AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #1 Skrevet 5. mars 2024 Kjøpte bolig rett før rentene begynte å stige, så jeg betaler 80% av lønna til lån og renter nå. I helgen overnattet en date og han stod opp og lagde seg kaffe og mat som jeg syns var hyggelig fordi jeg da følte han følte seg som hjemme. Men da han dro så jeg han hadde spist et halvt brød, 7/10 kaffekapsler, resten av osten, en hel pose spinat, eggene og ja, med mer. Det var maten jeg skulle ha for 5 dager. Jeg begynte å tenke at om den maten jeg bruker over flere dager forsvinner til kun en frokost så vil det bli for dyrt å ha kjæreste😅 Vil jo ikke være gnien eller sær å dele opp maten i ditt og mitt liksom. Hvordan løser dere damer med strengt budsjett å ha sultne kjærester? Anonymkode: 9f1be...892 9 6 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #2 Skrevet 5. mars 2024 Du får gjemme det du ikke har råd til å la ham spise. Anonymkode: fbdd0...a87 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #3 Skrevet 5. mars 2024 7 kaffekapsler?! Til 1 frokost? Det høres voldsomt ut. Syns man kan være raus med en kjæreste, men det her var jo voldsomme mengder, så det skader jo ikke å be han spleise på maten. Anonymkode: f7a2c...472 25 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #4 Skrevet 5. mars 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du får gjemme det du ikke har råd til å la ham spise. Anonymkode: fbdd0...a87 Haha, joda men det gjelder bare tørrvarer, annen åpen mat blir dårlig ute. Og i lengden hadde det blitt litt hassle. Er mye lettere å ha venninner til overnatting for de spiser samme mengde som meg så merker ikke noe til det. Anonymkode: 9f1be...892
Roci Skrevet 5. mars 2024 #5 Skrevet 5. mars 2024 Jeg synes det er helt innafor at man som overnattingsgjest betaler en del av maten, jeg ville automatisk ha tilbydd meg det. Det er heller ingen ting i veien for at du påpeker at du har et stramt budsjett og må være forsiktig med forbruket, deriblant mat, og at du derfor ønsker at han bidrar til matutgiftene når han skal overnatte hos deg, og at du selvsagt bidrar når dere er hos ham. 6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #6 Skrevet 5. mars 2024 Just now, AnonymBruker said: 7 kaffekapsler?! Til 1 frokost? Det høres voldsomt ut. Syns man kan være raus med en kjæreste, men det her var jo voldsomme mengder, så det skader jo ikke å be han spleise på maten. Anonymkode: f7a2c...472 Ja, jeg ble litt sjokkert 🙈 Den var ny og uåpnet, derfor jeg visste direkte antall, ellers hadde jeg ikke lagt merke til det. Anonymkode: 9f1be...892 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #7 Skrevet 5. mars 2024 Brød er ikke så dyrt da, halvt brød er vel ca 5 kr, men 7 kopper kaffe blir fort en del penger, og vil si han har et problem med koffein med de mengdene Anonymkode: fbd9c...d59 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #8 Skrevet 5. mars 2024 Selv så kjøper jeg alltid inn mat når jeg drar på besøk til henne, noen ganger vippser hun så vi deler utgiftene. Jeg synes det er rett å gjøre når jeg fort lager mye dyrere mat enn det hun ville spist alene Anonymkode: fbd9c...d59 6 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #9 Skrevet 5. mars 2024 1 minutt siden, Roci said: Jeg synes det er helt innafor at man som overnattingsgjest betaler en del av maten, jeg ville automatisk ha tilbydd meg det. Det er heller ingen ting i veien for at du påpeker at du har et stramt budsjett og må være forsiktig med forbruket, deriblant mat, og at du derfor ønsker at han bidrar til matutgiftene når han skal overnatte hos deg, og at du selvsagt bidrar når dere er hos ham. Han vet jeg har stramt budsjett nå grunnet rentene. Jeg syns det er ubehagelig å spør om han kan bidra men har kanskje ikke noe valg om det fortsetter 🙈 Skal jeg bo med han eller en annen mann kommer jeg til å bli litt stressa fordi jeg planlegger for eksempel å ha en pakke ost for så og så lenge slik at jeg ikke risikerer å gå en uke uten mat som har skjedd tidligere. Rentene går forhåpentligvis ned igjen om en stund. Anonymkode: 9f1be...892 6 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #10 Skrevet 5. mars 2024 Dere får dele på matutgiftene når dere er sammen? Anonymkode: acb56...f4a 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #11 Skrevet 5. mars 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Brød er ikke så dyrt da, halvt brød er vel ca 5 kr, men 7 kopper kaffe blir fort en del penger, og vil si han har et problem med koffein med de mengdene Anonymkode: fbd9c...d59 Bor du i Oslo? Finner ikke brød under 35 kroner her jeg bor 😅 Men nei, enkeltvis er ikke tingene så dyrt men sammenlagt ble det det, eggene og spinaten for eksempel skulle jeg egentlig ha til middag den dagen. Anonymkode: 9f1be...892 9 2 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #12 Skrevet 5. mars 2024 Det er veldig ubetenksomt av ham å spise opp all maten din. Han burde betalt litt for seg. Men det finnes flere måter å ordne opp på da. Han kan ha med egen mat, han kan dra i butikken og handle inn litt. Han kan spandere mer på deg. I disse økonomiske tidene må det være greit å snakke åpent om det, ikke? Ellers får du gjemme unna de dyre tingene når han kommer. 😉 Jeg (mann) tror ikke jeg hadde forsynt meg såpass uten å tilby å erstatte det. Jeg er heller ikke keen på å ensidig spandere på /forsørge daten min. I disse tider er det mest fornuftig å samarbeide. Anonymkode: 0469d...f8f 4 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #13 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, jeg ble litt sjokkert 🙈 Den var ny og uåpnet, derfor jeg visste direkte antall, ellers hadde jeg ikke lagt merke til det. Anonymkode: 9f1be...892 Han tok kanskje med seg noen i lomma? Anonymkode: 8dd7f...695 6 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #14 Skrevet 5. mars 2024 Syns du skal være singel sånn du teller spising og drikking. Og forresten ikke få barn. Tenk når de blir tenåringer og får besøk. Du kommer til å se rødt over spising. Anonymkode: 614ed...fdc 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #15 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bor du i Oslo? Finner ikke brød under 35 kroner her jeg bor 😅 Men nei, enkeltvis er ikke tingene så dyrt men sammenlagt ble det det, eggene og spinaten for eksempel skulle jeg egentlig ha til middag den dagen. Anonymkode: 9f1be...892 Hvis man har så dårlig råd, så gikk jeg ut ifra at du baker brød, siden kjøpebrød bare er å kaste penger ut av vinduet. Ca 10kr per brød bruker man lager selv Anonymkode: fbd9c...d59 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #16 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Brød er ikke så dyrt da, halvt brød er vel ca 5 kr, men 7 kopper kaffe blir fort en del penger, og vil si han har et problem med koffein med de mengdene Anonymkode: fbd9c...d59 Tenker at han må bli dårlig i magen om han har drukket 7 kopper kaffe.. hadde forårsaket en tarmeksplosjon her hvertfall Anonymkode: f7a2c...472 4 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #17 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis man har så dårlig råd, så gikk jeg ut ifra at du baker brød, siden kjøpebrød bare er å kaste penger ut av vinduet. Ca 10kr per brød bruker man lager selv Anonymkode: fbd9c...d59 For ikke å snakke om kaffekapsler, det er dyrt, det! Anonymkode: fbdd0...a87 1 7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #18 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Syns du skal være singel sånn du teller spising og drikking. Og forresten ikke få barn. Tenk når de blir tenåringer og får besøk. Du kommer til å se rødt over spising. Anonymkode: 614ed...fdc Saklig kommentar.. du fikk med deg at han spiste ekstreme mengder, og tok 7 kaffekapsler? Da er han bare grådig og ubetenksom. Det er normal høflighet å ikke ta seg sånn til rette. Anonymkode: f7a2c...472 16 10
herzeleid Skrevet 5. mars 2024 #19 Skrevet 5. mars 2024 Høres ut som noe en bør snakke åpent om dersom en tror det blir en utfordring. For egen del kunne det vanskelig falt meg inn å be om matpenger fra en gjest som spiser frokost så det er ikke gitt at han heller tenker over at det er et alternativ. 2 1
Hårfarge Skrevet 5. mars 2024 #20 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kjøpte bolig rett før rentene begynte å stige, så jeg betaler 80% av lønna til lån og renter nå. I helgen overnattet en date og han stod opp og lagde seg kaffe og mat som jeg syns var hyggelig fordi jeg da følte han følte seg som hjemme. Men da han dro så jeg han hadde spist et halvt brød, 7/10 kaffekapsler, resten av osten, en hel pose spinat, eggene og ja, med mer. Det var maten jeg skulle ha for 5 dager. Jeg begynte å tenke at om den maten jeg bruker over flere dager forsvinner til kun en frokost så vil det bli for dyrt å ha kjæreste😅 Vil jo ikke være gnien eller sær å dele opp maten i ditt og mitt liksom. Hvordan løser dere damer med strengt budsjett å ha sultne kjærester? Anonymkode: 9f1be...892 du tuller! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå