Gå til innhold

6000 kr vanlig pris for rotfylling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var hos tannlege i går, og dessverre må en tann rotfylles. Fikk prisoverslag fra tannlegen, og det var på over 6000 kr! For en rotfylling, og 9000 til sammen med toppfylling som han sa til slutt.

Altså, har ikke fått rotfylling før, men ble sjokkert over prisen.k

Er det normal pris? Eller kan jeg få det gjort billigere? I så fall hvor? Bor i Vestfold.

Anonymkode: f043d...af6

Skrevet

Hør med flere tannleger om pris.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er en stor jeksel så er det ganske normal pris. Prisen for rotfylling avhenger blant annet av antallet rotkanaler. En jeksel kan ha opptil 4 kanaler.

Anonymkode: 977d7...f8f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rotfylte selv for 1 mnd siden. Jeksel.  Kostet 7500 for alt

Anonymkode: 87c10...738

• Liker 1
Skrevet

Helt vanlig pris. Jeg betalte 8 000, men jeg gikk da til spesialist på rotfylling. Det er verdt pengene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Betalte 12000 for noen år siden, rotfylling 6000 og krone 6000. 

Anonymkode: ba65b...206

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må sjekke med flere det hørtes litt dyrt ut.

Anonymkode: dcbd6...823

Skrevet

Er vanlig pris hos min tannlegen ihvertfall 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja vanlig. Og veldig sure penger når tanna knekker etter et år og må trekke den. Da tenkt jeg. Jeg har faen meg bare kunna trekt den med en gang. Så hadde jeg spart de pengene. 

Anonymkode: 6fb78...0fd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig pris ja.

Anonymkode: ad5fd...6c6

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må sjekke med flere det hørtes litt dyrt ut.

Anonymkode: dcbd6...823

Det kommer helt an på hvor mange kanaler som skal fylles. Hos min tannlege (Oris) som er landsdekkende starter prisen på 6000 for rotfylling av 4 kanaler.

Er helt umulig for oss å si noe om hvor dyrt dette er når det ikke er spesielt mer enn at du sier du skal rotfylle. Er det dødt eller levende, hvor mange kanaler skal fylles, skal du til spesialist eller tannlege? Du får høre med andre klinikker men tipper det koster ca det samme.

Anonymkode: 0db45...007

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja vanlig. Og veldig sure penger når tanna knekker etter et år og må trekke den. Da tenkt jeg. Jeg har faen meg bare kunna trekt den med en gang. Så hadde jeg spart de pengene. 

Det er jeg faktisk enig med deg i. Jeg rotfylte en jeksel for flere år siden. Har hatt mye problemer med den. Helt til den knakk i to, på langs ned mot rota. Var ikke annet valg enn å trekke den. Og skal få implantat nå. 

Om jeg må rotfylle igjen kommer jeg like godt til å trekke den og få satt inn implantat med en gang. Spesielt hvis det er så dyrt å rotfylle! 😱

Anonymkode: 69e79...9d5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt. Jeg er nettopp ferdig  med prosessen nå. Første tannlegetime kostet 3200, den andre tannlegetimen kostet 4800. Så ja tannlegetime er dyrt.

Anonymkode: 9c757...c04

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tanna knekker? Er det vanlig med rotfylte tenner?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det kommer helt an på hvor mange kanaler som skal fylles. Hos min tannlege (Oris) som er landsdekkende starter prisen på 6000 for rotfylling av 4 kanaler.

Er helt umulig for oss å si noe om hvor dyrt dette er når det ikke er spesielt mer enn at du sier du skal rotfylle. Er det dødt eller levende, hvor mange kanaler skal fylles, skal du til spesialist eller tannlege? Du får høre med andre klinikker men tipper det koster ca det samme.

Anonymkode: 0db45...007

Er hos vanlig tannlege. Tanna er en såkalt molar. Tror det var en eller to kanaler som må fylles, samt et ganske stort hull som skal få fylling.

AnonymBruker
Skrevet

Betalte 12000 for rotfylling, fire kanaler, pluss krone på toppen. Vel verdt pengene.

Anonymkode: 96082...bb7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tanna knekker? Er det vanlig med rotfylte tenner?

Det kan skje ja. Det var nest siste tanna bak til meg. Så hvis det skjer igjen så trekker jeg den heller. For det vises ikke at den tanna er borte heller. 

Skrevet

Høres ikke ut som noen upris akkurat. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Var hos tannlege i går, og dessverre må en tann rotfylles. Fikk prisoverslag fra tannlegen, og det var på over 6000 kr! For en rotfylling, og 9000 til sammen med toppfylling som han sa til slutt.

Altså, har ikke fått rotfylling før, men ble sjokkert over prisen.k

Er det normal pris? Eller kan jeg få det gjort billigere? I så fall hvor? Bor i Vestfold.

Jeg betalte rundt 2000 for 3 år siden, samlet. 

Anonymkode: 7cb38...ec2

AnonymBruker
Skrevet

Glad jeg har tannlegeforsikring!

Anonymkode: e3eae...4fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...