Gå til innhold

Innlagt på sykehus. Har en 4 mnd valp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor skadelig er det for en 4 mnd gammel valp at jeg som eneste flokkmedlem blir borte fra fredags kveld til onsdag ettermiddag? Bortsett fra at jeg har dratt hjem fire timer i går og I dag også blir det utskrivelse i morgen. 

Har hatt to hundepassere. Den første tok ikke godt nok vare på henne. Tok henne bare ut noen få ganger så hun måtte tisse inne. Gav henne lite oppmerksomhet. Passeren som tok over i går gjør en bedre jobb, men hun kjenner han ikke like godt, men har møtt han en gang i uken på kjøretur. 

Da jeg var hjemme på permisjon i går opplevde jeg henne som stresset. Hun angrep føttene mine og bet helt villt mye. Og hun peset innimellom noe jeg ikke har sett før hos henne. 

Blir hun traumatisert av dette tro? Får seperasjonsangst? 

Det er snakk om å overføre meg til en annen avdeling i noen dager til. Men jeg tenker at jeg må bare sette sykdom (psykisk) tilside og komme hjem i morgen. 

Jeg tenker jo uansett på hunden hele tiden borsett fra sykdomsgrubling så jeg får jo ikke stablet meg god nok på beina som jeg ellers hadde gjort. 

Har ikke klart meg uten innleggelse så her lenge på 7-8 år så jeg håper at jeg kommer meg raskt på beina så ikke hunden må utsettes for dette. 

Men ja er det noe jeg kan gjøre for å trygge henne igjen de neste dagene? 

Anonymkode: 623b3...4dc

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke sove hjemme, og være hos valpen morgen og kveld? Det hørtes ikke bra ut dette..

Anonymkode: e932d...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen sliter big time!

Kjenner du ingen som kan ha den til du kommer hjem?

Hvor i landet bor du?

Anonymkode: 896a1...7f0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, den sliter! Hunder, og i hvert fall valper, takler dårlig å være alene over så lang tid. Vær så snill å få et familiemedlem, venninne eller til og med hundepasseren til å ta den med seg hjem til du kommer deg på beina igjen! Det kan føre til separasjonsangst ja, og ikke minst varig nervøsitet. Om den står alene store deler av døgnet med unntak av lufting og mating, har den det absolutt ikke bra. 

Anonymkode: 43d07...692

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er valpen helt alene hjemme, med unntak av lufteturer fra hundepasser? Det er ikke greitt! Det høres ut som om valpen allerede har fått problem. Ta kontakt med oppdretter og hør om de kan ha valpen inn til du er ute fra sykehuset. 

Anonymkode: baba6...fc7

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen som har hunden hjemme hos seg slik at den ikke er alene?  Om det er i Bergen kan jeg passe den, jeg er hjemmeværende. 

Anonymkode: 6d9dd...79d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor bor du ts?

Anonymkode: 896a1...7f0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje oppdretter kan hjelpe deg. Man kan ikke noe for sykdom. 

Anonymkode: d18b9...406

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring oppdretter ! 

Ja, det er veldig skadelig for en så liten valp å bli etterlatt alene. Du kan ikke noe for at du har blitt syk, og du burde jo få gjennomført behandlingen din og ikke stresse deg hjem for tidlig… 

Anonymkode: acd89...a93

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bor på sørlandet så kan jeg komme å hilse på deg, og hvis du godkjenner ta valpen med hjem til meg par dager.

Har en hund selv, liten. 

Er hjemme hele dagen og har friperiode. 

Ta kontakt hvis det er aktuelt.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få noen til å passe den stakkars lille valpen ❤️

Anonymkode: a558f...63e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bør vurdere å omplasser den stakkars valpen til noen som klarer å ta ordentlig vare på den. Det er uansvarlig å skaffe seg dyr uten å ha en plan (og backup plan!)  for hvordan dyret skal ivaretas dersom man f.eks. blir syk.   Hvis du har psykiske utfordringer som gjør at du ikke klarer å ta vare på deg selv bør du kanskje ikke ha ansvar for et dyr i tillegg.  Og ihvertfall ikke et dyr som kommer i veien for behandling.  Beklager om dette ikke er rådet du håpet på, og håper du finner en løsning som ivaretar dyrevelferd og samtidig sørger for at du selv får behandling.

Anonymkode: 14050...5a6

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en trasig situasjon! Det er nok viktig at du finner noen som kan passe valpen på fulltid mens du er borte - tissebesøk er ikke nok. Kanskje oppdretter vil ta valpen hjem disse dagene? Et familiemedlem? En god venn?

For framtida er det nok lurt å finne en fast hundepasser som du har tillit til som kan passe hunden i nødsituasjoner, som du kjenner og som hunden din kjenner. 

Anonymkode: 0d96c...e18

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner det er vanskelig. Hvor bor du? Jeg kan passe valpen jeg siden jeg bare går hjemme.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En så ung valp skal ikke være alene i det hele tatt, det er en baby!

Anonymkode: 71671...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere lurer på hvor du bor. Slenger meg på. Har masse erfaring og gode referanser om du skulle bo i Bergen.

Anonymkode: c4c03...be5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Passeren som tok over i går gjør en bedre jobb, men hun kjenner han ikke like godt, men har møtt han en gang i uken på kjøretur. 

Altså, valpen er da ikke etterlatt helt alene. Lurt å lese hele posten. 

Det kan ta tid for valpen å finne roen igjen, men jeg tenker det er bedre at du nå får all den hjelp du trenger, så du ikke risikerer å bli borte igjen om kort tid. Jeg vil si det er langt verre. 

Og så tenker jeg kanskje at besøk ikke er tingen. Da forsvinner du jo for valpen flere ganger, og den blir stresset. La den finne ro hos passer, og så ro hos deg når du har fått hjelpen du trenger og er hjemme ❤️

Anonymkode: 6d4fa...cb4

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Altså, valpen er da ikke etterlatt helt alene. Lurt å lese hele posten. 

Det kan ta tid for valpen å finne roen igjen, men jeg tenker det er bedre at du nå får all den hjelp du trenger, så du ikke risikerer å bli borte igjen om kort tid. Jeg vil si det er langt verre. 

Og så tenker jeg kanskje at besøk ikke er tingen. Da forsvinner du jo for valpen flere ganger, og den blir stresset. La den finne ro hos passer, og så ro hos deg når du har fått hjelpen du trenger og er hjemme ❤️

Anonymkode: 6d4fa...cb4

Det beste hadde vært om noen bodde hos deg mens du fikk hjelp på sykehuset❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor skadelig er det for en 4 mnd gammel valp at jeg som eneste flokkmedlem blir borte fra fredags kveld til onsdag ettermiddag? Bortsett fra at jeg har dratt hjem fire timer i går og I dag også blir det utskrivelse i morgen. 

Har hatt to hundepassere. Den første tok ikke godt nok vare på henne. Tok henne bare ut noen få ganger så hun måtte tisse inne. Gav henne lite oppmerksomhet. Passeren som tok over i går gjør en bedre jobb, men hun kjenner han ikke like godt, men har møtt han en gang i uken på kjøretur. 

Da jeg var hjemme på permisjon i går opplevde jeg henne som stresset. Hun angrep føttene mine og bet helt villt mye. Og hun peset innimellom noe jeg ikke har sett før hos henne. 

Blir hun traumatisert av dette tro? Får seperasjonsangst? 

Det er snakk om å overføre meg til en annen avdeling i noen dager til. Men jeg tenker at jeg må bare sette sykdom (psykisk) tilside og komme hjem i morgen. 

Jeg tenker jo uansett på hunden hele tiden borsett fra sykdomsgrubling så jeg får jo ikke stablet meg god nok på beina som jeg ellers hadde gjort. 

Har ikke klart meg uten innleggelse så her lenge på 7-8 år så jeg håper at jeg kommer meg raskt på beina så ikke hunden må utsettes for dette. 

Men ja er det noe jeg kan gjøre for å trygge henne igjen de neste dagene? 

Anonymkode: 623b3...4dc

Hei, du har det ikke godt, og det har heller ikke valpen din. Håper du blir ivaretatt, og håper du finner en god løsning for den lille valpen. Den behøver også trygghet og omsorg, og det er fint om du vil ta imot tilbud om hjelp. Det er jo mange her som gjerne vil bidra, men det kommer jo an på hvor i landet du bor. Kan du oppgi dette, slik at valpen kan få hjelp? Masse lykke til, og god bedring til deg!

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg får helt vondt i hjertet av å tenke på den lille valpen alene. Stakkars liten! Nei uff, dette var trist å lese. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...