AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #1 Skrevet 5. mars 2024 Er selv barnløs, og synes at daten min virker ansvarlig med tanke på å ikke presentere meg og barnet for fort. Men hvilke ting bør jeg reflektere over og ta hensyn til? Av hensyn til barnet, hun jeg dater og barnets far? Barnet er i tidlig barnehagealder, og foreldrene gikk fra hverandre for ca. ett år siden. Anonymkode: d0371...5a6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #2 Skrevet 5. mars 2024 1 - at barnet alltid kommer først. 2 - at du skal være et positivt tilskudd i partners liv og barnets liv når den tid kommer. 3 - at eventuelle konflikter mellom foreldrene ikke er din sak. Du kan støtte din partner og si dine meninger, men ikke legge deg opp i saken mellom dem. 4 - at det er opp til partner hvor stor del du tar i barnets liv. Vær åpen og ærlig om hva du selv ønsker og er komfortabel med, men ikke forvent noe. 5 - Vit at om forholdet varer så har du rett til å sette dine egne grenser for hva du ønsker og vil og er komfortabel med. 6 - Vær åpen og ærlig med partner om fremtidsplaner og ønsker. Om du ønsker egne barn etc.. 7 - Samarbeid mellom foreldre kan gå opp og ned. Barnet er ungt enda, mange utfordringer kan komme. Dette vil påvirke ditt liv også om du er i forhold med forelder. Anonymkode: ba6bd...642 1
Helene1982 Skrevet 5. mars 2024 #3 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 1 - at barnet alltid kommer først. 2 - at du skal være et positivt tilskudd i partners liv og barnets liv når den tid kommer. 3 - at eventuelle konflikter mellom foreldrene ikke er din sak. Du kan støtte din partner og si dine meninger, men ikke legge deg opp i saken mellom dem. 4 - at det er opp til partner hvor stor del du tar i barnets liv. Vær åpen og ærlig om hva du selv ønsker og er komfortabel med, men ikke forvent noe. 5 - Vit at om forholdet varer så har du rett til å sette dine egne grenser for hva du ønsker og vil og er komfortabel med. 6 - Vær åpen og ærlig med partner om fremtidsplaner og ønsker. Om du ønsker egne barn etc.. 7 - Samarbeid mellom foreldre kan gå opp og ned. Barnet er ungt enda, mange utfordringer kan komme. Dette vil påvirke ditt liv også om du er i forhold med forelder. Anonymkode: ba6bd...642 Jeg er enig i alt over 👆🏻 Det er veldig fine punkter. Men jeg vil legge til at du bør sørge for at du også får en plass i forholdet, aldri på bekostning av barnet åpenbart, men du bør være tydelig på at det også må være respekt og plass til din tid og dine ønsker i forholdet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå