AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #1 Skrevet 5. mars 2024 Min sønn på 12 år har begynt å bokse. Dette er en veldig ukjent idrett for meg, så lurer på et par ting. Der min sønn bokser har trenerne et ganske røft og tydelig språk. Er ikke vandt til slik i annen barneidrett. Er dette vanlig i boksing? De har heller ikke spurt han hva han heter. Vi ble tatt imot litt sånn i hu og hast, så rakk ikke å si stort til dem. Er det kamper/ turneringer for barn/ ung ungdom? Ser jo for meg at det blir kjedelig å ikke ha et mål å trene mot. Anonymkode: 98620...003
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #2 Skrevet 5. mars 2024 Mine driver ikke med boksing men med kugfu. Der kan ting virke litt tøft til tider. Trener er veldig opptatt av det å vise respekt for hverandre, respekt overfor eldre, det å hilse på hverandre. At en ska forholde seg til regler og at en ska være høffelig og at hvis de finner på noe galt som ikke er lov blir det konsekvenser som eks de ikke får være til stede på trening være med på samlinger. En ska fortjenne å gå opp i grader osv Anonymkode: 8e964...810
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #3 Skrevet 5. mars 2024 Det er litt slik i thaiboksing-klubben i området her også. Det kommer delvis an på treneren, har jeg merket når jeg har vært med åtteåringen min på treningene. (Ja, hun var strengt tatt under målgruppen for ungdomskurset. Hun var heldigvis ikke den eneste på sin alder/størrelse.) Den ene virket mer myndig og konsekvent enn den andre, som virket mildere i fremtoning. Jeg tok et nybegynnerkurs for voksne parallelt med dette, og ja, ting kan virke litt røft. Du gjør som du får beskjed om eller tar konsekvensen av å la være. Samtidig: Disiplin og respekt for hverandre er viktig. Egoet setter du fra deg utenfor treningssalen sammen med skoene. Og helse og sikkerhet er viktigst. Selv om man må være innstilt på å motta slag eller spark når man sparrer, og man ikke skal være redd for å bruke litt kraft i slagene eller sparkene, skal man alltid sjekke med hverandre hvor mye den andre tåler og ta hensyn. Det at det er en kampsport er ikke noe frikort for å banke opp folk. Og selv om treneren kan pushe deg til å fortsette litt hardere/lenger enn du tror at du klarer, skal man ikke la seg pushe for hardt i forhold til egne forutsetninger. I beste fall mister du motivasjonen, i verste fall pådrar du deg belastnings- eller slitasjeskader. Anonymkode: 946ef...6e0
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #4 Skrevet 5. mars 2024 Har et barn på 16 som går på kickboksing. Har aldri blitt med han, men han sier alle er veldig hyggelige og at de heier hverandre frem og skyter av hverandre. De vet navnet hans og han får mye skryt hver gang. Mye lyd og det er jo en voldsom sport, men han har blitt mye mer tilfreds etter at han begynte. Tror det kommer mye an på hvem som er trener og hvordan stemningen og kulturen i klubben er. Anonymkode: 1df8d...806
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå