Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2002 #1 Skrevet 10. november 2002 Hei, Har sorte prikker på nesen osv. Synes det er virkelig STYGT!!! Har prøvd nesten ALT(kremer,strips,dampbad,drikke mye vann,osv. osv.) Hørt at de kan gjøre noe på hudsalonger,men vet ikke hva..Noen med erfaringer?? Merete
Aquarius Skrevet 11. november 2002 #3 Skrevet 11. november 2002 Da vil jeg også joine klubben. Nå har jeg kjøpt Clerasil serviette jeg skal begynne å bruke. Håper det hjelper, men tviler..
xeyes Skrevet 13. november 2002 #4 Skrevet 13. november 2002 Gå til en hudpleier å ta en dyp rens! Det hjelper. -x
Gjest Anonymous Skrevet 13. november 2002 #6 Skrevet 13. november 2002 Hei, har hørt at sorte prikker kan en IKKE gjøre noe særlig med...,men visst du har erfaring med dyprens og VET at det virker hadde jo det vært SUPERT. Som Starya skrev...pris? Merete
Gjest Anonymous Skrevet 16. november 2002 #7 Skrevet 16. november 2002 Ja hvor mye koster det? Og hvor får man gjort det
Gjest KATTAstrofe Skrevet 16. november 2002 #8 Skrevet 16. november 2002 Fra 300-500 vil jeg tro, forskjell på salongene. Har aldri vært plaget med sånt... kanskje fordi jeg begynte å "låne" (les: stjele) renseproduktene til storesøstra mi fra jeg var 11-12 år gammel :o
Cilla Skrevet 17. november 2002 #9 Skrevet 17. november 2002 Dyprens hos hudpleier fjerner sorte prikker. Jeg betaler nesten 500 kr for dyprens, men har bare vært en gang. Da var alle prikkene borte, men har siden kommet igjen men ikke så mange som det var. Skal igjen til hudpleier når desember lønna kommer. Bruker md formulation morgen og kveld i tillegg. Var veldig plaget med uren hud før, men er blitt betydelig bedre på en måned.
Gjest Anonymous Skrevet 17. november 2002 #10 Skrevet 17. november 2002 Hei, Takk takk...skal gå på hud og helseklinikken her jeg bor og bestille time i morgen.. Visst man tar dyprens en' gang i mnd. må vel det kunne holde sorte prikker vekke da kanskje? Får håpe det..kan høre med de hva de sier. Merete
Gjest Starya Skrevet 17. november 2002 #11 Skrevet 17. november 2002 Får håpe det..kan høre med de hva de sier. Får vi også høre..?
oslojente Skrevet 20. november 2002 #12 Skrevet 20. november 2002 Hei! Jeg vil bare fortelle dere litt om sorte prikker! Sorte prikker kommer av at det kommer bakterier ned i hårroten. Det at de er svarte, det betyr at det er såpass mye dritt i poren at det "tyter" opp mot overflaten. Når bakteriene kommer i kontakt med luft, blir de svarte. Svarte prikker bør jo klemmes ut, men du må ha peiling på det.. Hudpleiere har som regel litt intstrumenter som kan få de ut. Jeg har kjøpt en "blackhead remover" på Body shop for mange år siden, som gjør det enklere å klemme ut prikkene. Huden bør forøvrig vaskes to ganger daglig. Morgen og ettermiddag/kveld.
Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2002 #13 Skrevet 20. november 2002 Hei, Vel,dusjer meg HVER DAG, vasker ansiktet når jeg kommer hjem fra jobb HVER DAG, pluss før jeg legger meg osv. Er veldig flink med huden min,men alikevel... Det jeg vil si er at jeg som mange andre er ganske hygeniske av oss,men disse prikkene kommer alikevel... Skal som sagt bestille time hos hudpleie og se om det er noe de kan gjøre.. Merete
starie Skrevet 20. november 2002 #14 Skrevet 20. november 2002 Man kan godt klemme ut hudormer selv, men da skal man være veldig forsiktig for man kan lett få en sekundærinfeksjon som brennkopper eller lignende. Rens huden først, bruk en peeling og tørk over området som skal klemmes med f.eks. Pyrisept. Vask hendene godt. Når man klemmer er det viktig at man ikke bruker neglene for da kan man lett skade huden, pakk heller inn fingrene i litt papir eller bruk en ren, fuktig klut. Klem forsiktig og vær tålmodig. Noen ganger hjelper det å klemme litt, deretter kan man bruke en pinsett og "nappe" ut hudormen. En "blackhead remover" eller kommedonskje som det også kalles skal man være veldig forsiktig med. Man kan lett skade huden hvis man klemmer for hardt. Dessuten er det viktig å koke den mellom hver gang man bruker den, pga bakterier. Lykke til!
Gjest Starya Skrevet 20. november 2002 #15 Skrevet 20. november 2002 Jeg leser egentlig raskt forbi alle råd om klemming for å være ærlig.. Jovisst, jeg kan klemme noen av de på nesen. Men det er for mange av dem til at det er lite realistisk å sette i gang med en "klemme-aksjon". Og en god del er plassert slik at det rett og slett ikke går å klemme.. Nei, jeg må nok satse på renseprodukter... (noen hudpleier kan jeg se langt etter..)
starie Skrevet 20. november 2002 #16 Skrevet 20. november 2002 Det finnes ingen mirakelkur for å bli kvitt sorte prikker eller kviser, dessverre. Man må gjøre en innsats. Gå til hudpleier jevnlig, bruk skikkelige produkter og klem i vei (ikke på kviser).
Gjest Lea Skrevet 20. november 2002 #17 Skrevet 20. november 2002 Har du prøvd disse stripsene som skal fjerne hudormer/svarte prikker? Jeg vet at det er delte erfaringer, men de hjalp meg mye. Hadde endel prikker på nesen en periode. Jeg bruker fortsatt strips en gang i blandt jeg, men nå har jeg lite husormer og merker derfor ikke så mye til virkningen. Verd et forsøk sammen med rens morgen og kveld.
Gjest Starya Skrevet 20. november 2002 #18 Skrevet 20. november 2002 Jeg har vurdert strips, bare aldri kommet meg så langt at jeg kjøper dem... Også er jeg jo blitt veldig vant til ormene mine da.. Jeg fikk ikke kviser som tenåring, jeg fikk disse. Og de har vært der siden.
Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2002 #19 Skrevet 2. desember 2002 Hei, har nå endelig bestillt meg time på en hud og helseklinikk. Dette koster 485 kr. for 1 1/2 time. Timen min "heter" dyprens. Gir beskjed etter timen min 13 des. om dette "virker".. Er spent... Merete
Gjest Anonymous Skrevet 6. desember 2002 #20 Skrevet 6. desember 2002 Hei, ringte og spurte om jeg fikk fremskyndet timen min...og det fikk jeg. Var altså til hudpleier i forgårs. Vil ha bukt med de sort prikkene mine. Var der i 1 1/2 time til 485 kr. Neste gang tar jeg 1 time for 360 kr. Den resterende halvtimen viste seg å være litt skuldremassasje(lett) osv. , og det er kun ansiktet jeg er "interessert" i i og med at det koster såpass mye penger til hudpleier. Så litt om timen. Hun renset huden, dampet, tok peeling, presset ut sorte prikker,som hun så i et veldig godt lys,selv om mine vises uten godt lys også:-) Så masserte hun,smørte inn med kremer,renset osv. osv. Det var skikkelig behagelig,og jeg følte meg sååå fin etterpå. Hun anbefalte en peeling-krem til meg som jeg skulle bruke noen kvelder i uken. Hun fikk ikke alle prikken vekk,men jeg har ebstillt ny time i januar. Tenkte sånn hver 5 uke å gå til hudpleier. Skal stå i 360 kr. for det,for det var absolutt verdt det. Men huden må en stelle pent med selv også. De anbefaler selvfølgelig at en bruker EN dagkrem og EN nattkrem. Men dette er dyrt og jeg hadde ikke råd å kjøpe akkurat da.. Men som sagt,alle prikkene ble ikke borte,men mange ble det... så jeg er fornøyd. Visst jeg da går tilbake om en 4-5 uker så starter jeg behandlingen på nytt.... og "alle monner drar". Har håp om å til slutt bli kvitt ALLE sorte prikker... Dessuten tror jeg at etter en slik time blir man litt mer obs på å være forsiktig med huden sin... tenker litt mer over det,og hva en klasjer i ansiktet etter en dusj osv. Verdt en prøve jenter..... Merete
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå