Gå til innhold

Jeg har store smerter og sliter med å sove og å gå etter jobb, men legen vil ikke gi meg sykemelding

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tar paracet for å sove våkner på natten ned smerter. Sov sist 5 timer og jobben krever at jeg er våken og klarer å følge med. 

Fikk ikke sykemelding, kun beskjed om å ta det opp med lege om en måned og ta det opp med arbeidsgiver og søke ny jobb. Men frem til da må jeg altså slite og ha det vondt helt enkelt. 

Er dette normalen for mange arbeidstakere i dag er jeg en pysete klagete i lands menneske? Begynner å forså navere, for hvem vil slite seg hjel på en arbeidsplass med slitne sure mennesker, ofre livet for jobben, for det er det mange arbeidsplasser i dag krever? For middelmådig lønn. 

Anonymkode: e8fe8...707

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo helt hvilke smerter det er snakk om, kan du gjøre noe for å dempe smertene på annet vis? 5 timer søvn om natten er faktisk ganske bra, kanskje ikke optimalt, men ingenting å være hjemme fra jobb etter. Du kan ikke får sykemelding hver gang livet butter litt imot, da må du heller tilpasse resten av livet. F.eks søke ny jobb om du ikke trives der du er eller ønsker å gjøre noe med en annen type belastning. 

Anonymkode: 83fb9...dfa

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Paracet? Og hele 5 timers søvn? Velkommen til de voksnes rekker og arbeidslivet. 

Anonymkode: 67868...18f

• Liker 30
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Fysiske smerter i føtter knær hofter og korsrygg. Blir hinsides stiv så jeg sliter med å bøye leddene. Smertene er konstante og pulserende. Jeg har veldig slitte ledd. Og kroniske betennelser. Det går utover søvn. Er ikke bare at jeg sov 5 timer, men dov 5 timer dårlig, våknet flere ganger på grunn av smerter 

• Hjerte 9
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Paracet? Og hele 5 timers søvn? Velkommen til de voksnes rekker og arbeidslivet. 

Anonymkode: 67868...18f

Jøss betyr det at livet rett og slett må og er ment til å være et miserabelt helvete ? Hvem orker? 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du står fritt til å søke en annen jobb, da. Du har sikkert erfaring og kompetanse som gjør flere typer arbeid aktuelt. Hva jobber du med nå?

Anonymkode: 8bf18...52b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Alle takler jo smerte forskjellig.. Hvor lenge det har pågått er jo også en avgjørende faktor, for hvordan man klarer å stå i det, når man har hatt en tøff natt, arbeidsmiljø er også viktig. Selv har jeg vært våken siden 02:30 i natt, klarer ikke å løfte på armen og måtte ta en paralgin forte og ibux, så fort jeg kom hjem. Men i dag har jeg vært omringet av hyggelige kollegaer, og hatt det gøy på jobb, så det har vært lettere, enn det ville vært hvis jeg hadde jobbet med sure kollegaer og annen type arbeid. 

Anonymkode: 36816...23c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tar paracet for å sove våkner på natten ned smerter. Sov sist 5 timer og jobben krever at jeg er våken og klarer å følge med. 

Fikk ikke sykemelding, kun beskjed om å ta det opp med lege om en måned og ta det opp med arbeidsgiver og søke ny jobb. Men frem til da må jeg altså slite og ha det vondt helt enkelt. 

Er dette normalen for mange arbeidstakere i dag er jeg en pysete klagete i lands menneske? Begynner å forså navere, for hvem vil slite seg hjel på en arbeidsplass med slitne sure mennesker, ofre livet for jobben, for det er det mange arbeidsplasser i dag krever? For middelmådig lønn. 

Hvor gammel er du, hvor ofte har du vært sykemeldt før, har du noen påviste kroniske sykdommer eller plager? 

Anonymkode: 65457...b82

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har 4 unger , der 1 ettåring våkner når det passer han. Tror ikke jeg har sovet sammenhengende på flere år. Siste 2 åra har jeg sovet gjennomsnittet 3 timer hver natt. 

Har vondter og skikkelig underskudd på søvn, men jeg står i 100% jobb som lærer.

Prøv min hverdag du. Det å åpne oppvaskmaskin er spadag

Anonymkode: 45aab...469

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har 4 unger , der 1 ettåring våkner når det passer han. Tror ikke jeg har sovet sammenhengende på flere år. Siste 2 åra har jeg sovet gjennomsnittet 3 timer hver natt. 

Har vondter og skikkelig underskudd på søvn, men jeg står i 100% jobb som lærer.

Prøv min hverdag du. Det å åpne oppvaskmaskin er spadag

Anonymkode: 45aab...469

Spar meg… 

Anonymkode: 86b51...0f4

• Liker 28
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du står fritt til å søke en annen jobb, da. Du har sikkert erfaring og kompetanse som gjør flere typer arbeid aktuelt. Hva jobber du med nå?

Anonymkode: 8bf18...52b

En jobb der jeg må gå på hard gulv og tåle uoppdragne mennesker uten respekt for kvinner dagen lang. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Huff... Stakkars.. har ingen råd dessverre. Får du behandling?

Anonymkode: e6e53...3b7

Skrevet

Bytt lege å bli utredet for plagene dine.

Synes det var vanvittige krasse svar i denne tråden🙄 folk blir nå sykemeldt for langt mindre. Også var det vel ikke lite søvn som var hovedproblemet til ts, men smertene hen må gå med. 

• Liker 28
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Huff... Stakkars.. har ingen råd dessverre. Får du behandling?

Anonymkode: e6e53...3b7

Har ikke hatt tid til behandling de siste 10 årene, vært for opptatt med jobb. 

AnonymBruker
Skrevet

Men kan du ha betennelse i kroppen? Jeg har stor tro på kosthold. Vet at svin trigger betennelse i kroppen. Jeg kutta ut det og jeg har ikke kjent noen smerter i leddene mine etter det. Men ja. Jeg har gått lenge med dårlig søvn og litt smerte i kroppen. Men jeg begynte å trene og endret kostholdet. 

Anonymkode: 32da8...490

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fysiske smerter i føtter knær hofter og korsrygg. Blir hinsides stiv så jeg sliter med å bøye leddene. Smertene er konstante og pulserende. Jeg har veldig slitte ledd. Og kroniske betennelser. Det går utover søvn. Er ikke bare at jeg sov 5 timer, men dov 5 timer dårlig, våknet flere ganger på grunn av smerter 

Du har kanskje leddgikt eller slitasjegikt? Fastlegen burde henvise deg til revmatolog. Finnes bedre smertestillende medisiner enn Paracet for den slags også.

Anonymkode: 4b4b3...a3a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sykmelding er veldig sjeldent en god løsning eller den universalkuren mange trot at det er. Det kan fort ende med å sløve hjernen og redusere arbeidskapasiteten så man til slutt aldri kommer tilbake i arbeidslivet. Ikke kjenner jeg din tilstand, men det kan godt hende at mye stillesitting også vil kunne forverre tilstanden? Å bevege kroppen er som regel god behandling (jeg har selv skoliose og mye vondt i ryggen. Å sitte stille og ikke bruke ryggen gjør at jeg får ordentlig vondt. Ikke sikkert det kan sammenlignes med dine plager altså). 

Jeg synes det høres fornuftig ut å søke en ny jobb, men "holde hjulene i gang" i mellomtiden.

Anonymkode: fc951...235

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Bytt lege, er ikke verdt å ha en lege som ikke lytter og tar deg på alvor 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En jobb der jeg må gå på hard gulv og tåle uoppdragne mennesker uten respekt for kvinner dagen lang. 

Søker du nye jobber da?

Anonymkode: e46dc...914

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...