Anny Skrevet 3. februar 2006 #1 Skrevet 3. februar 2006 Hei! Kan du spise hud og kropps-pleie produktene dine? Eller hadde du villet smøre parafin direkte på huden din? I 98 % av alle hudpleieprodukter,dusj-såper o.l er det tilsatt mineraloljer Mineraloljer er avfallsstoffer fra olje-industrien og produsentene bruker disse pga av at det er billig og produktene holder seg godt. De vanligste er parafin og vaselin. Når man bruker slike produkter blir huden tettet og mineraloljene "tar over" hudens egen funksjon ,så man smører og smører uten noen gang å bli noe bedre. Hvis du har en eller annen form for eksem eller andre hudprolemer,vil jeg anbefale deg å unngå slike produkter. Mange er blitt oppmerksomme på dette og produsentene er blitt enda smartere De tar de "vanlige" mineraljene....spalter dem.......setter på nye navn og vi bruker dem i god tro. Sannheten er at en spaltet mineralolje er mye VERRE enn en vanlig,for molekylene er da blitt så små at de går rett inn i blodbanene,inn i bindevevet og lever. Er dette farlig? Ja,det er påvist svulster i bindevevet,leveren sliter med å kvitte seg med disse stoffene,svenske forskere mener at det kan være en medvirkende årsak til fibromyalgi og det fryktes at det blir en stor oppblomstring av astma og allergi pga at vi er storforbrukere av slike produkter. Rikshopitalet i København har vært ute med pressemelding og sagt at gravide og små barn ,IKKE må bruke slike produkter uten at man er helt nødt. I Danmark er bl.a NATUSAN FOBUDT!!!!! Den vanligste spalta mineraloljen som blir brukt heter TRIETHANOLAMINE!!! Noen tror at Apotekene har rene produkter,men jeg har sjekket flere og det fantes ikke et eneste rent produkt Hvis du vil ha rene produkter,så sjekk om det går ann å spise dem
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #2 Skrevet 3. februar 2006 Kan jeg få lov til å slenge på TRICLOSAN i tannkrem? Det tok litt tid før det ble erkjent, men triklosan er skadelig for kroppen. Velg tannkrem UTEN triclosan!
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #4 Skrevet 3. februar 2006 Er merker som Dermalogica og Decleor sunne produkter å bruke? Eller inneholder også disse slike ulumskheter?
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #5 Skrevet 3. februar 2006 Kan jeg få lov til å slenge på TRICLOSAN i tannkrem? Det tok litt tid før det ble erkjent, men triklosan er skadelig for kroppen. Velg tannkrem UTEN triclosan! ← Nå eksisterer Triclosan i langt mer enn i tannkrem da. Deriblandt en del hudpleieprodukter og annen kosmetikk. Mange bruker langt mer hudpleie/kosmetikk enn tannkrem og mengden triclosan får en derfor i seg på mange forskjellige måter.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #6 Skrevet 3. februar 2006 Spørsmål: Stemmer det at triethanolamine som brukes i hudpleiekrem, er skadelig pga at molekylene er så små at de går i blodbanen? Svar: Triethanol brukes som surhetsregulerende middel i en del hudkremer mm. Vi anser ikke triethanolamine som et problematisk stoff, fordi stoffet ikke regnes som giftig, er lett nedbrytbart og ikke bioakkumulerbart. Det at stoffet tas opp gjennom huden og går i blodet (noe vi ikke vet om stemmer) betyr ikke nødvendigvis at det er skadelig. Stoffer som ikke er bioakkumulerbare vil som regel raskt skilles ut igjen. Triethanol er en treverdig alkohol..... Trodde ikke det var det samme som spaltet mineralolje? Fant ikke ut det på så kort tid som dette på nettet heller. Her står det at stoffet er lett nedbrytbart, og det stemmer jo ikke for mineralolje som ikke kan brytes ned.... Går dere til en hudpleiesalong bør de som jobber der vite hvilke stoffer dere bør unngå, det lærer de på skolen. Handler dere uten hjelp kikk på pakningen og unngå produkter der det står mineral oil, paraffinum liquidum, petrolatum. Dette er alle stoffer med så store molekyler at det tetter huden og kan fremprovosere acne for de som er plaget med dette. Det gjelder også make up dere!!!
Gjest anella21 Skrevet 3. februar 2006 #7 Skrevet 3. februar 2006 Til trådstarter inneholder GUINOT slike ting????????????? plz svar mg.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #8 Skrevet 3. februar 2006 så¨da er I.D bare minerals full av mineraloljer da???
Gjest Jalileh Skrevet 3. februar 2006 #9 Skrevet 3. februar 2006 Men hudpleieprodukter er vel uten mineraloljer og slikt (håper jeg)? Jeg bruker kun dermalogica og/eller decleor. Fordi det er vel de produktene jeg har fått med meg som er mest mulig naturlige. Har jeg rett?
Gjest Gjesta Skrevet 3. februar 2006 #10 Skrevet 3. februar 2006 Men hudpleieprodukter er vel uten mineraloljer og slikt (håper jeg)? Jeg bruker kun dermalogica og/eller decleor. Fordi det er vel de produktene jeg har fått med meg som er mest mulig naturlige. Har jeg rett? ← Dermalogica er uten, Decleor er jeg ikke 100% sikker på. Fra hudpleier har f.eks MD Formulations og Matis mineraloljer i produktene sine. Mineraloljer brukes også i stor grad i produkter for eksem og sensitiv hud, pga. at de tåles bedre av huden enn naturlige oljer. At de legger en hinne på huden, er riktig, men dette gjelder også naturlige oljer. Det er dette som er hovedfunksjonen til fuktighetskremer; å skape en barriere for å forhindre fordamping.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #11 Skrevet 3. februar 2006 på apoteket får en kjøpt renset parafin til invortes bruk....
Saeria Skrevet 3. februar 2006 #12 Skrevet 3. februar 2006 Nei. Mineralsminke er ikke utvunnet av rester fra oljeindustrien. De er 100% rene knuste mineraler. De tetter ikke porene og er ikke farlige. Mineralolje og mineraler er ikke det samme. Tenk bare på at f.eks kroppen kan nyttiggjøre seg mineraler i kosttilskudd. Det er bra for kroppen. Men du ville nok ikke drukket mineralolje.
Gjest Jalileh Skrevet 3. februar 2006 #13 Skrevet 3. februar 2006 Dermalogica er uten, Decleor er jeg ikke 100% sikker på. Fra hudpleier har f.eks MD Formulations og Matis mineraloljer i produktene sine. Mineraloljer brukes også i stor grad i produkter for eksem og sensitiv hud, pga. at de tåles bedre av huden enn naturlige oljer. At de legger en hinne på huden, er riktig, men dette gjelder også naturlige oljer. Det er dette som er hovedfunksjonen til fuktighetskremer; å skape en barriere for å forhindre fordamping. ← Vel, jeg har jo seboreisk eksem. Dvs at jeg tåler mineraloljer bedre enn andre? takk for info forresten.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #14 Skrevet 3. februar 2006 Hva med biotherm sine produkter da? jeg bruker dagkrem og bodylotion av dette merket....
Gjest Isabellas Skrevet 4. februar 2006 #16 Skrevet 4. februar 2006 Vel, jeg har jo seboreisk eksem. Dvs at jeg tåler mineraloljer bedre enn andre? takk for info forresten. ← Da bør du unngå produkter som inneholder mineraloljer. Også lanolin er dårlig for huden. Det er saueullfett og kan bl. a. gi allergiske reaksjoner. Perfume bør du også unngå for det tørker ut huden og irriterer den. :rosasmil:
Gjest Jalileh Skrevet 4. februar 2006 #17 Skrevet 4. februar 2006 Da bør du unngå produkter som inneholder mineraloljer. Også lanolin er dårlig for huden. Det er saueullfett og kan bl. a. gi allergiske reaksjoner. Perfume bør du også unngå for det tørker ut huden og irriterer den. :rosasmil: ← Aha, ja. Jeg prøver mitt beste for å unngå møkk rett og slett. Takker for tips.
Rosenrød Skrevet 4. februar 2006 #18 Skrevet 4. februar 2006 Hvordan er det med oljer? Har nettopp kjøpt søt mandelolje på helsekosten, til å ha i badevannet og i bodylotionen...
Gjest Jalileh Skrevet 4. februar 2006 #19 Skrevet 4. februar 2006 Hvordan er det med oljer? Har nettopp kjøpt søt mandelolje på helsekosten, til å ha i badevannet og i bodylotionen... ← Finnes nok i det også, ja. Les bak på, så ser du det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå