Gå til innhold

Jeg har slutta med snus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann jeg har nettop slutta med snus. I den forbindelse lurer jeg på om andre har. og har dere erfaring. Det kan jo selvfølgelig omgå røyk likedan som snus. Jeg er på dag 5 å må inrømme jeg sliter enda. Lurer til og med på og begynte i gjen. Jeg selv tygger mye tyggis og spiser mer bakevarer og godis. Jeg føler jeg har lagt på meg og føler meg oppblåst. Har vært rund før mista mange kilo. Er derfor redd for p få det tilbake med mer. Uansett har noen erfaring generelt. Åssen det gikk å slutte eller dere fikk noe ettervirkning av dette?:)

Anonymkode: 93166...ad4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sluttet for en del år siden, hadde brukt snus i en god del år. Det å slutte var tungt, men jeg var svært dedikert og motivert til å slutte, så det var aldri et alternativ å sprekke. Jeg tygde mye tyggis, men gjorde ellers ikke noe annerledes. La heller ikke på meg da jeg var klar over at økt matsug/søtsug var på grunn av sluttingen, men må si jeg ikke merket så mye til det. Om du vet at du spiser mer enn før, tar du rett og slett bare ansvar for det nå. Slutt med det. Ikke spis på deg mange kilo. Gjør noe annet, enten det er å gå en tur ut eller lese en bok. 

Gikk veldig fint å slutte. Begynte dessverre på igjen for litt over ett år siden. Et idiotisk valg, jeg orker ikke engang forklare grunnen. Jeg var snusfri i 4 år og savnet det aldri. 

Anonymkode: c02e6...058

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg sluttet for en del år siden, hadde brukt snus i en god del år. Det å slutte var tungt, men jeg var svært dedikert og motivert til å slutte, så det var aldri et alternativ å sprekke. Jeg tygde mye tyggis, men gjorde ellers ikke noe annerledes. La heller ikke på meg da jeg var klar over at økt matsug/søtsug var på grunn av sluttingen, men må si jeg ikke merket så mye til det. Om du vet at du spiser mer enn før, tar du rett og slett bare ansvar for det nå. Slutt med det. Ikke spis på deg mange kilo. Gjør noe annet, enten det er å gå en tur ut eller lese en bok. 

Gikk veldig fint å slutte. Begynte dessverre på igjen for litt over ett år siden. Et idiotisk valg, jeg orker ikke engang forklare grunnen. Jeg var snusfri i 4 år og savnet det aldri. 

Ja takk for gode råd og greier til en viss grad og motstå det. Vil heller legge på meg litt en å snuse igjen. Bare det ikke et syke mengder. Hvor lang tid var den værste for du når du slutta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja takk for gode råd og greier til en viss grad og motstå det. Vil heller legge på meg litt en å snuse igjen. Bare det ikke et syke mengder. Hvor lang tid var den værste for du når du slutta?

Det var verst de første 3 ukene, etter det roa det seg. Det var 3 tunge uker da, var emosjonelt nedbrutt og rastløs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri snusa, men jeg ville bare legge igjen en kommentar for å si at jeg heier på deg 😁 Dette fikser du!

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier også 🙌🏼❤️

Anonymkode: 4267e...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slutta for et halvt år siden etter å ha snust i mange mange år. Det gikk overraskende greit. Slapp unna de fysiske abstinensene, men slet med sug i noen uker. Det gikk en del tyggis og sukkerfrie drops de første ukene, så trengte jeg det ikke lenger. Nå tenker jeg nesten ikke på snus, men ser jeg en snusboks/noen som snuser kan jeg bli fristet. Det går vel aldri over. For noen år siden klarte jeg et helt år uten snus, før jeg plutselig begynte på igjen. Så den fristelsen der tror jeg man aldri blir kvitt, dessverre. 

Anonymkode: 445f3...0fb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sluttet med snus, men med røyk (for 10 år siden). Og det er vel nikotinen man får abstinenser av, så velger å svare. 

Jeg sluttet på dagen. Slet ikke med sug etter søtsaker og bakvarer, men klarte ikke slutte å spise hovedmåltidene, for da kom røyksuget. Så porsjonene ble både doble, triple og vel så det. 

Jeg gav med selv 6 mnd til å "drite i" om jeg la på meg. En ting av gangen tenkte jeg. Men jeg trente hver dag. Likevel la jeg på meg 10 kilo på 6 mnd. Men etter 6 mnd så var siget såpass borte at jeg kunne jobbe med matinntaket. Og 3 mnd etterpå var de 10 kiloene av igjen. 

Det er sunnere å slutte med nikotin (tobakk) enn å legge på seg litt, tror jeg. Og det kan være demotiverende hvis du skal kjempe mot to ting på samme tid. 

Anonymkode: bc249...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...