AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #1 Skrevet 5. mars 2024 Hei. Nå som økonomiens framtid ser ganske dystert ut og alt er dyrt samt er det ingen gode jobber å få så tenker jeg kanskje man skal starte noe for seg selv hvis man har en nisje for noe som kan lykkes i forretningsverden . Jeg har en en sikkelig god forretningsidé og den har potensial til å lykkes. Før evt jeg tar steget til å investere i forretningen så håper jeg noen kan gi meg pågangsmot og siste pushet. Jeg er klar til å jobbe hardt for dette men samtidig er jeg redd for å tape. Om jeg lykkes så vil jeg tjene gode store penger i dette( IT) om jeg taper så har jeg tapt en del penger om så ikke tapt tid også. Så om det er noen suksess historier der ute hvor dere har klart dere godt med deres egen buisness .. please share. Anonymkode: 68eb5...6fe
Snublefot62 Skrevet 5. mars 2024 #2 Skrevet 5. mars 2024 Om du aldri prøver så vil du heller aldri få vite. "Kunne jeg ha lykkes?" Har du råd til å tape de pengene og den tiden? I så tilfelle så kjør på. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #3 Skrevet 5. mars 2024 Her har vi en av klassikerne "vil ikke si hva det er, for da kan noen stjele ideen". Som om dette da er fredet for kopiering etter man har startet... Anonymkode: 7ca7e...611
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #4 Skrevet 5. mars 2024 I de tilfellene der ideen faktisk er god, blir den fanget opp av andre, større aktører, nesten umiddelbart. Gjennom 20 år som revisor kan jeg ikke huske en eneste skikkelig suksesshistorie de siste årene. Tvert i mot. Folk går inn i det uten forståelse for skatter, avgifter, infrastruktur, økonomi, og alt som ikke handler om produktet og salgspris i seg selv. Konsekvensen er tap, eller veldig lave marginer. Eller enda verre, at man roter det såpass til for seg selv at man sitter igjen som gjeldsslave. Selv når du ser de som har klart det en gang, og skjønner alt dette, prøve på nytt, så går det skeis (Vollevik er et eksempel, 9 ganger personlig konkurs) Anonymkode: 6a219...341 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #5 Skrevet 5. mars 2024 ☝️ skremmende å høre. ‘Vanlige folk’ som ikke har hatt ansvar for økonomi i en bedrift ville vært sjokkerte over den totale summen som må ut. Jeg har gjort det - aldri igjen. Anonymkode: faa0b...c3c
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #6 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): ☝️ skremmende å høre. ‘Vanlige folk’ som ikke har hatt ansvar for økonomi i en bedrift ville vært sjokkerte over den totale summen som må ut. Jeg har gjort det - aldri igjen. Anonymkode: faa0b...c3c Jeg skal legge ned etter 20 år nå. Det som går ut har doblet seg, og det som kommer inn er halvert🙂. Jeg bruker tid på tlf, mail og skjemaer som jeg ikke har hatt lønn for de siste 3 årene. Det er håpløst for mange i dag, når man må betale for å drifte et selskap uavhengig av inntekt. Be careful ts😄 Anonymkode: c7eda...cc1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #7 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): I de tilfellene der ideen faktisk er god, blir den fanget opp av andre, større aktører, nesten umiddelbart. Gjennom 20 år som revisor kan jeg ikke huske en eneste skikkelig suksesshistorie de siste årene. Tvert i mot. Folk går inn i det uten forståelse for skatter, avgifter, infrastruktur, økonomi, og alt som ikke handler om produktet og salgspris i seg selv. Konsekvensen er tap, eller veldig lave marginer. Eller enda verre, at man roter det såpass til for seg selv at man sitter igjen som gjeldsslave. Selv når du ser de som har klart det en gang, og skjønner alt dette, prøve på nytt, så går det skeis (Vollevik er et eksempel, 9 ganger personlig konkurs) Anonymkode: 6a219...341 Ja, ikke sant! Noen som husker mCash? Nei, fordi DNB stjal ideen og lanserte kopien Vipps, og det med mye større markedsføringsmuskler. Anonymkode: 2ea84...0a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå