AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #1 Skrevet 6. mars 2024 Har nylig begynt å date en helt fantastisk mann, og har det virkelig superfint sammen med han. Har tilbragt mye tid sammen den siste tiden, som sikkert er normalt helt i starten. Men så dro han plutselig bort et par dager med kompiser. Helt greit det så klart, men han sa ingenting til meg før han dro. Jeg fikk vite det av felles bekjente, og jeg føler at det stikker litt. Han har absolutt ikke noe meldeplikt til meg, og vi hadde heller ingen planer disse dagene, men tenker jo at han kunne sagt noe. Samtidig er vi helt i starten av forholdet, og jeg klarer ikke å bestemme meg for om dette er et rødt flagg eller ikke... Overreagerer jeg? Anonymkode: 208b7...019
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #2 Skrevet 6. mars 2024 Hvis du synes det er ubehagelig så er det et rødt flagg for deg. Jeg synes du skal være litt ekstra var på hva du føler i tiden fremover. Isolert sett har han ikke gjort noe galt, men det er litt pussig å ikke si noe av han. Jeg er helt enig. Men ikke alle vet helt hva som er ok og ikke i et nytt forhold. Er han et surrehode? Anonymkode: eadaf...a5d
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #3 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvis du synes det er ubehagelig så er det et rødt flagg for deg. Jeg synes du skal være litt ekstra var på hva du føler i tiden fremover. Isolert sett har han ikke gjort noe galt, men det er litt pussig å ikke si noe av han. Jeg er helt enig. Men ikke alle vet helt hva som er ok og ikke i et nytt forhold. Er han et surrehode? Anonymkode: eadaf...a5d Jeg oppfatter han absolutt ikke som et surrehode nei, og sånn som jeg kjenner han tenker jeg det hadde vært naturlig for han å si noe. Ikke for å "be om lov", bare en liten melding med "jeg stikker på hytta med gutta et par dager" hadde jo vært trivelig. Så derfor begynner jeg å lure på om jeg har feiltolket hvem han er som person , eller om han rett og slett ikke tenkte på at var noe å "si ifra" om. Jeg heller nok mest mot den forklaringen, etter som alt er såpass nytt føler han seg kanskje ikke "bundet" på noe vis enda (og det er jo helt greit). Uff, så vanskelig alt skal være... Anonymkode: 208b7...019 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #4 Skrevet 6. mars 2024 Ja, det synes jeg er merkelig. I hvertfall hvis dere har hyppig kontakt. Anonymkode: b85e9...843 1
Anonysoum Skrevet 6. mars 2024 #5 Skrevet 6. mars 2024 Dette er vel egentlig bare en mulighet for deg å kommunisere hva du setter pris på i slike situasjoner tenker jeg Slik dere kan ha en felles forståelse, fremfor at det skal skapes en "situasjon" ut av det
seriousgirl Skrevet 6. mars 2024 #6 Skrevet 6. mars 2024 Jeg føler det kommer helt ann på datingstadiet dere er i. Har dere vært på 5 dates eller har dere datet flere måneder og er praktisk talt sammen, men ikke har hatt "praten" enda? Førstevnte tilfelle tenker jeg det ikke er rart at han ikke nevnte det. Sistnevne synes jeg er rart at han ikke nevnte det:) 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #7 Skrevet 6. mars 2024 Nylig er ett relativt begrep. Er der i bli kjent fasen? Bare bra han tar vare på vennskap. Du kan jo si i ettertid at du ville likt å vite. Men han har jo ikke meldeplikt Anonymkode: 45dc1...2fd
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #8 Skrevet 6. mars 2024 seriousgirl skrev (38 minutter siden): Jeg føler det kommer helt ann på datingstadiet dere er i. Har dere vært på 5 dates eller har dere datet flere måneder og er praktisk talt sammen, men ikke har hatt "praten" enda? Førstevnte tilfelle tenker jeg det ikke er rart at han ikke nevnte det. Sistnevne synes jeg er rart at han ikke nevnte det:) Vi har ikke hatt "praten", og det kan veldig godt hende at jeg legger mer i dette "forholdet" enn det han gjør. Men vi var sammen kvelden før han dro, og jeg synes bare det er så rart at det ikke ble nevnt i en bisetning engang 🤷♀️ At han hadde behov for litt kompistid skjønner jeg veldig godt, vi har tilbragt veldig mye tid sammen den siste tiden. Håper i hvert fall ikke han tror jeg hadde blitt sur eller noe for at han skulle på tur med kompiser, og lot vær å fortelle pga. det 🤔 Anonymkode: 208b7...019
Nysgjerrig666 Skrevet 6. mars 2024 #9 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi har ikke hatt "praten", og det kan veldig godt hende at jeg legger mer i dette "forholdet" enn det han gjør. Men vi var sammen kvelden før han dro, og jeg synes bare det er så rart at det ikke ble nevnt i en bisetning engang 🤷♀️ At han hadde behov for litt kompistid skjønner jeg veldig godt, vi har tilbragt veldig mye tid sammen den siste tiden. Håper i hvert fall ikke han tror jeg hadde blitt sur eller noe for at han skulle på tur med kompiser, og lot vær å fortelle pga. det 🤔 Anonymkode: 208b7...019 Hvor gammel er han?
Gjest WhisperingWind Skrevet 6. mars 2024 #10 Skrevet 6. mars 2024 Synes det er et rødt flagg for min del. Er ikke snakk om meldeplikt, men å fortelle om ting som skjer i livene våre. Involvere hverandre i hverandres liv og for meg er det helt selvfølgelig å nevne til en jeg dater seriøst om jeg skal på venninnetur og blir borte noen dager🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #11 Skrevet 6. mars 2024 Nysgjerrig666 skrev (1 minutt siden): Hvor gammel er han? Vi er i slutten av 20-årene. Anonymkode: 208b7...019
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #12 Skrevet 6. mars 2024 WhisperingWind skrev (Akkurat nå): Synes det er et rødt flagg for min del. Er ikke snakk om meldeplikt, men å fortelle om ting som skjer i livene våre. Involvere hverandre i hverandres liv og for meg er det helt selvfølgelig å nevne til en jeg dater seriøst om jeg skal på venninnetur og blir borte noen dager🤷🏻♀️ Ja, det er jo det jeg tenker. Han har absolutt ikke meldeplikt, men at det er en naturlig del av kommunikasjon å fortelle om sånne ting? Samtidig så virker det som en filleting å reagere på, så jeg blir utrolig usikker... Anonymkode: 208b7...019
seriousgirl Skrevet 6. mars 2024 #13 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi har ikke hatt "praten", og det kan veldig godt hende at jeg legger mer i dette "forholdet" enn det han gjør. Men vi var sammen kvelden før han dro, og jeg synes bare det er så rart at det ikke ble nevnt i en bisetning engang 🤷♀️ At han hadde behov for litt kompistid skjønner jeg veldig godt, vi har tilbragt veldig mye tid sammen den siste tiden. Håper i hvert fall ikke han tror jeg hadde blitt sur eller noe for at han skulle på tur med kompiser, og lot vær å fortelle pga. det 🤔 Anonymkode: 208b7...019 Det forstår jeg. Ut fra det du sier hadde nok jeg synes det var rart også. Det spørs nok helt på hvordan du la det frem når du tok det opp med han. Men om du la det frem slik som det fremstår i denne tråden, så forstod han vel helt sikkert at du bare synes det var rart, men er glad han er med kompiser. Hvis ikke får du bare presisere det for han;)
Gjest WhisperingWind Skrevet 6. mars 2024 #14 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det er jo det jeg tenker. Han har absolutt ikke meldeplikt, men at det er en naturlig del av kommunikasjon å fortelle om sånne ting? Samtidig så virker det som en filleting å reagere på, så jeg blir utrolig usikker... Anonymkode: 208b7...019 Hvor lenge har dere datet?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #15 Skrevet 6. mars 2024 WhisperingWind skrev (5 minutter siden): Hvor lenge har dere datet? Litt over en måned, bare. Så vi er jo ikke helt der enda at jeg forventer noen ting som helst, egentlig. Jeg vet ikke engang hva som er normalt dette stadiet, derfor jeg blir så usikker 😅 Anonymkode: 208b7...019
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #16 Skrevet 6. mars 2024 Å ikke dele ting, særlig gleder, med daten er først og fremst rart, og egoistisk. Hva er greia??? For pokker, jeg deler hva jeg skal til helgen med folk jeg er i chat med på Tinder... Jeg slutter ikke å overraskes over hvor egosentriske folk har blitt.. Virker som om normalen er null - 0 - investering i datingforhold under parolen "vi skylder hverandre ingenting". Som om det noen gang har hatt en dritt med saken å gjøre. Men jeg ser jo at flere her indirekte støtter denne gi-faen adferden ved å spørre om hvor lenge man har datet osv. Hallo? Som TS flere ganger sier - det handler jo ikke å meldeplikt. Det handler om å snakke og dele hyggelige ting med hverandre å gjøre. Hvis man ser på date som litt enkel moro på si og som man putter minst mulig i, og som kaaanskje etter noen måneder med sex kan være aktuelt å ta litt seriøst, så skjønner jeg nesten ikke at noen gidder. Men jeg skjønner hvorfor så mange unge (og eldre) sliter med dating. Dette som en generell, oppgitt kommentar om dagens datingkultur. M50+ Anonymkode: ab2d1...0a9 3
Gjest WhisperingWind Skrevet 6. mars 2024 #17 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Litt over en måned, bare. Så vi er jo ikke helt der enda at jeg forventer noen ting som helst, egentlig. Jeg vet ikke engang hva som er normalt dette stadiet, derfor jeg blir så usikker 😅 Anonymkode: 208b7...019 Jeg ville uansett avklart at for meg er det viktig at en involverer hverandre i hverandres liv. Det er jo en del av prosessen med å få en dypere relasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå