AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #1 Skrevet 5. mars 2024 Hei, er nå i et seriøst forhold hvor jeg er genuint glad i dama. Vi har vært sammen i ca 6mnd. Men det har ført til noe litt ødeleggende tanker om hennes seksuelle fortid. Hun har vært i 2 lange forhold tidligere og har 2 barn. Hun hadde også en liten singel periode. før hun møtte meg og før hun møtte eksen sin over 10 år tilbake. Vill først si at jeg forstår og respekterer at alle menneske har en seksuelle fortid med diverse erfaringer, akkurat som meg selv, men allikevel så plages jeg innimellom med tanken har hun har hatt veldig deilig sex men en annen kar fra hennes fortid. Spesielt med tanke på at hun nå er ganske usikker på sin kropp etter sin sist fødsel( yngste er 5år). Sitter hele tiden med tanke om at hun slapp seg mer løs i sine yngre dager og lettere fikk orgasme osv. Litt vonde bilder å få oppi hodet helt ærlig. Hun er den sjenerte typen og har trengt tid på å bli trygg og sliter fortsatt med å oppnå orgasme. Hun mener hun alltid har vært litt slik, men jeg tror det har mye å gjøre med at hun innerst inne ikke er helt fornøyd med seg selv, selv om jeg tenner veldig på henne og viser og sier at jeg er fornøyd. Nesten bare jeg som tar initiativet til sex også, men hun har alltid lyst derimot. Men spørsmålet er, hvordan skal man håndtere slike ødeleggende tanker og bilder man skaper om hennes seksuelle fortid? Feks tanker som at hun slapp seg 100% løs og fikk multiorgasme med han ene kjekkasen hun hadde sex med i sine yngre dager eller med eksen når det forholdet var bra. Vet det er bilder jeg skaper i mitt hode og er jo ikke sikkert dette har skjedd, men det er jo også stor sjanse for jeg ikke har gitt henne den beste seksuelle opplevelsen noen sinne heller. Men hun hadde heller kanskje ikke satset på meg hvis hun ikke var 100% fornøyd seksuelt og følte andre har gitt henne mye bedre opplevelser? Litt nysgjerrig på om kvinner klarer å forstå denne problemstillingen eller noen andre menn kjenner seg igjen? Vet at problemet ligger mest hos meg og at jeg må lære meg å håndtere slike tanker, uten at det skal ødelegge vår relasjon. Takker for alle svar Anonymkode: 48f3e...224 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #2 Skrevet 5. mars 2024 Hun må ikke være sammen med deg - hun velger hver dag å være sammen med deg. For hun mener du er den ene hun ønsker å dele livet sitt med. Da er fortiden helt uvesentlig! Den du elsker i dag, det er den kvinnen hun har blitt av hele livet hun levde før dere to møttes. Det spiller ingen rolle hvilke seksuelle erfaringer hun har fra før, for det er deg hun nå velger å ha sex med, deg hun tenner på, deg hun ønsker å være med. La det være nok for deg, og tro på deg selv og på dere to sammen! ❤️ Anonymkode: 5643c...988 15 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #3 Skrevet 5. mars 2024 ...og blir det feil av meg å snakke direkte med henne om dette her? Da viser jeg jo en form for usikkerhet og vill heller kanskje ikke få ett ærlig svar, da hun vill være redd for å såre meg? Hvis tilfellet ikke er at jeg er den "beste hun har hatt" da, som kanskje er mindre sannsynlig sånn helt ærlig TS Anonymkode: 48f3e...224
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #4 Skrevet 5. mars 2024 Jeg tenker ikke på slikt i det hele tatt. For min del kunne hun snakka om sex med eksen for den saks skyld. Jeg foretrekker lite impulsive kvinner, som gjerne betyr få partnere, men selve sexen i seg selv har jeg et helt nøytralt forhold til. Det er ikke noe mer spennende enn hva hun hadde på seg i går. Anonymkode: 56b27...2ab
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #5 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun må ikke være sammen med deg - hun velger hver dag å være sammen med deg. For hun mener du er den ene hun ønsker å dele livet sitt med. Da er fortiden helt uvesentlig! Den du elsker i dag, det er den kvinnen hun har blitt av hele livet hun levde før dere to møttes. Det spiller ingen rolle hvilke seksuelle erfaringer hun har fra før, for det er deg hun nå velger å ha sex med, deg hun tenner på, deg hun ønsker å være med. La det være nok for deg, og tro på deg selv og på dere to sammen! ❤️ Anonymkode: 5643c...988 Skjønner hva du prøver å si, men til tross for alt dette, tenk om hun hadde mye bedre sex med eksen, kom lettere osv og har nedprioritert denne delen av forholdet med meg? Du kan jo forstå at det kan skape en slags usikkerhet? Jeg hadde ikke hatt denne usikkerheten hvis hun var mindre sjenert, tok mer initiativ og fikk lettere orgasme. Men takk for svar:) TS Anonymkode: 48f3e...224
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #6 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ...og blir det feil av meg å snakke direkte med henne om dette her? Da viser jeg jo en form for usikkerhet og vill heller kanskje ikke få ett ærlig svar, da hun vill være redd for å såre meg? Hvis tilfellet ikke er at jeg er den "beste hun har hatt" da, som kanskje er mindre sannsynlig sånn helt ærlig TS Anonymkode: 48f3e...224 Når du tenker så mye på dette, så tror jeg helt ærlig at du ikke vil takle svarene hun ev. gir deg. Hvis hun forteller deg noe om sitt tidligere sexliv, da vil du bare få mer "kjøtt på beina" for dine fantasier og din frykt. Om hun forteller deg at du er den hun har hatt best sex med, da er det - slik du tenker - lite trolig at du vil tro på det. Er det ikke nok for deg at hun velger å dele livet sitt og kroppen sin med deg, deg hun velger å ha som kjæreste, deg hun velger å ha sex med? Igjen, det er jo ikke slik at noen tvinger henne til å være med deg - hun velger deg hver dag! Anonymkode: 5643c...988 18 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #7 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): ...og blir det feil av meg å snakke direkte med henne om dette her? Da viser jeg jo en form for usikkerhet og vill heller kanskje ikke få ett ærlig svar, da hun vill være redd for å såre meg? Hvis tilfellet ikke er at jeg er den "beste hun har hatt" da, som kanskje er mindre sannsynlig sånn helt ærlig TS Anonymkode: 48f3e...224 Hva tror du at du får ut av å snakke med henne om det? Jobb med usikkerhet din. Anonymkode: 842ef...4bc 12 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #8 Skrevet 5. mars 2024 Jeg har kjent på det før, for vet at hun har vært med mange, og prøvd mange ting som ikke jeg får gjøre på henne, og mange menn har opplevd min kjæreste som mer seksuell enn jeg gjør, siden lysten hennes har gått ned etter hormoner, men man må bare la være å tenke på det, jeg har da en fortid selv, og hun hadde nok fått en reaksjon selv om hun visste min fortid, så tenker sånn ikke er noe man trenger å snakke om, og skulle hun finne på å snakke om tidligere erfaringer, så si ifra tydelig med en gang at dette ikke er noe du vil høre Anonymkode: 9339d...bbd
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #9 Skrevet 5. mars 2024 Det er usexy å snakke med henne om dette, du vil nok synke i hennes øyne. Mann deg opp og kutt ut de tankene, vær glad i dama som hun er nå. Anonymkode: 72346...ae5 9 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #10 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skjønner hva du prøver å si, men til tross for alt dette, tenk om hun hadde mye bedre sex med eksen, kom lettere osv og har nedprioritert denne delen av forholdet med meg? Du kan jo forstå at det kan skape en slags usikkerhet? Jeg hadde ikke hatt denne usikkerheten hvis hun var mindre sjenert, tok mer initiativ og fikk lettere orgasme. Men takk for svar:) TS Anonymkode: 48f3e...224 6 mnd er ingenting. Jeg er lik damen din, trenger veldig lang tid på å bli helt trygg i relasjonen. Mange år. Anonymkode: 780bb...708 8 1
Helene1982 Skrevet 5. mars 2024 #11 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjønner hva du prøver å si, men til tross for alt dette, tenk om hun hadde mye bedre sex med eksen, kom lettere osv og har nedprioritert denne delen av forholdet med meg? Du kan jo forstå at det kan skape en slags usikkerhet? Jeg hadde ikke hatt denne usikkerheten hvis hun var mindre sjenert, tok mer initiativ og fikk lettere orgasme. Men takk for svar:) TS Anonymkode: 48f3e...224 Dere har havnet i en situasjon der hun er selvbevisst og usikker og du er usikker og ikke tilstede, men tenker på exene hennes når dere har sex. Du har jo svaret selv, som handler om at du må komme over dette om deres sexliv skal bli bedre, da det å ha sex med noen som ikke er «med» fysisk eller psykisk som regel ikke fungerer spesielt godt. Jeg ville fokusert på at hun skal føle seg sexy og trygg. Om du får til det med ord, blikk og handling vil hun nyte mer, og slå seg mer løs. Lykke til! 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #12 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva tror du at du får ut av å snakke med henne om det? Jobb med usikkerhet din. Anonymkode: 842ef...4bc Noen tips på hvordan å jobbe med dette? Er du kvinne? Vet ikke om du kjenner til at dette kanskje er mer normalt å bekymre seg for som mann, sånn generelt. Ligger vel noe biologi bak det eller eller handler kanskje om vår stolthet. Liker ikke tanken på at en annen kar har gitt dama bedre seksuelle opplevelser. Kanskje litt vanskelig for noen kvinner å forstå? TS Anonymkode: 48f3e...224
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #13 Skrevet 5. mars 2024 Du har aldri tenkt på at hun er glad hun slipper alt hun gjorde før? Unge kvinner er ofte redd for å virke kjedelig, så de gjør ting de tror mannen liker. Helt uten å like det selv. Anonymkode: e6132...ef9 16 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #14 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjønner hva du prøver å si, men til tross for alt dette, tenk om hun hadde mye bedre sex med eksen, kom lettere osv og har nedprioritert denne delen av forholdet med meg? Du kan jo forstå at det kan skape en slags usikkerhet? Jeg hadde ikke hatt denne usikkerheten hvis hun var mindre sjenert, tok mer initiativ og fikk lettere orgasme. Men takk for svar:) TS Anonymkode: 48f3e...224 So what om hun hadde bedre sex med en eks? Det er ikke eksen hun nå velger som kjærest! La meg gi deg et eksempel med meg selv. En eks og jeg hadde fra første gang vi møttes en helt ekstrem seksuell tiltrekning. Men faktisk er han ikke den jeg har hatt best sex med. Og selv om den seksuelle tiltrekningen nesten helt sikkert ville vært der om vi møttes i dag også, så har jeg ingen ønsker om å gå tilbake til ham eller ha sex med ham i dag. En annen eks er den jeg har hatt desidert best sex med, men han har problemer med å virkelig forplikte seg i et forhold, så selv han har jeg ingen ønsker om å ha sex med i dag. Nå har jeg vært singel noen år, og har ikke hatt sex med noen av eget valg, for selv om jeg har møtt veldig kjekke menn på disse årene, menn jeg sikkert kunne hatt ok/god sex med, så var de som personer ikke menn som passet for meg i et forhold. Og det jeg ønsker meg er et langvarig, fast forhold, en mann å bli gammel med. Treffer jeg en mann som er riktig for meg, så trenger ikke han være like god eller bedre enn f.eks. han jeg har hatt best sex med - for selv "gjennomsnittlig" sex vil bli veldig mye bedre av den grunn at vi elsker hverandre, velger hverandre hver dag. Det er nok, selv for meg som har høy sexlyst. Om du tar opp at hun ikke får så lett orgasmer så er det sikreste måten å sørge for at hun blir mer usikker og utrygg på deg, og at hun ikke får orgasme. Du falt for henne slik hun er, og hun har sagt at hun trenger tid for å bli trygg på en mann - da er seks måneder egentlig ikke så lenge. Det du kan si, det er å si noe veldig fint om hvor mye du liker henne og tenner på henne, at du liker å ha sex med henne, men at du håper at dere begge to kan ta initiativ til å ha sex, fordi du også trenger at hun viser at hun vil ha sex med deg, uten at du må ta initiativ selv. Men fortsett å ta initiativ selv, for det å ta initiativ eller ikke vil nok for henne henge sammen med hvor trygg hun er på deg. Det kan også være at hun har hatt dårlige erfaringer fra før og/eller hvor det at hun har tatt initiativ har blitt veldig negativt. Ellers kan dere jobbe med å f.eks. massere hverandre, du kan massere henne først, så kan hun massere deg, dere kan være intime sammen uten å ha sex, og om hun er veldig sjenert kan hun ha på undertøy eller lignende, da kan det bli lettere for henne å bli trygg på å være avkledd. Anonymkode: 5643c...988 5 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #15 Skrevet 5. mars 2024 Helene1982 skrev (4 minutter siden): Dere har havnet i en situasjon der hun er selvbevisst og usikker og du er usikker og ikke tilstede, men tenker på exene hennes når dere har sex. Du har jo svaret selv, som handler om at du må komme over dette om deres sexliv skal bli bedre, da det å ha sex med noen som ikke er «med» fysisk eller psykisk som regel ikke fungerer spesielt godt. Jeg ville fokusert på at hun skal føle seg sexy og trygg. Om du får til det med ord, blikk og handling vil hun nyte mer, og slå seg mer løs. Lykke til! Fått skryt av at hun har blitt trygg(ere) med meg, så gjør en god innsats føler jeg. Men hun må vel også gjøre en innsats for å bli trygg? Tenker ikke på dette når vi har sex så klart, men sånn i etterkant innimellom.. TS Anonymkode: 48f3e...224
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #16 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noen tips på hvordan å jobbe med dette? Er du kvinne? Vet ikke om du kjenner til at dette kanskje er mer normalt å bekymre seg for som mann, sånn generelt. Ligger vel noe biologi bak det eller eller handler kanskje om vår stolthet. Liker ikke tanken på at en annen kar har gitt dama bedre seksuelle opplevelser. Kanskje litt vanskelig for noen kvinner å forstå? TS Anonymkode: 48f3e...224 Du høres eiesyk ut TS. Jeg vil råde deg til å gjøre det slutt, og jobbe med deg selv. Virker ikke som at du er klar for et forhold nå. Anonymkode: 780bb...708 9 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #17 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvis tilfellet ikke er at jeg er den "beste hun har hatt" da, som kanskje er mindre sannsynlig sånn helt ærlig TS Anonymkode: 48f3e...224 Skal du gå rundt å håpe at du er det beste en kvinne har hatt, hadde jeg starta med noe helt annen enn sexen. Anonymkode: e6132...ef9 10
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #18 Skrevet 5. mars 2024 Hva vil du hun skal gjøre? Hun kan ikke viske ut fortiden sin. Hun kan si at alle eksene var elendige i sengen, men både du og jeg vet at det ikke er sant. Denne usikkerheten er ikke noe hun kan fikse. Og det nytter ikke å fortelle hvordan det egentlig var med eksene, for da får du enda flere bilder i hodet du ikke blir kvitt. Kanskje terapi for deg? Evt bli sammen med en jomfru som heller ikke har onanert? Anonymkode: 1dce4...20c 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #19 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Skjønner hva du prøver å si, men til tross for alt dette, tenk om hun hadde mye bedre sex med eksen, kom lettere osv og har nedprioritert denne delen av forholdet med meg? Du kan jo forstå at det kan skape en slags usikkerhet? Jeg hadde ikke hatt denne usikkerheten hvis hun var mindre sjenert, tok mer initiativ og fikk lettere orgasme. Men takk for svar:) TS Anonymkode: 48f3e...224 Har hun sagt dette da? Om ikke så sitter jo du bare å finner på ting. Høres syklig ut faktisk. Anonymkode: 9701c...28b 5 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #20 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): So what om hun hadde bedre sex med en eks? Det er ikke eksen hun nå velger som kjærest! La meg gi deg et eksempel med meg selv. En eks og jeg hadde fra første gang vi møttes en helt ekstrem seksuell tiltrekning. Men faktisk er han ikke den jeg har hatt best sex med. Og selv om den seksuelle tiltrekningen nesten helt sikkert ville vært der om vi møttes i dag også, så har jeg ingen ønsker om å gå tilbake til ham eller ha sex med ham i dag. En annen eks er den jeg har hatt desidert best sex med, men han har problemer med å virkelig forplikte seg i et forhold, så selv han har jeg ingen ønsker om å ha sex med i dag. Nå har jeg vært singel noen år, og har ikke hatt sex med noen av eget valg, for selv om jeg har møtt veldig kjekke menn på disse årene, menn jeg sikkert kunne hatt ok/god sex med, så var de som personer ikke menn som passet for meg i et forhold. Og det jeg ønsker meg er et langvarig, fast forhold, en mann å bli gammel med. Treffer jeg en mann som er riktig for meg, så trenger ikke han være like god eller bedre enn f.eks. han jeg har hatt best sex med - for selv "gjennomsnittlig" sex vil bli veldig mye bedre av den grunn at vi elsker hverandre, velger hverandre hver dag. Det er nok, selv for meg som har høy sexlyst. Om du tar opp at hun ikke får så lett orgasmer så er det sikreste måten å sørge for at hun blir mer usikker og utrygg på deg, og at hun ikke får orgasme. Du falt for henne slik hun er, og hun har sagt at hun trenger tid for å bli trygg på en mann - da er seks måneder egentlig ikke så lenge. Det du kan si, det er å si noe veldig fint om hvor mye du liker henne og tenner på henne, at du liker å ha sex med henne, men at du håper at dere begge to kan ta initiativ til å ha sex, fordi du også trenger at hun viser at hun vil ha sex med deg, uten at du må ta initiativ selv. Men fortsett å ta initiativ selv, for det å ta initiativ eller ikke vil nok for henne henge sammen med hvor trygg hun er på deg. Det kan også være at hun har hatt dårlige erfaringer fra før og/eller hvor det at hun har tatt initiativ har blitt veldig negativt. Ellers kan dere jobbe med å f.eks. massere hverandre, du kan massere henne først, så kan hun massere deg, dere kan være intime sammen uten å ha sex, og om hun er veldig sjenert kan hun ha på undertøy eller lignende, da kan det bli lettere for henne å bli trygg på å være avkledd. Anonymkode: 5643c...988 Hvorfor skriver alle kvinner dette? At det er "meg hun har valgt som kjæreste"? Det finnes jo damer der som nedprioritere sex og velger kjæreste basert på andre ting. Studier viser at kvinner og menn ofte prioriterer sex forskjellig i ett forhold, For menn er det ofte nr 1, men ikke alltid hos kvinner. Uansett, jeg maserer og gjør så godt jeg kan for at hun skal blir trygg, tro meg:) Takk for svar! TS Anonymkode: 48f3e...224 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå