AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #1 Skrevet 5. mars 2024 Jeg og mannen min var i banken og snakket med vår kunderådgiver. Vi har kun møtt henne 1 gang før, på det første møtet virket hun grei. Men nå på det andre møtet følte jeg meg så dårlig behandlet og at hun var så nedlatende mot meg. I forholdet vårt er det mannen min som tjener mest, men det er jeg som holder styr på økonomien vår som vi har felles. Det har hele tiden vært jeg som har ansvar for matbudsjett, depositumskontoer, betaling av regninger vi har felles for leilighet, strøm, osv. Men siden mannen min tjener mer så står han som hovedlåntaker, forsikringer som gjelder både meg og han trekkes også fra hans kontoer, og jeg følte at kunderådgiveren vår i banken behandlet meg dårlig sist. Fordi hun satt og henvendte seg til mannen min og snakket med han om kontoene hans og ting som jeg anser som hans økonomi og ikke vår felles økonomi. Plutselig snur hun seg til meg og sier "hva tenker du om det?". Jeg ante ikke engang hva hun spurte om meningen min på, fordi hun hadde snakket med han om så mye og så plutselig blir jeg spurt om meningen min. Jeg sa ærlig til henne "Nå vet jeg egentlig ikke hva det er du spør meg om, hva er det du vil ha meningen min på?". Da stirret hun bare dumt på meg og sa bare "åja". Og svarte meg ikke. Jeg måtte dra det ut av henne med å spørre "ja, mente du hva meningen min er på xx eller xx?" og først da svarte hun så jeg fikk vite hva hun hadde spurt om. Hele resten av møtet følte jeg hun henvendte seg til mannen min og så på han mens hun snakket, en gang i blant kikket hun over på meg og sa "forstår du hva vi snakker om nå?" i det jeg syns var en nedlatende tone. Følte jeg ble behandlet som en skikkelig idiot og det gjorde at jeg gikk resten av dagen i et litt dårlig humør. Gruer meg nå for å ha noe mer å gjøre med denne rådgiveren, så håper jeg slipper å ha noe mye kontakt med banken på en stund. Anonymkode: e9d57...ee5 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #2 Skrevet 5. mars 2024 Dette er ikke så kult å høre, men her høres det ut som det er mest dine egne tanker om deg selv som plager deg. Jeg kan kjenne meg igjen, for jeg kan føle meg underlegen mannen i blant, fordi han tjener 1 million mer enn meg. Jeg kan overreagere på andres adferd og overanalysere situasjoner, fordi jeg er redd for at andre skal tenke det samme om meg som jeg selv gjør 🥲 Anonymkode: d19f6...38a 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #3 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er ikke så kult å høre, men her høres det ut som det er mest dine egne tanker om deg selv som plager deg. Jeg kan kjenne meg igjen, for jeg kan føle meg underlegen mannen i blant, fordi han tjener 1 million mer enn meg. Jeg kan overreagere på andres adferd og overanalysere situasjoner, fordi jeg er redd for at andre skal tenke det samme om meg som jeg selv gjør 🥲 Anonymkode: d19f6...38a Jeg føler meg ikke underlegen. Jeg tjener mindre enn mannen min fordi jeg kan ikke jobbe like mye som han mens jeg tar høyere utdanning. Men jeg syns det er skikkelig utrivelig når jeg blir behandlet slik i banken og jeg føler virkelig at det var fordi at jeg er kvinne og fordi jeg ikke er den som tjener mest i forholdet. Følte kunderådgiveren da bare gikk utifra at jeg sikkert er dum og dårlig med det som har med det økonomiske å gjøre. Og det syns jeg er dårlig behandling av kunder. Anonymkode: e9d57...ee5 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #4 Skrevet 5. mars 2024 Men om du ikke fulgte med på hva det ble snakket om så er det jo ikke så rart at hun tolket det som at du ikke hadde peiling. Hvorfor var dere i banken om du ikke var interessert i det som ble sagt? Anonymkode: 028fb...db0 15 6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #5 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men om du ikke fulgte med på hva det ble snakket om så er det jo ikke så rart at hun tolket det som at du ikke hadde peiling. Hvorfor var dere i banken om du ikke var interessert i det som ble sagt? Anonymkode: 028fb...db0 Her misforsto du 100% det jeg skrev. Jeg lyttet jo såklart til det hun snakket med min mann om, men de snakket en god stund og om flere ulike ting og så helt plutselig spør hun meg "ja, hva mener du da?" uten å tydelig gi uttrykk for hva hun ville ha meningen min om av alle de ulike tingene de nettopp har snakket om som gjaldt kun mannen min sine kontoer og penger, ikke våre felles kontoer og vår felles økonomi. Derfor måtte jeg jo også spørre henne igjen og dra det ut av henne hva det var hun ville ha meningen min om. Jeg var jo såklart interessert i det som ble sagt. Jeg uttrykker jo faktisk i innlegget mitt her at jeg opplevde at jeg ikke fikk noe god kontakt med kunderådgiveren fordi jeg følte hun ignorerte meg og henvendte seg mest til mannen min. Hadde jeg ikke vært interessert i det som ble sagt hadde jeg jo ikke vært med i møtet eller så hadde jeg brydd meg katta om at jeg følte rådgiveren ignorerte meg, men jeg bryr meg og har ofte tatt mer ansvar for fellesøkonomien i forholdet enn mannen og derfor er det ikke en god følelse å bli møtt sånn i banken som om man er en idiot. Skjønner ikke hvorfor så mange her på KG ikke kan lese gjennom toppinnlegget skikkelig, og bare virker så ute etter å "ta" trådstarter på noe... Til neste gang, kanskje du bør lese skikkelig gjennom før du kommenterer? Anonymkode: e9d57...ee5 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #6 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Her misforsto du 100% det jeg skrev. Jeg lyttet jo såklart til det hun snakket med min mann om, men de snakket en god stund og om flere ulike ting og så helt plutselig spør hun meg "ja, hva mener du da?" uten å tydelig gi uttrykk for hva hun ville ha meningen min om av alle de ulike tingene de nettopp har snakket om som gjaldt kun mannen min sine kontoer og penger, ikke våre felles kontoer og vår felles økonomi. Derfor måtte jeg jo også spørre henne igjen og dra det ut av henne hva det var hun ville ha meningen min om. Jeg var jo såklart interessert i det som ble sagt. Jeg uttrykker jo faktisk i innlegget mitt her at jeg opplevde at jeg ikke fikk noe god kontakt med kunderådgiveren fordi jeg følte hun ignorerte meg og henvendte seg mest til mannen min. Hadde jeg ikke vært interessert i det som ble sagt hadde jeg jo ikke vært med i møtet eller så hadde jeg brydd meg katta om at jeg følte rådgiveren ignorerte meg, men jeg bryr meg og har ofte tatt mer ansvar for fellesøkonomien i forholdet enn mannen og derfor er det ikke en god følelse å bli møtt sånn i banken som om man er en idiot. Skjønner ikke hvorfor så mange her på KG ikke kan lese gjennom toppinnlegget skikkelig, og bare virker så ute etter å "ta" trådstarter på noe... Til neste gang, kanskje du bør lese skikkelig gjennom før du kommenterer? Anonymkode: e9d57...ee5 Ærlig talt nå går du vel mye i forsvarsposisjon. Det er ikke meg du siterer, men jeg tenkte det samme. Ut fra slik du gjengir samtalen og hvordan du nå reagerer, virker det som at du overtenker samtalen, og går litt fort i angrep/tillegger folk meninger de ikke har. Jeg tror det er svært lite sannsynlig at rådgiver i banken ser ned på deg fordi du er kvinne, men noe i den samtalen ga dårlig kommunikasjon, og det har dere antakelig begge «skyld for». Til neste gang, kanskje du bør håndtere tilbakemeldinger og diskusjon på KG som ikke blir som du tenkte før du kommenterer? Anonymkode: f9388...f56 4 9
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #7 Skrevet 5. mars 2024 Ja, jeg leste også HI og tenkte «ikke så rart det ble sånn når du ikke fulgte med…». Der var lett å misforstå. Ingen grunn til å reagere så voldsomt med beskyldninger. Anonymkode: b6a65...787 9 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #8 Skrevet 5. mars 2024 Jeg synes det er naturlig å hovedsaklig henvende seg til hovedlånetaker, og den som eier alle kontoene... Det er ikke snakk om behandling pga kjønn, det handler om hvem som eier kontoene... Anonymkode: bf674...7a3 5 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #9 Skrevet 5. mars 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes det er naturlig å hovedsaklig henvende seg til hovedlånetaker, og den som eier alle kontoene... Det er ikke snakk om behandling pga kjønn, det handler om hvem som eier kontoene... Anonymkode: bf674...7a3 Enig. Det er jo hvem som eier kontoene kunderådgiveren kan forholde seg til. Kunderådgiverne har ingen mulighet til å vite at det er trådstarter som setter opp matbudsjetter og lignende. Skjønner at det ikke er gøy å bli ignorert. Men det er ingen grunn til å tro at kunderådgiveren ignorerer trådstarter fordi hun er kvinne. Det er godt mulig trådstarter blir ignorert fordi det er mannen som er hovedlånetaker. Det kan jo også være mer i denne saken enn det trådstarter sier. Kanskje tok mannen hennes lederrollen i diskusjonen og kunderådgiveren antok at det var sånn trådstarter og mannen ville ha det. Om mannen hadde henvendt seg mer til trådstarter under møtet så hadde kanskje kunderådgiveren også henvendt seg mer til trådstarter. Det hjelper jo ikke at trådstarter ikke fulgte med den gangen hun faktisk ble spurt. Er selvsagt uflaks for trådstarter. Men det er forskjell på å ha uflaks i en samtale og å bli diskriminert fordi en er kvinne. Anonymkode: e8f32...ece 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #10 Skrevet 5. mars 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Skjønner ikke hvorfor så mange her på KG ikke kan lese gjennom toppinnlegget skikkelig, og bare virker så ute etter å "ta" trådstarter på noe... Til neste gang, kanskje du bør lese skikkelig gjennom før du kommenterer? Anonymkode: e9d57...ee5 Er det mulig at verken vi som svarer deg i tråden eller kunderådgiveren er ute etter å ta deg og at det er du som tolker ting i verste mening? Anonymkode: e8f32...ece 3 6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #11 Skrevet 5. mars 2024 Her fremstiller du deg jo som enten ikke er interessert nok til å lytte eller ikke forstår hva som blir snakket om, så jeg tenker at du nok kan takke deg selv for hvordan kommunikasjonen ble her. Å legge skylden på kunderådgiveren og at du er kvinne blir å dra den litt langt her… Anonymkode: e59a7...475 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #12 Skrevet 5. mars 2024 Når det sitter to stk der er det jo helt naturlig å snakke mest med den det gjelder. Nå jobber jeg ikke i bank. Men i butikk, og da må jeg i hovedsak forholde meg til den som har kontoen sin der, slik at ikke den andre bekrefter kjøp på kontohaver sine vegne. Om de har den kontoen felles i praksis kan ikke jeg bry meg så mye om. Så jeg må søke bekreftelser hos konto eier. Er konto på mannen og kona skal kjøpe på han, må hun ha med gyldig fullmakt og legitimasjon. Da hjelper det lite å si den kontoen er felles Anonymkode: 37901...d3a
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #13 Skrevet 5. mars 2024 Kanskje du skal følge med litt bedre på hva hun prater om neste gang 🙄 Anonymkode: 2203c...bee 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #14 Skrevet 5. mars 2024 26 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes det er naturlig å hovedsaklig henvende seg til hovedlånetaker, og den som eier alle kontoene... Det er ikke snakk om behandling pga kjønn, det handler om hvem som eier kontoene... Anonymkode: bf674...7a3 Enig, og kundebehandleren passet jo i tillegg på å involvere TS ved om spørre om hennes mening. Ikke kundebehandlerens feil at TS ikke fulgte med på hva det var snakk om. Anonymkode: f8df4...048 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #15 Skrevet 5. mars 2024 Det er flere som påpeker at TS ikke fulgte med på hva det var snakk om. Det er ikke tilfelle at TS ikke fulgte med, men det var kunderådgiveren som var uklar på hva hun ville ha meningen til TS om, ettersom hun hadde snakket om flere ting. Uansett har ikke kunderådgiveren noen grunn til å behandle TS nedlatende, ved å spørre senere "skjønner du hva vi snakker om nå?". Jeg forstår virkelig ikke denne trangen mange på KG har til å sable ned trådstarter. Det er da ikke vanskelig å forstå TS i dette tilfellet. JA, kundebehandleren var nedlatende, men jeg vet ikke om det var fordi du er kvinne. Det kan hende hun hadde behov for å hevde seg selv, og gjorde det på din bekostning. Kanskje hun så på deg som en konkurrent, eller kanskje hun hadde en dårlig dag. Men du vet jo at du her greie på økonomi, at hun tar feil, så da kan du jo egentlig bare le av henne, kan du ikke? Anonymkode: 014d6...8fc 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #16 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er flere som påpeker at TS ikke fulgte med på hva det var snakk om. Det er ikke tilfelle at TS ikke fulgte med, men det var kunderådgiveren som var uklar på hva hun ville ha meningen til TS om, ettersom hun hadde snakket om flere ting. Uansett har ikke kunderådgiveren noen grunn til å behandle TS nedlatende, ved å spørre senere "skjønner du hva vi snakker om nå?". Jeg forstår virkelig ikke denne trangen mange på KG har til å sable ned trådstarter. Det er da ikke vanskelig å forstå TS i dette tilfellet. JA, kundebehandleren var nedlatende, men jeg vet ikke om det var fordi du er kvinne. Det kan hende hun hadde behov for å hevde seg selv, og gjorde det på din bekostning. Kanskje hun så på deg som en konkurrent, eller kanskje hun hadde en dårlig dag. Men du vet jo at du her greie på økonomi, at hun tar feil, så da kan du jo egentlig bare le av henne, kan du ikke? Anonymkode: 014d6...8fc Jeg er uenig i at kunderådgiveren «var uklar på hva hun ville ha meningen til TS om». Kunderådgiveren forsøkte selvsagt å være høflig og involvere TS, ved å spørre om hun hadde noen tanker rundt det som ble diskutert. Da er ALLE tanker rundt temaene som har blitt diskutert relevant å dele, det er altså ikke et «ja/nei» svar som behøver ytterligere spesifikasjon. Det er rett og slett et: «Har du noen innspill til det som har blitt diskutert?», evt. spurte hun om det siste som hadde blitt nevnt i samtalen (som da TS hadde fått med seg dersom hun hadde lyttet) Å dra dette ut i en vill fantasi om at TS ble diskriminert fordi hun er kvinne, at kunderådgiveren «så på henne som en konkurrent» eller annet svada blir å dra det for langt. Det er langt mer nærliggende at deyte skyldes TS sitt mindreverdighetskompleks. Anonymkode: e59a7...475 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #17 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Å dra dette ut i en vill fantasi om at TS ble diskriminert fordi hun er kvinne, at kunderådgiveren «så på henne som en konkurrent» eller annet svada blir å dra det for langt. Det er langt mer nærliggende at deyte skyldes TS sitt mindreverdighetskompleks. Anonymkode: e59a7...475 Du er klar over at det finnes nedlatende mennesker her i verden? Å skylde på at den som blir utsatt for nedlatenhet har et mindreverdighetskompleks er en klassisk hersketeknikk. Anonymkode: 014d6...8fc 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #18 Skrevet 6. mars 2024 Jeg tror du gikk i forsvarsposisjon og antok ting om henne, som ødela kommunikasjonen deres. Anonymkode: b5389...c29 1 2
Gjest Bromance Skrevet 6. mars 2024 #19 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er uenig i at kunderådgiveren «var uklar på hva hun ville ha meningen til TS om». Kunderådgiveren forsøkte selvsagt å være høflig og involvere TS, ved å spørre om hun hadde noen tanker rundt det som ble diskutert. Da er ALLE tanker rundt temaene som har blitt diskutert relevant å dele, det er altså ikke et «ja/nei» svar som behøver ytterligere spesifikasjon. Det er rett og slett et: «Har du noen innspill til det som har blitt diskutert?», evt. spurte hun om det siste som hadde blitt nevnt i samtalen (som da TS hadde fått med seg dersom hun hadde lyttet) Å dra dette ut i en vill fantasi om at TS ble diskriminert fordi hun er kvinne, at kunderådgiveren «så på henne som en konkurrent» eller annet svada blir å dra det for langt. Det er langt mer nærliggende at deyte skyldes TS sitt mindreverdighetskompleks. Anonymkode: e59a7...475 Enig.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #20 Skrevet 6. mars 2024 Jeg oppfatta det også som en litt uklar og kanskje klønete kommunikasjon der bankrådgiveren ikke forstod at du fulgte med ts. Husk at både verbal og ikke verbal kommunikasjon spiller inn. Teksten din, selv med utdypning gjør at jeg tenker du ikke fremstod som sikker og interessert. Jeg er vant med at folk henvender seg til mannen min både av vane og fordi vi som oftest bare drar sammen på slikt når det enten er hans saker som skal diskuteres eller felles bolig der han står som hovedlånetager. Det er med andre ord ganske naturlig at de henvender seg til han og at jeg må gjøre det klart og tydelig at jeg er den med peiling, han vil lytte til råd men henger ikke med på alt alltid og vil heller ikke alltid vite nok til å stille relevante spørsmål. Bankfolka kan jo ikke lukte at mannen min helst overlater alt med økonomi, eiendom og lignende til meg og strengt tatt kun er med for å gi samtykke og fullmakt. Anonymkode: 69d33...82c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå