AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #1 Skrevet 5. mars 2024 Må jo ikke melde ifra om det? Banken bruker SIFOs referansebudsjett, men så høyt forbruk har jeg ikke, så har fint råd til bil i tillegg. Anonymkode: 5cd6c...11b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #2 Skrevet 5. mars 2024 Etter du har overtatt boligen er det ingenting som skjer, nei. Da er det sitt ansvar å sørge for at du har råd til det. Anonymkode: e337a...15c 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #3 Skrevet 5. mars 2024 Jeg måtte selge bilen for å få høyt nok lån til leilighet, på grunn av betjeningsevne (billån + bilutgifter er kostbart). Mannen i banken sa at jeg jo bare kunne kjøpe bil igjen rett etter at lånet var utbetalt hvis jeg hadde behov for bil. Anonymkode: fbdf6...5b4 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #4 Skrevet 6. mars 2024 Banken tar en risikovurdering ut i fra nåværende økonomisk situasjon når man søker lån. Banken har ett ansvar for å ikke låne ut mer enn risikovurderingen sier kundene tåler. Men man må ikke melde i fra om endringer, som f.eks om man kjøper bil, får barn, mister jobben, samlivsbrudd eller får flere kredittkort. Hvis man gjør/får endringer i økonomien sin når man har lån, så har man ett eget ansvar for det. Anonymkode: 7245e...2a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå