Gå til innhold

Jeg har store smerter og sliter med å sove og å gå etter jobb, men legen vil ikke gi meg sykemelding

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Har ikke hatt tid til behandling de siste 10 årene, vært for opptatt med jobb. 

Anonymkode: e8fe8...707

Dummeste jeg har hørt. Hvis fastlegen din har diagnostisert deg med plager som utløser behov for behandling, så plikter arbeidsgiver å tilrettelegge slik at du kan få utført behandlingen. Og  hvorfor i all verden har du ikke forsøkt å bytte jobb de siste ti årene dersom du mistrives så voldsomt? 

Anonymkode: 54788...a3e

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.3.2024 den 17.04):

Tar paracet for å sove våkner på natten ned smerter. Sov sist 5 timer og jobben krever at jeg er våken og klarer å følge med. 

Fikk ikke sykemelding, kun beskjed om å ta det opp med lege om en måned og ta det opp med arbeidsgiver og søke ny jobb. Men frem til da må jeg altså slite og ha det vondt helt enkelt. 

Er dette normalen for mange arbeidstakere i dag er jeg en pysete klagete i lands menneske? Begynner å forså navere, for hvem vil slite seg hjel på en arbeidsplass med slitne sure mennesker, ofre livet for jobben, for det er det mange arbeidsplasser i dag krever? For middelmådig lønn. 

Ja. Paracet,ibux, tramadol  samt kortisonsprøyter her.

Man må jo stå i jobb til man er over 70 jo.

Anonymkode: f7dbe...071

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.3.2024 den 18.03):

Jeg har faktisk ikke hatt tid. Faktisk ikke. Du vet ikke hvem du snakker med og hvorfor det er slik. Jeg har hatt stor behov for ulike behandlinger, men hadde jeg tatt de hadde jeg aldri klart å skrape meg opp fra bunn til topp. Da hadde jeg antagelig vært uføretrygdet per i dag fordi det hadde tatt mye av min arbeidstid. Har ulike diagnoser som krever ulike behandlinger. Her har jeg stått på som f. Istedet till tross for flere diagnoser/ sykdommer. Og takken jeg får er at når jeg virkelig sliter med kroppen så blir jeg beskylt for alt mulig rart. 

For en fin verden vi lever i med masse empatiske heroes!

Du blir ikke uføretrygdet fordi du bruker tid på behandling. Man blir uføretrygdet fordi man ikke er i stand til å stå i jobb

Anonymkode: 91b8c...d93

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du blir ikke uføretrygdet fordi du bruker tid på behandling. Man blir uføretrygdet fordi man ikke er i stand til å stå i jobb

Edit: og for å bli uføretrygdet må du uansett først via sykemelding noe du tydeligvis ikke får

• Liker 3
Skrevet
On 3/5/2024 at 5:18 PM, AnonymBruker said:

Fysiske smerter i føtter knær hofter og korsrygg. Blir hinsides stiv så jeg sliter med å bøye leddene. Smertene er konstante og pulserende. Jeg har veldig slitte ledd. Og kroniske betennelser. Det går utover søvn. Er ikke bare at jeg sov 5 timer, men dov 5 timer dårlig, våknet flere ganger på grunn av smerter 

Har du tatt røntgen ? Du kan i hvertfall spørre legen om dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.3.2024 den 17.23):

Har 4 unger , der 1 ettåring våkner når det passer han. Tror ikke jeg har sovet sammenhengende på flere år. Siste 2 åra har jeg sovet gjennomsnittet 3 timer hver natt. 

Har vondter og skikkelig underskudd på søvn, men jeg står i 100% jobb som lærer.

Prøv min hverdag du. Det å åpne oppvaskmaskin er spadag

Anonymkode: 45aab...469

Var helt valgfritt å få så mange barn....

Hilsen hun som fant ut at ett barn var mer enn nok pga ekstremt lite søvn så jo, jeg vet hva jeg snakker om...

Anonymkode: 58a98...3b0

• Liker 5
Skrevet

Ikke noe godt, men du må gå til fysio å få hjelp til trening og øvelser som tar bort smertene dine. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gå til en kiropraktor, og hør hva han/hun tenker om at du bør jobbe redusert eller ha sykemelding for en periode. Kiropraktor kan sykemeldt i opp til 12 uker, men også rekvirere for CT, MR, røngten og andre spesialister om det trengs. 

Fikk selv god hjelp av min kiropraktor da legen min mente jeg ikke trengte sykemelding selv om jeg ikke kunne løfte armene pga smerter, og ikke hadde gripe styrke i det hele tatt i ene . Jobbet med barn, så var avhengig av to armer som funker på jobb. 

Anonymkode: a90ea...176

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva vet du om det?

Jeg er ufør nettopp pga smerter, søvnproblematikk ol. Jeg sover toppen to timer sammenhengende, jeg bruker morfinpreparater og sovemedisin fast, og beroligende ved behov, jeg vet utmerket godt hvordan det er å leve med smerter og lite søvn.

Før jeg ble ufør, jobbet jeg 100%, har barn osv, og jeg gikk i div behandlinger for å prøve å unngå å bli nettopp ufør. 

Anonymkode: 74125...434

Det sier du først nå ja. Og du syns ts syter. Du fikk uføretrygd men ts som og er plaget med smerter må tåle det å gå på jobb... Og kan det være du ble ufør fordi du kjørte deg for hardt på jobb? Du vil at ts skal ende opp som deg?

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (44 minutter siden):

Det sier du først nå ja. Og du syns ts syter. Du fikk uføretrygd men ts som og er plaget med smerter må tåle det å gå på jobb... Og kan det være du ble ufør fordi du kjørte deg for hardt på jobb? Du vil at ts skal ende opp som deg?

Unnskyld meg, men hva snakker du om? Kommentaren min under her, er det jeg har ytret meg om temaet, og ts. Jeg har ikke skrevet at jeg syns ta syter? Men med det sagt, så står jeg for at er rart at vedkommende ikke har hatt tid(??!) til å gå i noen form for behandling ila 10 år. Jeg kan ytre mye mer om hva jeg tenker ang denne saken, men jeg velger å la være. Også kan du fortelle meg hvor det står det du påstår at jeg sier og mener? 

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hva med å utdype det mer da? Får gjerne bedre svar da.

Det gir lite mening at du ikke har hatt tid/at du har prioritert jobb foran behandling? Hvordan kan du ikke hatt tid til behandling, bare fordi du er i jobb? Veldig mange mennesker gjør jo akkurat det, for å klare å stå i jobb.

Hva slags måte er dette å svare på? Ts ber jo bokstavelig om tips ol, og da er det naturlig å bla fortelle om egne erfaringer?

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Merkelig filosofi å ikke sykemelde noen som har det vondt, fordi de også tidligere har hatt det vondt, må si at den forstår jeg ikke helt. 

Hvis ts fyker inn og ut av sykemelding hele tiden, kan det være derfor legen sa hun burde bytte jobb. Tror ikke legen hadde vært så knallhard hvis ikke dette var en gjenganger.

Endret av Grüner
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (48 minutter siden):

Hvis ts fyker inn og ut av sykemelding hele tiden, kan det være derfor legen sa hun burde bytte jobb. Tror ikke legen hadde vært så knallhard hvis ikke dette var en gjenganger.

Det er ts som har svart deg, så det vil vel si at ja hun har nok brukt sykemeldinger flittig, og forventer å få det akkurat når hun vil, sånn istedenfor å gå i behandling, eller bytte jobb for å få det bedre.

Anonymkode: e46dc...914

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Flere leger som strammer inn virker det som, sykemelding blant nordmenn og spesielt kvinner er ekstremt høyt og misbrukt mye, da ofte med dine plager som grunn.

I tillegg om du har blitt sykemeldt for dette før så kan det jo hende legen din mener du burde bytte jobb?

Anonymkode: 416c6...4dc

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ts som har svart deg, så det vil vel si at ja hun har nok brukt sykemeldinger flittig, og forventer å få det akkurat når hun vil, sånn istedenfor å gå i behandling, eller bytte jobb for å få det bedre.

Hadde en mistanke om at det var hyppige sykemeldinger av samme årsak som var bakgrunnen for at legen var så streng, men at ts unnlot å si noe om det fordi hun var ute etter medynk.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, Grüner said:

Legen har ikke anbefalt meg noe som helst. 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, Grüner said:

Hadde en mistanke om at det var hyppige sykemeldinger av samme årsak som var bakgrunnen for at legen var så streng, men at ts unnlot å si noe om det fordi hun var ute etter medynk.

Ok så du mener at fordi jeg har hatt noen sykemeldinger så er jeg ikke syk nok. Gir Ikke mening faktisk. Kanskje bare ***** seg da som er siste mulighet. Takk for deres fantastiske empatiske holdninger. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ok så du mener at fordi jeg har hatt noen sykemeldinger så er jeg ikke syk nok. Gir Ikke mening faktisk. Kanskje bare ***** seg da som er siste mulighet. Takk for deres fantastiske empatiske holdninger. 

Føler med deg. Sjokkert over mange svar her inne

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Dette. Når man har mistrivdes på jobben i 10 år og fått diverse plager så forventes det faktisk at man selv tar grep for å få det bedre via jobbytte og/eller trening/kosthold, og ikke bare utnytter seg av sykemelding etter sykemelding for så å skli ut av arbeidslivet og over på trygd.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Poenget går jo rett over hodet på deg!

Du velger jo konsekvent å aldri gjøre noe med grunnene til at du blir sykemeldt igjen og igjen og igjen!

F eks så er det åpenbart at du misliker jobben du har hatt i over 10 år, så hvorfor bytter du ikke jobb? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvis du er så syk, hvorfor gjør du ikke noe for få bedre?

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...