Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fødte sommeren 2023, og var nok litt for uforsiktig i sola i svangerskapet og fikk noen stygge pigmentflekker. De er så og si borte nå. 😄

Jeg lurer på om jeg kan forvente at de kommer tilbake når jeg får mer sol på meg? Eller er det kun hormonelt? Aldri slitt det med det tidligere. Kommer til å bruke faktor 50, selv om det sikkert betyr at jeg aldri kommer til å få en tan igjen🥺

Hva er deres erfaringer?

Anonymkode: 3dc07...98b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mine ble aldri borte. Bare fadet vinterhalvåret 

Anonymkode: b768c...1d7

AnonymBruker
Skrevet

Mine kommer tilbake om jeg ikke bruker faktor 50 hele året.

Anonymkode: 0d03d...a92

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Mine ble værende. Og ble større med tiden 🤪 men men, det er under bysten, så synes ikke så godt.  
finnes det noen måte å «bleke» disse på, foresten? 

Endret av FrkSolsikke
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. Det var tydelige i ansiktet.. så da får jeg bare satse på faktor 50 fremover🙈

Jeg stattet med vitamin c serum, men aner ikke om det er det som funket for å få de bort eller om de hadde forsvunnet uansett. Har jo forstått det er hormonelt i svangerskap, men har ikke forstått om de forsvinner "for alltid" når hormonene er borte.. men sånn jeg forstår her så er det nok ikke bare midlertidig da🥺

Anonymkode: 3dc07...98b

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Har man først fått pigmentflekker, går de ikke bort. De er bare usynlige om vinteren fordi man ikke er solbrun da.

AnonymBruker
Skrevet

Er bare å skaffe blekekrem hos hudlege så de forsvinner 👍🏻 kan ikke brukes under graviditet og amming da.

Anonymkode: 77654...5da

AnonymBruker
Skrevet

Fikk anbefalt c vitamin Serum hos hudpleier, det fungerte på meg vertfall 😊

Anonymkode: 68906...321

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde et par store som jeg fikk brent bort hos en hudlege. Tok omtrent to sekunder, det dannet seg litt skorpe, og flekkene ble helt borte da den lille skorpa falt av etter et par-tre dager.

Anonymkode: d9516...536

AnonymBruker
Skrevet

Mine forsvant av seg selv og kom aldri tilbake 🤷

Anonymkode: ebd31...91e

Skrevet

Jeg fikk pigmentflekker og de var synlige i noen måneder. Og så forsvant de. Fikk de ikke tilbake den neste sommeren etterpå heller. Mange år siden sist fødsel nå.

AnonymBruker
Skrevet

Noen av dere som har tips om et c vitamin Serum som fungerer, og som kan brukes mens man er gravid og ammer? 

Anonymkode: b6614...2e5

Skrevet

Mine gikk bort av seg selv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen av dere som har tips om et c vitamin Serum som fungerer, og som kan brukes mens man er gravid og ammer? 

Anonymkode: b6614...2e5

Skinceuticals C E ferulic

Anonymkode: 84c3c...88d

AnonymBruker
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (12 timer siden):

Har man først fått pigmentflekker, går de ikke bort. De er bare usynlige om vinteren fordi man ikke er solbrun da.

Det rare er at de kan flytte på seg. Jeg fikk først bart, tykk brun strek på overleppa. Og så, året etter var huden normal igjen der, men fikk masse mørke flekker i pannen og tykke streker over øyebrynene. Året etter, mørkebrun hake. Spent på årets pigmentdesign🫣

Anonymkode: 2a462...d85

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg var ikke uforsiktig i solen, var mye i skygge og brukte godt med solfaktor, fikk allikevel pigmentflekk rett under øyet på den tynne huden der, den er like synlig nå 3.5 år etter. Dessverre :( 

Skrevet

Pigmentflekkene jeg fikk over kinnbeina da jeg var gravid for 9 år siden er fremdeles der..heldigvis er de ganske lyse og ligner mest på små fregner, så det plager meg ikke nevneverdig. Bruker uansett høy solfaktor året rundt, har nok unngått forverring på den måten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk "bart". Fikk det egentlig litt før graviditet også, da jeg gikk på p-piller. Ble noe mer tydelig av graviditeten.

Dessverre blir de ikke borte, men synes ikke når huden er vinterblek. Jeg bruker alltid et lag med solfaktor 50 i ansiktet hele året, og om sommeren har jeg med en stick som jeg smører jevnlig over leppa dagen lang. Det hjelper slik at den ikke blir så synlig selv om jeg får farge i ansiktet om sommeren.

Anonymkode: ccd1e...c71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...