Gå til innhold

Bedre kontakt med et barn, betyr ikke at man ikke er like glad i barnebarn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er inspirert av tråd her, eller flere.

Jeg er mormor, og er ærlig når jeg sier at jeg har bedre kontakt og relasjon med datter enn sønn, dermed ser jeg barna til min datter mer. Er ikke dette naturlig? 

Anonymkode: 54d01...51e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Regner med det er kona til sønnen din sin feil at dere har dårligere kontakt?

Anonymkode: e823a...0c8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at man som besteforelder bør etterstrebe å være like mye besteforelder for alle barnebarn, barnebarna kan da ikke noe for at du har bedre kontakt med datter enn sønn? 

Anonymkode: 61c8c...d8c

• Liker 1
  • Nyttig 4
Gjest MissHannigan
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er mormor, og er ærlig når jeg sier at jeg har bedre kontakt og relasjon med datter enn sønn, dermed ser jeg barna til min datter mer. Er ikke dette naturlig? 

Er du bare mormor? Er du ikke farmor også? Eller har du så dårlig kontakt med din sønns barn, at de ikke vet hvem du er?

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg blir bedtemor skal jeg være lik for både mormorbarna og farmorbarna. Noen  gjør altfor stor forskjell. Ja det er ikke alltid like lett å ha bedre forhold til svigemor men en del ganger er det jo faktisk svigermor sin egen feil når hun holder på å forskjellbehandle til de så grader.. Passer,tar de med på hytte,ferie,kjøper klær og sko og ting til farmorbarna men aldri mormorbarna.. De kjenner de, dr merker forskjellen. Selv om vi ikke sier noe så sier fettere og kusiner hva de får eller hva de gjør osv. 

Kan ille forstå at noen kan være så hjerterå...

Anonymkode: 411ed...58c

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg bare døtre, og da kan jeg ikke skylde på kjønn, når den tid kommer. 

Jeg håper jo at jeg kan få like god kontakt med alle,...så vil det kanskje være avhengig av hvor foreldre bosetter seg, hvor ofte vi dermed ser barnebarna, hvordan kjemi er, og hvor strenge regler foreldre har. 

Jeg ser jo at den ene datteren min er veldig nazi når det gjelder kattene sine! Når de skal ha mat, og hvordan man skal leke med dem, hvilken mat de skal ha...osv. Jeg er selv litt sånn laid back, så vi to er sååå ulike. Jeg er litt redd for at jeg kanskje vil trekke meg tilbake litt hvis det blir for mye styr. Men da dukker jeg opp senere når de har roet seg ned. Da trenger jo i alle fall barnet en kul bestemor. :) Jeg har en plan. 

Anonymkode: e2d91...842

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det som er naturlig, og intelligent og klokt, er at du ser på relasjonen mellom deg og dine barnebarn som en egen relasjon. Ikke en forlengelse av din relasjon med deres foreldre. 
i relasjonen mellom deg og dine barnebarn er det su som er voksen. Da er det su som er ansvarlig for å ta initiativ og bygge denne relasjonen. 

skjønte du det nå? 

Anonymkode: eabe9...1e8

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du tenkt over hvorfor du har mindre kontakt med datteren din enn med sønnen din? 

Og er du selv fornøyd med situasjonen slik den er, med at du ikke får samme mulighet til å være en nærværende bestemor for din sønns barn som for din datters barn? 

Ting kan jo snu i neste generasjon. Personlighet kan spille inn også. 

Min bestemor hadde mye mer kontakt med sine sønners barn, enn med sin datters barn. Til tross for at hun hadde mer jevnlig kontakt med datteren enn med den ene sønnen. 
Men det handlet jo mye om hvem som ble boende i nærheten. Men også om at noen mennesker er flinkere til å bygge og holde på familierelasjoner. 

Dessverre tror jeg det du beskriver er selvforsterkende. 
Altså, du har mest kontakt med datter og hennes barn. Men det gjør også at din sønn opplever at du prioriterer kontakt med søsteren og hennes barn, over han og hans barn. 

Mine barn har hatt like mye kontakt med alle sine besteforeldre. Vi opplever heller ikke at de har forskjellsbehandlet barna eller barnebarna når det gjelder kontakt og muligheter. 

Anonymkode: 8f8e1...9de

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Regner med det er kona til sønnen din sin feil at dere har dårligere kontakt?

Bitterheten oser lang vei her. 

Anonymkode: 4ceca...381

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå har jeg bare døtre, og da kan jeg ikke skylde på kjønn, når den tid kommer. 

Jeg håper jo at jeg kan få like god kontakt med alle,...så vil det kanskje være avhengig av hvor foreldre bosetter seg, hvor ofte vi dermed ser barnebarna, hvordan kjemi er, og hvor strenge regler foreldre har. 

Jeg ser jo at den ene datteren min er veldig nazi når det gjelder kattene sine! Når de skal ha mat, og hvordan man skal leke med dem, hvilken mat de skal ha...osv. Jeg er selv litt sånn laid back, så vi to er sååå ulike. Jeg er litt redd for at jeg kanskje vil trekke meg tilbake litt hvis det blir for mye styr. Men da dukker jeg opp senere når de har roet seg ned. Da trenger jo i alle fall barnet en kul bestemor. :) Jeg har en plan. 

Anonymkode: e2d91...842

Det er jammen kult å gå mot hva foreldrene ønsker for barnet sitt. Det er bra du har en plan.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bitterheten oser lang vei her. 

Anonymkode: 4ceca...381

Jeg har verdens beste svigermor. Råeste dama jeg vet om 😃

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du er ikke mormor, du er både mormor og farmor. Men du velger å omtale deg som mormor, ikke bestemor. Det sier egentlig alt.

Anonymkode: 9485c...c4a

• Nyttig 2
Skrevet

Det er mulig våre barns ene sett med besteforeldre er like glad i våre, men hverken ungene eller vi voksne føler det. Jeg tåler det jo, men å se skuffelsen i ungene? Det er grusomt. Heldigvis er alle de andre besteforeldrene synlig opptatt av dem og glad i dem ❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...