Gå til innhold

Jeg har store smerter og sliter med å sove og å gå etter jobb, men legen vil ikke gi meg sykemelding

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ok så du mener at fordi jeg har hatt noen sykemeldinger så er jeg ikke syk nok. Gir Ikke mening faktisk. Kanskje bare ***** seg da som er siste mulighet. Takk for deres fantastiske empatiske holdninger. 

Anonymkode: e8fe8...707

Du har ikke skrevet noe her om du har prøvd å gjøre noen endringer eller ta i mot noe behandling når du har vært sykemeldt tidligere?

Hvis jeg mange ganger tidligere var blitt sykemeldt pga utbrenthet, for eksempel, men ikke ville gå til psykolog eller gjøre andre tiltak, tror jeg at min svært empatiske fastlege ville vært skeptisk til å gi meg stadig nye sykemeldinger. 

Anonymkode: fdb7b...503

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Du har ikke skrevet noe her om du har prøvd å gjøre noen endringer eller ta i mot noe behandling når du har vært sykemeldt tidligere?

Hvis jeg mange ganger tidligere var blitt sykemeldt pga utbrenthet, for eksempel, men ikke ville gå til psykolog eller gjøre andre tiltak, tror jeg at min svært empatiske fastlege ville vært skeptisk til å gi meg stadig nye sykemeldinger. 

Syns legen kan gi seg med å være skeptisk da. Jeg er muligens en over positiv fighter har du tenkt på det?? Har ikke råd til å tenke meg syk og prøver så hardt jeg kan å være frisk. Tenktnpå det?? Og du har ikke levd mitt liv og hatt mine arbeidsgivere!!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.3.2024 den 17.12):

5 timer søvn om natten er faktisk ganske bra

Det kommer helt an på hva slags jobb det er. En fysisk utmattende og tung jobb krever mer enn fem timer søvn. Så enkelt er det

Anonymkode: 5b626...b4e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Syns legen kan gi seg med å være skeptisk da. Jeg er muligens en over positiv fighter har du tenkt på det?? Har ikke råd til å tenke meg syk og prøver så hardt jeg kan å være frisk. Tenktnpå det?? Og du har ikke levd mitt liv og hatt mine arbeidsgivere!!

Jeg forstår ikke hvorfor du svarer på denne måten. Ærlig talt høres det ikke helt ut som en «positiv fighter» å ikke behandle sykdommen, men bare berge seg fra klippe til klippe og ignorere problemet. Hvis dine arbeidsgivere kunne velge, ville de nok foretrukket en arbeidstaker som tok grep om problemene sine enn en som stadig er sykemeldt av og på. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det kommer helt an på hva slags jobb det er. En fysisk utmattende og tung jobb krever mer enn fem timer søvn. Så enkelt er det

Anonymkode: 5b626...b4e

Eller en jobb som krever konsentrasjon og finmotorikk.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 6.14):

Merkelig filosofi å ikke sykemelde noen som har det vondt, fordi de også tidligere har hatt det vondt, må si at den forstår jeg ikke helt. 

Du blir jo åpenbart ikke bedre av sykemelding, så hva er vitsen? Ikke tar du imot den behandlingen som er foreslått, og ikke vil du bytte jobb.

Har ikke du noe som helst ansvar selv for din egen helse? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du prøver jo ikke hardt. Sannheten er at du ikke prøver i det hele tatt.

Anonymkode: 91b8c...d93

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...