AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #1 Skrevet 5. mars 2024 Hei, noen som har prøvd noe som virkelig fungerer for å fjerne kalk i dusjen? Vi bor ett sted der det er brønnvann så har blitt fortalt at det trolig også kan være høyt innhold av kalk. Syns det ser så skittent ut, er en flekk jeg bare ikke får vekk. Har prøvd eddik og alle kjærringråd, har også prøvd diverse vaskemidler og stålull 😅 Anonymkode: cf1d7...0cd
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #2 Skrevet 5. mars 2024 C soap vidunderkrem, rund boks. Tar kalk her. Anonymkode: bc6eb...bbe
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #3 Skrevet 5. mars 2024 Jeg har prøvd ALT! C soaps vidunderkrem, blanding zalo/eddikk, og dusjkabinettfornyer. Det ENESTE som funker er JIF skurekrem med scrub mommy svamp! Legger ikke igjen riper på dusjdørene, for de som er bekymret for dette. Anonymkode: f56f4...8b8 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #4 Skrevet 5. mars 2024 Magisk svamp! Elsker disse svampene, de tar virkelig alt! Ville tatt skurekrem og en sånn svamp Anonymkode: 21232...735
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #5 Skrevet 5. mars 2024 Skurekrem er kjempefin til fjerning av det meste. Lim/klisterrester som ikke vil bort uansett hva? Skurekrem løsnet alt og var bare å tørke bort. Fantastisk multiverktøy Så anbefaler sterkt å prøve skurekrem. Jeg liker å ta en dusj i forkant for å la varmtvannet løsne litt på overfladisk møkk før jeg tar skurekrem på områder som trengs. Jeg lar det som regel sitte før jeg skrubber for å få full effekt. Sparer litt på kreftene også Scrub mommy/daddy-svampene har jeg hørt mye bra om, men har ikke testet selv Anonymkode: 84386...2d1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #7 Skrevet 6. mars 2024 Do-rensen til Europris og skuresvamp🫣 Anonymkode: 1510b...f5c 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #8 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 5.3.2024 den 21.28): Hei, noen som har prøvd noe som virkelig fungerer for å fjerne kalk i dusjen? Vi bor ett sted der det er brønnvann så har blitt fortalt at det trolig også kan være høyt innhold av kalk. Syns det ser så skittent ut, er en flekk jeg bare ikke får vekk. Har prøvd eddik og alle kjærringråd, har også prøvd diverse vaskemidler og stålull 😅 Anonymkode: cf1d7...0cd Helt vanlig eddik tar «kalk». Men folk flest ser ikke forskjell på kalk og andre belegg som kan legge seg i soner der man bruker vann og såpe for å vaske seg, så dersom om det «ser ut» som kalk og ikke går vekk med eddik? Da er det ikke kalk. Men absolutt alt (absolutt alt!) går bort med enten fett eller syre. Fett=såpe, syre=eddik. Vask med begge deler og alt går bort. Inkludert, men ikke begrenset til, såperester, olje, frukt, blod, fett fra hud, smurning, motorolje, maling etc. Og om du sier «det går ikke bort med MIN såpe»? Ok. Kjøp deg et helt vanlig såpestykke laget av fett. Ikke kjøp en av de dyre fancy tingene folk reklamerer for. Kjøp deg et billig såpestykke til 15 kroner. Og om dere har flekker som ikke går bort med verken såpe eller eddik? Sikker på at det er flekker og ikke slitasje eller fargeforandringer i materialet? De to tingene hjelper intet mot. (Og om du bruker stålull til vask vil du få slitasje, som er stygt, men samtidig umulig å vaske bort) Anonymkode: 0d49f...c3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå