukser.

Anonymkode: 9e3b4...6a0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi stretch tåler mindre varme slik at plagget blir merket med lav temperatur selv om noe av tekstilet trenger høyere grad for å bli rent. Typisk for blandingsmateriale. Ellers kan det være at syntetisk tøy ikke lufter svetten ut, slik at du blir klammere av dem og dermed setter lukt seg.

Anonymkode: 68434...e3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever det samme faktisk, tror nok det har med hvilke materialer buksene inneholder og at det blir dårlig "lufting". Selv om man ikke svetter/blir klam setter det seg lukt og den sitter nok ekstra godt siden det ikke akkurat er luftig materiale. 

Anonymkode: cd9bd...9ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det lukter besk fordi det kommer fra skrittet og svette områder. Trenger ikke å dårlige hygiene eller sånt. 

Jeg bruker tyne bind i sånne bukser ellers lukter det. 

Anonymkode: eb76c...88f

• Liker 2
Skrevet

Syntetiske stoffer får lettere vond lukt, sånn er det bare. De puster ikke på samme måte som naturmaterialer gjør, og blir mer tett og klamt. Kanskje også binder de seg lette kjemisk til luktsoffene fra kroppen? 

For eksempel vil strømpebukser i syntetisk materiale ofte lukte etter bare én dags bruk, mens ullongs kan jeg bruke flere ganger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...