Gå til innhold

Hva bør jeg tenke på når jeg dater en person som har barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er selv barnløs, og synes at daten min virker ansvarlig med tanke på å ikke presentere meg og barnet for fort.

Men hvilke ting bør jeg reflektere over og ta hensyn til? Av hensyn til barnet, hun jeg dater og barnets far?

Barnet er i tidlig barnehagealder, og foreldrene gikk fra hverandre for ca. ett år siden.

Anonymkode: d0371...5a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1 - at barnet alltid kommer først. 

2 - at du skal være et positivt tilskudd i partners liv og barnets liv når den tid kommer. 

3 - at eventuelle konflikter mellom foreldrene ikke er din sak. Du kan støtte din partner og si dine meninger, men ikke legge deg opp i saken mellom dem. 

4 - at det er opp til partner hvor stor del du tar i barnets liv. Vær åpen og ærlig om hva du selv ønsker og er komfortabel med, men ikke forvent noe. 

5 - Vit at om forholdet varer så har du rett til å sette dine egne grenser for hva du ønsker og vil og er komfortabel med. 

6 - Vær åpen og ærlig med partner om fremtidsplaner og ønsker. Om du ønsker egne barn etc.. 

7 - Samarbeid mellom foreldre kan gå opp og ned. Barnet er ungt enda, mange utfordringer kan komme. Dette vil påvirke ditt liv også om du er i forhold med forelder. 

Anonymkode: ba6bd...642

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

1 - at barnet alltid kommer først. 

2 - at du skal være et positivt tilskudd i partners liv og barnets liv når den tid kommer. 

3 - at eventuelle konflikter mellom foreldrene ikke er din sak. Du kan støtte din partner og si dine meninger, men ikke legge deg opp i saken mellom dem. 

4 - at det er opp til partner hvor stor del du tar i barnets liv. Vær åpen og ærlig om hva du selv ønsker og er komfortabel med, men ikke forvent noe. 

5 - Vit at om forholdet varer så har du rett til å sette dine egne grenser for hva du ønsker og vil og er komfortabel med. 

6 - Vær åpen og ærlig med partner om fremtidsplaner og ønsker. Om du ønsker egne barn etc.. 

7 - Samarbeid mellom foreldre kan gå opp og ned. Barnet er ungt enda, mange utfordringer kan komme. Dette vil påvirke ditt liv også om du er i forhold med forelder. 

Anonymkode: ba6bd...642

Jeg er enig i alt over 👆🏻 Det er veldig fine punkter. Men jeg vil legge til at du bør sørge for at du også får en plass i forholdet, aldri på bekostning av barnet åpenbart, men du bør være tydelig på at det også må være respekt og plass til din tid og dine ønsker i forholdet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...