Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Dette høres nok rart ut, og jeg får sikkert mange svar om at jeg må jo spørre han ect…Men jeg er veldig nysjerrig på deres innspill da jeg synes dette er veldig merkelig oppførsel. 

Fyren jeg har datet i noen uker skulle være hos meg hele helgen. Han er forøvrig 47 år gammel.  Jeg er yngre og har små barn, og en veldig krevende jobb, så jeg var sliten og så frem til å sove litt på morgenen denne helgen. 
Han vekket meg både lørdag og søndag, ikke på en hyggelig måte der han legger seg inntil meg og sier «god morgen» eller whatever. Han nærmest roper «hallo, er du våken?» så jeg skvetter. Jeg prøvde å slumre videre etter å ha sagt at jeg er veldig trøtt og vil gjerne sove litt mer. Da sier han høyt (høyere enn han normalt snakker) at han står opp og lager frokost. Han kommer så inn på rommet igjen 10 minutter etter og sier maten står klar, så da må jeg jo stå opp da. Dette er klokken 8 når jeg har «barnefri». I tillegg ble vi sittende våken til 3 og se på film begge nettene. 

På lørdag ettermiddag tenkte jeg å benytte sjansen og sovnet litt på sofaen mens han så på formel1 som han gjerne ville få med seg, men da var han der med det samme og pratet til meg og pirket og dultet i meg hele tiden. Jeg ble så irritert at jeg sa jeg trodde jeg hadde barnefri og kunne sove litt om jeg ønsket det, uten at noen skulle klatre på meg. Han mente at hvis jeg ville sove i fred kunne jeg lagt meg på soverommet i stedet. I mitt hode var det koselig å ligge sammen med han på sofaen og sove litt mens han ser på programmet sitt, skulle da være unødvendig å flytte meg til rommet for å ikke bli ristet i og snakket til hele tiden når han vet jeg er dødssliten.

Jeg skjønner ikke hvorfor han oppfører seg sånn. 

Anonymkode: be1af...146

• Liker 2
  • Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan godt være han oppfører seg sånn fordi han har traumer fra barndom med foreldre som sov ut rus eller lignende. Men jeg hadde ikke orket å ta tak i sånt… 

Anonymkode: bef06...796

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan godt være han oppfører seg sånn fordi han har traumer fra barndom med foreldre som sov ut rus eller lignende. Men jeg hadde ikke orket å ta tak i sånt… 

Anonymkode: bef06...796

Ingen av foreldrene ruser seg. Begge to er helt vanlige folk. Ingen uvanlig barndom

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke at du gidder? Han viser jo helt tydelig at han ikke bryr seg om deg, at han kun bryr seg om seg selv. 

Om du skal fortsette med han, så må du være helt tydelig og rett frem. Si at du har behov for å sove, at du må få fred på morgenen for å sove litt ut de helgene du har barnefri, og at du "trenger" den luren på sofaen innimellom - eller så må du legge deg typ kl 21 i helgene. Han slår meg som en type som ikke skjønner noe annet enn direkte tale.

Anonymkode: fa123...3dc

• Liker 11
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble et takras av en sånn. Var sammen med verdens fineste fyr, men som fikk fram mørke sider av meg jeg ikke visste jeg hadde.  Vi var samboere og han vekte meg hver natt mange ganger. 6 mnd uten en hel natts søvn. Så klikka jeg i vinkel og kasta han på dør. 

Ene gangen så klarte jeg å sparke han ut av senga, og våknet ikke ordentlig før jeg så han smalt i veggen.  Så tenker jeg sov anstrengt den lille tiden jeg fikk sove. 

Etter det ble slutt måtte jeg slå av tlf på natten. Han ringte meg 10 ganger. De få gangene jeg svarte,  sa han ingenting.  Når tlf hadde vært avskrudd i 2 uker og glemte det en natt, så ringte det da også. Holdt på sånn i 3år....

Så jeg får grøsninger på ryggen sv storyen din. Ellers var han altid blid, fikk folk til å le, hjelpsom og bare snill,  alikevel ble han et helvetes mareritt.

Anonymkode: 1f2d2...28d

• Liker 5
  • Hjerte 14
  • Nyttig 6
Skrevet

Hadde droppet han der temmelig fort ja. 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Gjest Luksusbia
Skrevet

Han er ikke noe grei å ha i livet. Høres umenneskelig ut.

AnonymBruker
Skrevet

Her hadde jeg ikke vært hos han gjennom natten. Hadde dratt hjem på kvelden og sovet ut der, med telefonen på lydløs!

Anonymkode: 9d4a2...d8f

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her hadde jeg ikke vært hos han gjennom natten. Hadde dratt hjem på kvelden og sovet ut der, med telefonen på lydløs!

De var jo hos henne..

Ts, Snakk ordentlig om det før du dropper ham.

Anonymkode: aa5bf...7cb

• Liker 1
Skrevet

Hva faen :o

Hvor gammel er du? Han der høres jo ikke god ut..veldig lite selvstendig

• Liker 3
Skrevet

Han høres ut som den siste i verden jeg ville vært kjæreste med. 

• Liker 7
Skrevet

Synes du bør avslutte dette forholdet først som sist. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

I mitt hode (...)

Problemet i et nøtteskall.

Du forventer mannen skal være tankeleser. 

«Jeg vil sove en time lenger.»

«Jeg trenger en lur. Skal jeg ligge her i sofaen mens du ser TV eller gå inn på soverommet?»

«Jeg liker ikke å bli vekket så aggresivt.»

Kommunikasjon. Prøv det. 

Anonymkode: 2daf3...897

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

De var jo hos henne..

Ts, Snakk ordentlig om det før du dropper ham.

Anonymkode: aa5bf...7cb

Da får han dra. Å ha en slik på overnatting er tydeligvis ikke ønsket. Poenget er at de ikke sover på samme adresse. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Problemet i et nøtteskall.

Du forventer mannen skal være tankeleser. 

«Jeg vil sove en time lenger.»

«Jeg trenger en lur. Skal jeg ligge her i sofaen mens du ser TV eller gå inn på soverommet?»

«Jeg liker ikke å bli vekket så aggresivt.»

Kommunikasjon. Prøv det. 

Anonymkode: 2daf3...897

Skal vel ikke være nødvendig å fortelle at man ikke skal vekke andre i helgene?  Dette lærte jeg barna mine da de var to år, vekker du andre i helgene skal det helst stå om liv..

Anonymkode: df1b0...f29

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei!

Dette høres nok rart ut, og jeg får sikkert mange svar om at jeg må jo spørre han ect…Men jeg er veldig nysjerrig på deres innspill da jeg synes dette er veldig merkelig oppførsel. 

Fyren jeg har datet i noen uker skulle være hos meg hele helgen. Han er forøvrig 47 år gammel.  Jeg er yngre og har små barn, og en veldig krevende jobb, så jeg var sliten og så frem til å sove litt på morgenen denne helgen. 
Han vekket meg både lørdag og søndag, ikke på en hyggelig måte der han legger seg inntil meg og sier «god morgen» eller whatever. Han nærmest roper «hallo, er du våken?» så jeg skvetter. Jeg prøvde å slumre videre etter å ha sagt at jeg er veldig trøtt og vil gjerne sove litt mer. Da sier han høyt (høyere enn han normalt snakker) at han står opp og lager frokost. Han kommer så inn på rommet igjen 10 minutter etter og sier maten står klar, så da må jeg jo stå opp da. Dette er klokken 8 når jeg har «barnefri». I tillegg ble vi sittende våken til 3 og se på film begge nettene. 

På lørdag ettermiddag tenkte jeg å benytte sjansen og sovnet litt på sofaen mens han så på formel1 som han gjerne ville få med seg, men da var han der med det samme og pratet til meg og pirket og dultet i meg hele tiden. Jeg ble så irritert at jeg sa jeg trodde jeg hadde barnefri og kunne sove litt om jeg ønsket det, uten at noen skulle klatre på meg. Han mente at hvis jeg ville sove i fred kunne jeg lagt meg på soverommet i stedet. I mitt hode var det koselig å ligge sammen med han på sofaen og sove litt mens han ser på programmet sitt, skulle da være unødvendig å flytte meg til rommet for å ikke bli ristet i og snakket til hele tiden når han vet jeg er dødssliten.

Jeg skjønner ikke hvorfor han oppfører seg sånn. 

😂🙈 Det er fordi han ubevisst vil du skal tuppe han på hue og ræva ut av livet ditt. Gjør det nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir jo som å ha et barn når du har  barnefri. Lykke til. 

Anonymkode: 83e9f...ad2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte mennesker klarer ikke å se andres perspektiv, og tror alle er som dem. Siden han er A-menneske og står opp selv om han legger seg sent, så forstår han ikke at andre har behov for å sove ut. Han trenger ikke nødvendigvis å forstå deg, men han skal respektere deg.

Når det er sagt, så kan det være ubehagelig for nye overnattingsgjester at vertskapet sover lenge. Men i og med at han lagde frokost, så føler han seg vel litt hjemme.

Han har kanskje vokst opp med at man var nødt til å stå opp tidlig, og at det var uhøflig å sove i sofaen.

Uansett. Snakk med han. Si at du trenger x antall timer søvn, og at hvis han ikke respekterer det, så må han gå hjem til seg selv for å sove.

Anonymkode: c6560...db8

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...