Gå til innhold

Hva er det som skjer med meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at dere ikke er helsepersonell men kanskje noen kjenner seg igjen i det jeg skriver om og kan gi meg råd, hvor søke hjelp? 

I det siste så føler jeg meg som aldri før. Jeg er trist, tom, mistet matlyst, må tvinge i meg mat som kommer ut andre veien rett etter frokost som jeg tvinger i meg, middag klarer jeg å holde på. Alt som ga meg glede før, er borte og alt føles som et ork. Har alltid gledet meg når våren kommer og morgenene blir lysere mens nå vil jeg ha det bare mørkt. Lyset irriterer meg. Sola gjør meg ikke glad som før. Har ikke energi til noe og alt er bare mørkt.

Har vært hos lege for en stund siden og alle vitaminer er normale, D vitamin lå på 90, b12 på 534, jern på 24, ferittin på 39. 

Dagen er så vanskelig, jeg har en slags vond lokk for å si det sånn i magen som gjør at jeg føler meg elendig, kvalm og mett, men vondt kvalm. Har bare mørke tanker, tenker det verste og er redd for å bli alene. Sliter med å sove, sliter med å sovne, våkner flere ganger om natten og er så utslitt om dagen. Det hjelper ikke å være sosial fordi jeg føler meg som jeg gjør og jeg bruker så mye energi for at andre ikke skal se hvordan jeg har det. Jeg føler meg urolig dagen lang, og uroen slipper ikke taket.

Hva skal jeg gjøre? Hvor skal jeg søke om hjelp? Det er så vanskelig å leve sånn og jeg vil ikke føle meg som jeg gjør.

Anonymkode: 52f23...ccb

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du skal bestille deg en time hos fastlegen og si alt det som du skriver her. Det høres ut som du er deprimert og trenger hjelp og støtte❤️

Anonymkode: 19dc4...a11

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Starten på overgangsalder? 

Den kan starte 10 før den virkelig begynner. Få henvisning til gynekolog.

Anonymkode: 339e3...83b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som andre her sier så ville jeg snakket med fastlegen. Bestill time i dag. Aller helst nå. Mange tror at fastlegen dreier seg kun rundt det fysiske, men psyken er også en del av kroppen.

Sånn ut over det så ville jeg forsøkt å være i bevegelse litt. Gå turer om du kan. Få litt luft og la føttene bevege seg. Det  viser seg at det å gå på stier i skog er spesielt gunstig for den psykiske helsen.

Lykke til! :)

Anonymkode: 55a3f...9f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som depresjon, synes jeg, men du bør undersøkes av lege for å være sikker. Bestill deg en time.

Anonymkode: e4990...f82

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som andre her sier så ville jeg snakket med fastlegen. Bestill time i dag. Aller helst nå. Mange tror at fastlegen dreier seg kun rundt det fysiske, men psyken er også en del av kroppen.

Sånn ut over det så ville jeg forsøkt å være i bevegelse litt. Gå turer om du kan. Få litt luft og la føttene bevege seg. Det  viser seg at det å gå på stier i skog er spesielt gunstig for den psykiske helsen.

Lykke til! :)

Anonymkode: 55a3f...9f0

Takk:) Jeg går turer hver dag, i skog og mark, men jeg føler at det hjelper kun litt så er jeg den samme igjen:( Føler ikke at å gå tur vil kurere det jeg går gjennom nå. 

Anonymkode: 52f23...ccb

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som ganske klassisk depresjon, eventuelt start på utbrenthet. 
Snakk med fastlegen, ta omså med deg innlegget ditt her for å lese opp. 

Og fortsett gå turer i skogen hver dag :) Selv om det ikke gir deg den samme gleden nå, så er det viktig prøve holde på noen rutiner, og det å være i bevegelse :) 

Anonymkode: 7c88c...dd8

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...