AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #21 Del Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 5.3.2024 den 23.15): Jeg har aldri trent noe særlig. Begynte litt på treningssenter før koronaen, hadde en time med pt, fikk et program for styrke også døde det litt ut da senteret stengte i 2020. Programmet har jeg fortsatt, og jeg minst like svak. Tynn er jeg, har ikke noe ekstra fett på kroppen, men eier ikke en muskel, og det er det jeg vil ha, jeg vil bli sterk! Har meldt meg inn på treningssenter igjen men føler meg malplassert der og gruer meg fryktelig for å gå inn. Har ikke råd til pt ellers hadde det vært det beste for meg. Hvordan skal jeg komme over denne kneika? Om jeg følger programmet jeg fikk sist, hvordan vet jeg når jeg skal øke vekten på apparatene og hvor mye? Hvor ofte bør jeg trene? Og hvordan tør man nærme seg vektavdelingen uten å kunne noe😩😩 Hjelp!!!! Hilsen dame 41 Anonymkode: e6c3e...7ca Hei, har du programmet her? Er enklere å gi råd når man ser hva du trener. uansett: Ofte er egentlig trening Veldig enkelt. Det framstår bare komplisert når flere ramser opp ulike fagord og ørten ulike program. men - det første du må huske på er at Alle har startet å trene på et tidspunkt og følt seg malplassert. Folk flest bryr seg Kun om seg selv. Så for å komme over kneika må du rett og slett bare hoppe i det og gå dit. Helt til du blir vant til å trene, da vil du oppleve at det ikke er så «skummelt» så over til spørsmålet ditt: «hvordan vet jeg når jeg skal øke vekten og hvor mye?» - du øker vekten når du klarer alle repetisjonene det står at du skal klare. Eksempel: du skal trene beinpress, det står at du skal ha 3 sett på 8-10 repetisjoner. Du legger på en vekt for eksempel: 50 kg. du klarer å løfte 10 repetisjoner på alle tre settene. Ja - da skriver du opp dette i en blokk/app så øker du opp til neste mulige vekt neste trening. For eksempel til 55 kg. Hvis det er neste mulige alternativ. så neste gang du da skal trene beinpress, kan du oppleve at du klarer å løfte 8 repetisjoner på hvert sett. Da øker du Ikke. Da lar du vekten være til neste trening og forsøker på nytt å klare alle 10 repetisjonene på Alle settene. Og slik gjør du på alle øvelsene. Hver gang du klarer alle tre settene med riktig teknikk så øker du litt neste gang du er på trening. hvor ofte du bør trene? Det kommer ann på målet ditt, men 2-3 ganger i uken er Veldig fint! Husk alltid å ha en hviledag i mellom. en annen viktig ting hvis du er slank er å spise Nok!! Spis sunt, variert og få i deg nok proteiner, og Nok mat generelt. Hvis kroppen skal vokse, må den ha mat den kan vokse av. Anonymkode: 5d6b0...890 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordensparadis Skrevet 20. mars 2024 #22 Del Skrevet 20. mars 2024 Har du meldt deg inn på SATS? De har masse videoer og tips på nett som man får tilgang til med medlemskap. Min erfaring er at folk ikke følger med på oss voksne damer Det er ungdommen som er der for å se og bli sett, og det er de som blir sett også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 20. mars 2024 #23 Del Skrevet 20. mars 2024 Trening er lett! Det å holde det lett som er vanskelig, folk liker komplekse løsninger slik at de senere kan skylde på at det var for slitsomt. Selv kjøre jeg kun noen baseløft , jeg kan når som helst bli med en kompis å ta Max på nesten alle apparatene på hans treningstudio , det er belønningen av å trene smart🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå