AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #1 Skrevet 6. mars 2024 Ble slutt med eksen i desember da jeg avslørte utroskap. Han fikk tilbudet om å avslutte all kontakt med elskerinnen og prøve parterapi, men avslo dette. Nå prøver jeg å lage meg et nytt liv igjen…. Men hvordan skal en forholde seg til en eks når en har barn sammen? Han ringer og sender meldinger hver dag. Som regel «hvordan har du det meldinger». Etter at vi kom hjem fra vinterferie satt han seg ned å begynte å drikke i stuen. Han ble veldig aggressiv mot meg fordi han hadde overhørt noen på butikken snakke om elskerinnen som stjeler ektemenn. Et øyeblikk slo han telefonen min i låret mitt. Så roer han seg. En stund etter smelte han glasset i bordet. Da sa jeg god natt og datteren vår hadde våknet av smellet. Jeg sa bare at «pappa mistet et glass i golvet. Alt er bra», og tok ungene inn til meg. I dag kom han inn døren og slo meg hardt på rumpa, og det svir enda. Han har aldri gjort noe slikt før og blitt helt psyko siden det ble slutt. Snill ene dagen og slem den neste. I dag virket han mest forbannet fordi jeg takket nei til å dra på påskeferie med han. Jeg begynner å bli redd fyren. Hvordan sjal jeg forholde meg til en eks? Vi hadde sex en stund etter at det var slutt, men nå har jeg lovet meg selv at det ikke skal skje igjen. Jeg besøkte en tidligere mannlig venn en helg, og da fikk jeg også høre det. Nå tørr jeg ikke ga kontakt med denne vennen. Anonymkode: d320e...193
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #2 Skrevet 6. mars 2024 Kan du ikke ta med deg ungene og dra til noen, eller be han om å flytte? Anonymkode: 2a466...901 6 3
Hos Skrevet 6. mars 2024 #3 Skrevet 6. mars 2024 Når han forholder seg slik til deg, så må du ut så fort det lar seg gjøre. Han virker veldig bitter over bruddet og tar seg til rette med deg. Det er ikke greit!! Sett grenser og kom deg vekk. Bo evt hos noen imens til du finner eget sted. 3 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #4 Skrevet 6. mars 2024 Han bor ikke lengre hos meg…. Men vi treffes jo på grunn av ungene… men hvorfor være bitter når det er han som dumpet meg? Anonymkode: d320e...193
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #5 Skrevet 6. mars 2024 Ikke slipp ham inn hos deg. Og dere trenger ikke å treffes annet enn på offentlig sted, snakke om barna kan dere gjøre på telefon. Anonymkode: 80fda...207 3 5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #6 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han bor ikke lengre hos meg…. Men vi treffes jo på grunn av ungene… men hvorfor være bitter når det er han som dumpet meg? Anonymkode: d320e...193 Hvorfor må dere treffes pga ungene? Ikke slipp ham inn, anmeld vold til politiet. Anonymkode: 67d8c...b3a 7 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #7 Skrevet 6. mars 2024 Og hvorfor lar du ham sitte og drikke hos deg? Med sånn oppførsel som skremmer barna er det dem det går utover også. Dere bør finne andre måter for samvær/treff enn hos deg. Anonymkode: 07fdc...cb0 8 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #8 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og hvorfor lar du ham sitte og drikke hos deg? Med sånn oppførsel som skremmer barna er det dem det går utover også. Dere bør finne andre måter for samvær/treff enn hos deg. Anonymkode: 07fdc...cb0 Det var for han ikke hadde sett ungene på to uker. Datteren spurte om han ikke kunne være der til neste dag, og jeg svarte at det var greit. Han har aldri oppført seg slik før… Anonymkode: d320e...193
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #9 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor må dere treffes pga ungene? Ikke slipp ham inn, anmeld vold til politiet. Anonymkode: 67d8c...b3a Anmelde et klask på rumpa til politiet? Tror du virkelig at det har noe for seg? Anonymkode: d320e...193 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #10 Skrevet 6. mars 2024 Mannen blir forvirret av hvor han står når du velger å ha sex med han, ha han på besøk, henge med han etc. Du burde kuttet den intime kontakten da det ble slutt. Han er nok ikke farlig, men du gir han nok veldig motstridende signaler, og da blir han forvirra i følelsene og hodet. Forhåpninger gir du han og. Tror ikke halvparten som har skjedd kommer frem i innlegget ditt, for det virker ikke som at du har satt foten skikkelig ned og avsluttet det på en skikkelig måte. Anonymkode: d7def...b36 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #11 Skrevet 6. mars 2024 Da får du si til han at fra nå av er det slutt på at han kan komme på besøk til dere. Du må ikke ha mer å gjøre med han enn kun det nødvendige selv om dere har barn. Anonymkode: 2a466...901 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #12 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mannen blir forvirret av hvor han står når du velger å ha sex med han, ha han på besøk, henge med han etc. Du burde kuttet den intime kontakten da det ble slutt. Han er nok ikke farlig, men du gir han nok veldig motstridende signaler, og da blir han forvirra i følelsene og hodet. Forhåpninger gir du han og. Tror ikke halvparten som har skjedd kommer frem i innlegget ditt, for det virker ikke som at du har satt foten skikkelig ned og avsluttet det på en skikkelig måte. Anonymkode: d7def...b36 Så derfor er det greit at han er aggressiv på grunn av noe som ikke har med ts å gjøre inkl å slenge glass i bordet, og slår henne på rompa så det svir? Ts, om du så har sendt blandede signaler, så behandler han deg ikke greit! Men jeg er enig i at jeg ville vært tydeligere mot han, holdt mer avstand. Du trenger ikke ta opp hans oppførsel eller at du blir redd, bare si at det er rart for deg å ha masse kontakt som ikke har med barna å gjøre, du trenger et renere brudd for å komme videre. Om han ille godtar det minner du han på at det var han som sa nei til å prøve videre, så da kan han ikke forvente at dere skal fortsette å være close heller. Anonymkode: 4e01e...cfa 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #13 Skrevet 6. mars 2024 Du får stramme deg opp og nekte han å komme innenfor dørstokken. Du får informere barna på en forståelig og konkret måte hvorfor pappa ikke får komne hjem til dere. Det er fars ansvar å legge til rette for at barna kan være hos han , og at det erctrygt å bære hos der. Mannen er tydeligvis sint og bitter fordi han har tapt på alle fronter, både hos deg og elskerinnen. Ingen grunn til ta hensyn til han pga barna. Barna har størst interesse av at du og de lever trygt og uten konflikter Anonymkode: 2b4bb...830
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #14 Skrevet 6. mars 2024 Du må sette grenser og holde de. Og ikke slett meldinger som er ufine. Det kan hende han går bananas og du trenger de som bevis. Ta barnebidraget gjennom NAV så du gjør det som er rettferdig for barnet. Anonymkode: b3cde...4c3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #15 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så derfor er det greit at han er aggressiv på grunn av noe som ikke har med ts å gjøre inkl å slenge glass i bordet, og slår henne på rompa så det svir? Ts, om du så har sendt blandede signaler, så behandler han deg ikke greit! Men jeg er enig i at jeg ville vært tydeligere mot han, holdt mer avstand. Du trenger ikke ta opp hans oppførsel eller at du blir redd, bare si at det er rart for deg å ha masse kontakt som ikke har med barna å gjøre, du trenger et renere brudd for å komme videre. Om han ille godtar det minner du han på at det var han som sa nei til å prøve videre, så da kan han ikke forvente at dere skal fortsette å være close heller. Anonymkode: 4e01e...cfa Det er ikke bra, men det er ikke krise heller. Han har selv satt seg i den situasjonen at han har vært utro og ødelagt forholdet, MEN han er et menneske med følelser og det er ikke alltid lett å ha 100% kontroll når man har det vondt, uansett hvorfor man har det vondt. At det er selvpåført er også noe som kan gjøre vondt, for da har man ingen andre å skylde på enn seg selv, og anger kan være utrolig vanskelig å takle. Men hun har også et ansvar her, og man kan ikke bare gjøre faren til sine barn til en farlig mann bare fordi han klapsa henne hardt på rumpa og slo et glass hardt i bordet i en periode der hun gir han mange blandede signaler og forhåpninger. Anonymkode: d7def...b36
Honey Dew Skrevet 6. mars 2024 #16 Skrevet 6. mars 2024 Hvorfor bor du sammen med han? Skift lås på døren. 2
Trinemor78 Skrevet 7. mars 2024 #17 Skrevet 7. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 11.15): Mannen blir forvirret av hvor han står når du velger å ha sex med han, ha han på besøk, henge med han etc. Du burde kuttet den intime kontakten da det ble slutt. Han er nok ikke farlig, men du gir han nok veldig motstridende signaler, og da blir han forvirra i følelsene og hodet. Forhåpninger gir du han og. Tror ikke halvparten som har skjedd kommer frem i innlegget ditt, for det virker ikke som at du har satt foten skikkelig ned og avsluttet det på en skikkelig måte. Anonymkode: d7def...b36 Sant! Det er først etter dette jeg har begynt å sette grenser.
Erixon Skrevet 8. mars 2024 #18 Skrevet 8. mars 2024 Minimere kontakten, kun meldinger om barnet. Slipp han ikke inn hos deg, samvær med barnet får han ha et annet sted.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #19 Skrevet 8. mars 2024 Takk for svar. Har tenkt at vi kunne fortsette å være venner, men har nå skjønt at da vil jeg aldri komme meg videre. Har hatt minimalt kontakt denne uken. Rart etter ti år, men det har gått fint ☺️ Anonymkode: d320e...193
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2024 #20 Skrevet 8. mars 2024 Honey Dew skrev (På 6.3.2024 den 13.49): Hvorfor bor du sammen med han? Skift lås på døren. AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 11.24): Du får stramme deg opp og nekte han å komme innenfor dørstokken. Du får informere barna på en forståelig og konkret måte hvorfor pappa ikke får komne hjem til dere. Det er fars ansvar å legge til rette for at barna kan være hos han , og at det erctrygt å bære hos der. Mannen er tydeligvis sint og bitter fordi han har tapt på alle fronter, både hos deg og elskerinnen. Ingen grunn til ta hensyn til han pga barna. Barna har størst interesse av at du og de lever trygt og uten konflikter Anonymkode: 2b4bb...830 Tviler…. Han pleier forholdet til elskerinna, drar på dater osv. Anonymkode: d320e...193
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå