AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #1 Skrevet 5. mars 2024 Hei, i 2022 fødte jeg min sønn. Jeg revnet grad 2 og ble mye sydd etterpå. Jeg har hele tiden ment at dem ikke har sydd godt nok, og jeg føler at jeg er veldig åpen i underlivet. Jeg har tatt dette opp med lege og gynekolog og fikk komme inn for en sjekk noen mnd etter fødsel. Gynekolog kunne da måle 0.5 cm mellomkjøtt mellom vaginaåpning og anus. Dette er utrolig lite og jeg føler meg og ser som sagt veldig åpen ut. Nå jeg har mens, renner blodetbakover og jeg har da mensblod utover hele anus i tillegg til vagina. Dette er som sagt noe som plager meg ekstremt mye. Og sexen er mer ødelagt nå enn tidligere. Hva kan jeg egentlig gjøre med dette? Jeg er gravid på nytt nå og jeg frykter jeg blir enda mer ødelagt ved meste fødsel. Jeg kjenner på at hvis legene i det offentlige ikke tar meg seriøst i mine meninger rundt dette, tenker jeg å ta kontakt med privat kirurg og spørre om dete mening Anonymkode: 7ce47...a54
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #2 Skrevet 5. mars 2024 Vent til du er ferdig med barnefødsler. Be så om time hos gynekolog. Legg vekt på smerter, ubehag, seksuelle problemer, luft i vagina osv. Jeg ble rimelig bra etter operasjon. Anonymkode: 4cb63...e75 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #3 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vent til du er ferdig med barnefødsler. Be så om time hos gynekolog. Legg vekt på smerter, ubehag, seksuelle problemer, luft i vagina osv. Jeg ble rimelig bra etter operasjon. Anonymkode: 4cb63...e75 Takk for info hva heter en slik operasjon? Måtte du ta det privat? Eller fikk du det dekket? Anonymkode: 7ce47...a54
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #4 Skrevet 5. mars 2024 Jeg måtte også ta en operasjon pga. dette, men følte i tillegg halve livmoren ble presset ut hver gang jeg bæsjet for jeg var så åpen. Det ble ikke verre etter fødsel med nr 2, og den var i tillegg en veldig lett fødsel, kanskje fordi jeg allerede var så åpen? Men...du bør være helt ferdig med barn før du tar en slik operasjon ellers blir keisersnitt eneste alternativ. Er operasjonen vellykket er det ikke gitt at en ny operasjon blir det. Start med henvisning hos fastlege til gynekolog, så blir du videre henvist til sykehuset. Alt ble dekket av det offentlige, men det var lang ventetid. Det kan være de vil du skal vente en stund etter fødsel også for å se om noe går seg til. Men ikke gi deg om de blir vanskelige, kvinner skal ikke måtte leve med slike plager når det finnes alternativ. Anonymkode: 33238...dd5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #5 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg måtte også ta en operasjon pga. dette, men følte i tillegg halve livmoren ble presset ut hver gang jeg bæsjet for jeg var så åpen. Det ble ikke verre etter fødsel med nr 2, og den var i tillegg en veldig lett fødsel, kanskje fordi jeg allerede var så åpen? Men...du bør være helt ferdig med barn før du tar en slik operasjon ellers blir keisersnitt eneste alternativ. Er operasjonen vellykket er det ikke gitt at en ny operasjon blir det. Start med henvisning hos fastlege til gynekolog, så blir du videre henvist til sykehuset. Alt ble dekket av det offentlige, men det var lang ventetid. Det kan være de vil du skal vente en stund etter fødsel også for å se om noe går seg til. Men ikke gi deg om de blir vanskelige, kvinner skal ikke måtte leve med slike plager når det finnes alternativ. Anonymkode: 33238...dd5 Tusen takk for svar Ja Jeg tenker jeg venter med en slik operasjon til jeg er ferdig med barn hvordan gikk det i ettertid etter operasjonen? kan jeg søke meg opp på info om slik operasjon? Jeg vet ikke hva det isåfall heter Anonymkode: 7ce47...a54
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #6 Skrevet 6. mars 2024 Perinealplasti eller noe sånt? 0,5cm perineum er kort ja, ikke rart at du plages av det. Vet du hva målet var før du fødte? Hva sa gynekologen om muskulaturen? Anonymkode: d43ca...481
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #7 Skrevet 6. mars 2024 Perineoplastikk, perineoplasty, rekonstruksjon av perineum Anonymkode: 25a63...f24
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #8 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 5.3.2024 den 14.28): Hei, i 2022 fødte jeg min sønn. Jeg revnet grad 2 og ble mye sydd etterpå. Jeg har hele tiden ment at dem ikke har sydd godt nok, og jeg føler at jeg er veldig åpen i underlivet. Jeg har tatt dette opp med lege og gynekolog og fikk komme inn for en sjekk noen mnd etter fødsel. Gynekolog kunne da måle 0.5 cm mellomkjøtt mellom vaginaåpning og anus. Dette er utrolig lite og jeg føler meg og ser som sagt veldig åpen ut. Nå jeg har mens, renner blodetbakover og jeg har da mensblod utover hele anus i tillegg til vagina. Dette er som sagt noe som plager meg ekstremt mye. Og sexen er mer ødelagt nå enn tidligere. Hva kan jeg egentlig gjøre med dette? Jeg er gravid på nytt nå og jeg frykter jeg blir enda mer ødelagt ved meste fødsel. Jeg kjenner på at hvis legene i det offentlige ikke tar meg seriøst i mine meninger rundt dette, tenker jeg å ta kontakt med privat kirurg og spørre om dete mening Anonymkode: 7ce47...a54 Kan fort skje at du blir mye bedre etter fødsel nummer to. Flere opplever å bli sydd bedre, spesielt etter å ha gitt tydelig beskjed om at det har vært problemer. Anonymkode: 96a28...a6a
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #9 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 5.3.2024 den 18.07): Tusen takk for svar Ja Jeg tenker jeg venter med en slik operasjon til jeg er ferdig med barn hvordan gikk det i ettertid etter operasjonen? kan jeg søke meg opp på info om slik operasjon? Jeg vet ikke hva det isåfall heter Anonymkode: 7ce47...a54 Mener det var perineoplastikk, de forsterket bl.a. bakre skjedevegg. Alt skjedde i narkose og jeg fikk reise hjem samme dag. Jeg ble sykemeldt en uke eller to, og blødde vel rundt en måned. Tok det med ro den første uken, men hadde barna og en vanskelig eks, så måtte likevel fungere fra dag 1, og det gikk greit. Operasjonen var vellykket, jeg kan presse så mye jeg må når jeg er på do uten at det føles som om noe vrenger seg. Jeg er nok fortsatt noe mer åpen enn optimalt, men merker ingenting til det under sex og er heller ikke plaget med tørrhet eller infeksjoner som man kan bli når man er for åpen. Anonymkode: 33238...dd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå