AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #1 Skrevet 5. mars 2024 Hei. Jeg tok for flere mnd siden daith piercing i begge ørene mine. Har slitt veldig med å få disse til å Gro, og de har fortsatt ikke grodd. Har i senere tid hatt en klump med hud som har vokst rundt også, ting begynte endelig å bli bedre, men da jeg var borte forrige helg så hadde de jeg var på besøk hos en hund som slikket meg i øret. Tenkte ikke mer på det. Men gikk opp for meg nå ar det kanskje er derfor jeg har slitt veldig de siste dagene. den hunden slikket på er vond, og da jeg renser den blør den mye, blodig slim. Dagen etter er den full av størknet blod, og da jeg tar bort dette er det en ny runde. må jeg til legen for dette? Eller holder det å rense så blir det ok igjen? Anonymkode: e7a5e...a1b
Hulderen Skrevet 5. mars 2024 #2 Skrevet 5. mars 2024 Hundebitt gir stor fare for infeksjon. Så en piercing som ikke har grodd kan sikkert også få infeksjon fra siklet til hunden. Følg med på piercingen. Hvis det blir rødt og varmt, så kan du trenge antibiotika. Har du tatt stivkrampesprøyte i løpet av de ti siste årene? 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #3 Skrevet 5. mars 2024 Hulderen skrev (1 minutt siden): Hundebitt gir stor fare for infeksjon. Så en piercing som ikke har grodd kan sikkert også få infeksjon fra siklet til hunden. Følg med på piercingen. Hvis det blir rødt og varmt, så kan du trenge antibiotika. Har du tatt stivkrampesprøyte i løpet av de ti siste årene? Ja, søkte på nettet og har lest om folk som har amputert og tilogmed dødd, så blir jo tedd. Det er liksom en del av hodet også😅 det er jeg faktisk usikker på Anonymkode: e7a5e...a1b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #4 Skrevet 5. mars 2024 Kontakt piercingstudio asap. Dette høres ikke bra ut. Rens godt i mellomtida, og smør med brulidine. Hvilken piercing har du? Da jeg tok daith fikk jeg buet barbell/stav. Det nektet å gro, var smertefull og hele tiden full av puss. Til slutt, etter mer enn et år, byttet jeg (selv om det ikke er anbefalt før det har grodd) til en ring. Jeg vet ikke om det tok to uker engang, før jeg knapt merket noe til den. Siden har den vært helt fin, og ganske så nydelig. Anonymkode: 8c1a6...6ad
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #5 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kontakt piercingstudio asap. Dette høres ikke bra ut. Rens godt i mellomtida, og smør med brulidine. Hvilken piercing har du? Da jeg tok daith fikk jeg buet barbell/stav. Det nektet å gro, var smertefull og hele tiden full av puss. Til slutt, etter mer enn et år, byttet jeg (selv om det ikke er anbefalt før det har grodd) til en ring. Jeg vet ikke om det tok to uker engang, før jeg knapt merket noe til den. Siden har den vært helt fin, og ganske så nydelig. Anonymkode: 8c1a6...6ad Har tenkt på det. Men sitter i tillegg i en økonomisk knipe, så har ikke 200kr til overs engang. Og det koster sikkert hvis de skal hjelpe meg…har egentlig ikke råd til lege engang😅 jeg har buet barbell Anonymkode: e7a5e...a1b
Hulderen Skrevet 5. mars 2024 #6 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, søkte på nettet og har lest om folk som har amputert og tilogmed dødd, så blir jo tedd. Det er liksom en del av hodet også😅 det er jeg faktisk usikker på Anonymkode: e7a5e...a1b Her kan du sjekke vaksinene dine: https://www.helsenorge.no/vaksiner/om/
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #7 Skrevet 5. mars 2024 Hulderen skrev (4 minutter siden): Her kan du sjekke vaksinene dine: https://www.helsenorge.no/vaksiner/om/ Ifølge det jeg så der har jeg ikke fått stivkrampe siden 1996😅 tror jeg har fått det en gang i voksen alder, så tror det mangler info der.. så da blir det usikkert igjen. Burde jeg ta det pga dette? Anonymkode: e7a5e...a1b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #8 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har tenkt på det. Men sitter i tillegg i en økonomisk knipe, så har ikke 200kr til overs engang. Og det koster sikkert hvis de skal hjelpe meg…har egentlig ikke råd til lege engang😅 jeg har buet barbell Anonymkode: e7a5e...a1b Jeg har ikke betalt for å ta rask kontroll av piercing eller tatovering før, type at de bare tar en titt på problemet og kommer med råd deretter. Men det skader ikke å ta en telefon, og vil de ha deg inn, kan du spørre om du kan sende bilder på e-post eller lignende, det tror jeg neppe de kan ta betalt for. Et alternativ er å ta ut piercinga, men da blir hullet trolig ubrukelig. Jeg vil anbefale å bytte til ring, kun basert på egne erfaringer. Anonymkode: 8c1a6...6ad
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #9 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke betalt for å ta rask kontroll av piercing eller tatovering før, type at de bare tar en titt på problemet og kommer med råd deretter. Men det skader ikke å ta en telefon, og vil de ha deg inn, kan du spørre om du kan sende bilder på e-post eller lignende, det tror jeg neppe de kan ta betalt for. Et alternativ er å ta ut piercinga, men da blir hullet trolig ubrukelig. Jeg vil anbefale å bytte til ring, kun basert på egne erfaringer. Anonymkode: 8c1a6...6ad Men hvordan får du til å bytte til ring inni der? Sliter bare med å rense den selv😂 jeg skal ringe studioet imorgen og høre. For jeg har hatt det som du skrev, slitt veldig med vondt og at det ikke har grodd. Er mange mnd siden jeg tok den, og har mange andre piervinger, aldri hatt problem som dette før Anonymkode: e7a5e...a1b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #10 Skrevet 5. mars 2024 Det var kinkig å bytte. Har du noen som kan hjelpe? Jeg gjorde det selv, men brukte tid på å finne åpningen. Prøvde først øverst, så nederst... Fant ingenting og rota rundt til det ble sårt. Kunne ikke se noe som helst, ingen av hullene var synlige uansett vinkel i speilet og på øret. Da jeg først fant åpninga (øverst var enklest hos meg), så gled den lett gjennom og lukket seg med et lite knepp. Anonymkode: 8c1a6...6ad
Hulderen Skrevet 6. mars 2024 #11 Skrevet 6. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ifølge det jeg så der har jeg ikke fått stivkrampe siden 1996😅 tror jeg har fått det en gang i voksen alder, så tror det mangler info der.. så da blir det usikkert igjen. Burde jeg ta det pga dette? Anonymkode: e7a5e...a1b Man blir gjerne anbefalt å ta stivkrampevaksine etter hundebitt. Men jeg vet ikke hvordan det er i dette tilfellet. Ta en telefon til legen og spør. Det kan uansett være lurt å få oppdatert grunnvaksineringen (vaksine mot difteri, stivkrampe, kikhoste og polio). Selv gjør jeg det hvert tiende år. Jeg så at du har lite penger om dagen. Kan du få lånt penger av noen så du kommer deg til lege? Endret 6. mars 2024 av Hulderen 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #12 Skrevet 6. mars 2024 Hulderen skrev (2 timer siden): Man blir gjerne anbefalt å ta stivkrampevaksine etter hundebitt. Men jeg vet ikke hvordan det er i dette tilfellet. Ta en telefon til legen og spør. Det kan uansett være lurt å få oppdatert grunnvaksineringen (vaksine mot difteri, stivkrampe, kikhoste og polio). Selv gjør jeg det hvert tiende år. Jeg så at du har lite penger om dagen. Kan du få lånt penger av noen så du kommer deg til lege? Så vidt jeg forsto, så er det snakk om slikking og ikke bitt. Men det er mulig det blir en og samme ting, mtp at det ble slikket i noe som trolig er åpent sår? Uansett hva, så står det jo dårlig til med den piercinga. Anonymkode: 8c1a6...6ad
Hulderen Skrevet 6. mars 2024 #13 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Så vidt jeg forsto, så er det snakk om slikking og ikke bitt. Men det er mulig det blir en og samme ting, mtp at det ble slikket i noe som trolig er åpent sår? Uansett hva, så står det jo dårlig til med den piercinga. Anonymkode: 8c1a6...6ad Ja, det er fordi det er åpent sår at jeg reagerer. Slikking på hel hud er ufarlig. Også bitt som ikke går dypt. Men her kan bakterier fra hundens munn ha trengt dypt inn. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #14 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har tenkt på det. Men sitter i tillegg i en økonomisk knipe, så har ikke 200kr til overs engang. Og det koster sikkert hvis de skal hjelpe meg…har egentlig ikke råd til lege engang😅 jeg har buet barbell Anonymkode: e7a5e...a1b Men to dyre piercinger har du råd til? Anonymkode: 93754...d5e
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #15 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Men to dyre piercinger har du råd til? Anonymkode: 93754...d5e De ble tatt for over et halvt år siden, økonomien kan fort endre seg Anonymkode: e7a5e...a1b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #16 Skrevet 6. mars 2024 Ta ut piercingen og vask den godt. La den gro igjen og la det være med det. Anonymkode: 604f6...77f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #17 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Så vidt jeg forsto, så er det snakk om slikking og ikke bitt. Men det er mulig det blir en og samme ting, mtp at det ble slikket i noe som trolig er åpent sår? Uansett hva, så står det jo dårlig til med den piercinga. Anonymkode: 8c1a6...6ad Slikking kan også gi infeksjon når bakteriene har en inngangsport. Kontakt lege hvis det er tegn på infeksjon etter at du ble slikket av hunden. Anonymkode: d3ecc...47d 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #18 Skrevet 6. mars 2024 Jeg har slitt lenge med mine piercinger i ene øret (to helix, conch, tragus og øreflipp). Det har blitt byttet til kortere smykker, forsøkt med «kjerringrådene» av piercingstudioet og i det hele tatt. Blir bedre en liten stund før det er på’n igjen. Men så anbefalte tatovøren meg å kjøpe dettol (hun tok og renset alle med det etter vi var ferdig med tattoosession), ta en varm dusj først så du får løsnet alt som er størknet og rense med dettol i 2-3 dager, og så smøre med bacimycin etter det. 3 av 5 er nå helt fine, sliter litt med tragusen og øreflippen fortsatt, men skal bestille ringer! Opplevd det før og at alt ble bedre så fort jeg byttet til ringer, så jeg kommer til å gå vekk fra det å ikke bytte til ringer før det er gått et år.. Anonymkode: 54258...30e
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #19 Skrevet 6. mars 2024 Gratis å ringe legevakten. De kan gi deg råd. Anonymkode: 2e60d...d6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå