lady90 Skrevet 6. mars #1 Del Skrevet 6. mars Vi har 2 musejegere av noen katter som irriterer oss grønn i sommerhalvåret, for de drar inn mus hele tida og som regel midt på natta. Da vekker de hele huset, og musa lar de som oftest leve slik at vi må opp midt på natta og jage mus. Ødelegger søvnen for oss alle. Har katteluke med chip, men dersom vi stenger den ute blir de helt desperate og skraper og bråker så mye på luka at de vekker oss da og. Og noen ganger klarer de å komme gjennom med makt, fordi det er en liten sprekk i glasset. Vil halsbånd med bjelle funke? Og vil de tilvenne seg det når de er 7 år? Er litt skeptisk til halsbånd også, da jeg har lest at de kan sette seg fast, men det finnes vel type sikkerhetshalsbånd som løser seg ut? Noen erfaringer her? Hva kan vi evt gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #2 Del Skrevet 6. mars Halsband med bjelle kan vel fungere mest mot fugler. Halsbandet bør være av typen som "gir etter" om de skulle sette seg fast noe sted. Mot mus er jeg usikker på om en liten bjelle vil fungere tilstrekkelig. Anonymkode: d470b...2bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #3 Del Skrevet 6. mars Mine går med halsbånd og det første jeg gjør er å fjerne bjellen når jeg kommer hjem, jeg holder på å klikke i vinkel av å høre på den bjellen bare fra butikken og hjem, og jeg har den ikke fem cm fra ørene mine heller! Steng heller luken om natten, slik at de må være inne. Mine sover hele natten om jeg aktiviserer de nok på dagtid. Anonymkode: 42336...c8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 6. mars Forfatter #4 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mine går med halsbånd og det første jeg gjør er å fjerne bjellen når jeg kommer hjem, jeg holder på å klikke i vinkel av å høre på den bjellen bare fra butikken og hjem, og jeg har den ikke fem cm fra ørene mine heller! Steng heller luken om natten, slik at de må være inne. Mine sover hele natten om jeg aktiviserer de nok på dagtid. Anonymkode: 42336...c8d Å stenge dem inne om natta funker ikke så bra heller da de kun går på do ute. Og de blir helt desperate og krafser bort den knappen på luka slik at de kommer ut likevel. Og hvis de ikke klarer det så bråker de så mye at ingen får sove Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 6. mars #5 Del Skrevet 6. mars Hadde prøvd med bjeller. Jeg har fjernet bjellene selv, men det var ingen grunn til det for vår del. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #6 Del Skrevet 6. mars En bjelle fungerer nok best mot fugler, ikke så mye mot gnagere. Men du kan jo prøve å gå med en bjelle rundt halsen din hele dagen, og se hvor behagelig du synes lyden er? Jeg for min del vil aldri sette en bjelle på mine katter. For det første vil jeg ikke utsette dem for den konstante lyden, for det andre ønsker jeg at de lett skal kunne gjemme seg for eventuelle rovdyr. Anonymkode: e86aa...8a2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #7 Del Skrevet 6. mars Ikke bare er det plagsomt for katten med en bjelle som ringer konstant rett ved øret, men når du fester bjelle på katten vil den også bli utsatt for andre rovdyr da den ikke kan bevege seg i stillhet Anonymkode: a55dd...cc9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #8 Del Skrevet 6. mars Jeg prøvde halsbånd med bjelle i en liten stund med mine katter, men de forsvant etter hver tur ut. Å kjøpe inn halsbånd hver dag blir drøyt, og snakk om forsøpling!😂 Det eneste som har endret mengden mus kattene tar med er fôret. De jaktet mye mer før jeg tok tak i fôringen da partneren stolte blindt på produktene som var i dyrebutikken. Det ble da fôr som besto mest av korn. Svindyrt fordet pga merket, så da trodde han det var god kvalitet🤷♀️ Ellers kan dere aktivisere kattene mer ila kvelden slik at de sover når mus er mest aktive Anonymkode: 23e31...89c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå