Gå til innhold

Ulike oppfatninger av hendelser? Hva skal jeg tro?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ok saken er slik at jeg opplevde noen negative og vonde opplevelser med en person som jeg har måttet ha kontakt med ang familie. Dette har preget meg og har slitet med tankene og følelsene mine, slik at jeg tok en prat med vedkommende om det jeg hadde opplevd og som var vondt. Det jeg fikk høre da var at jeg beskylte vedkommende og vedkommende ikke kjente seg igjen i det, og ønsket ikke en videre samtale om sakene. Vedkommende er godt voksen og jeg er voksen og. Jeg syns det er trist og sårt at vedkommende benekter det vedkommende har gjort/sagt ovenfor meg. Mens jeg husker det som det var i går. Jeg vet de tingene har blitt sagt og gjort og jeg er ingen løgner eller har et uvirkelig sannhetsoppfatning. Jeg har alltid vært opptatt av sannhet og det rettferdige. Jeg forstår ikke at vedkommende kan benekte noe som er sant og har skjedd. Jeg lurer jo på hvordan jeg skal forholde meg til vedkommende nå i ettertid siden vi må ha en form for kontakt. For meg virker det som at vedkommende vil opptre som et perfekt menneske uten feil og mangler, men det finnes jo ingen som er det. vedkommende ble lei seg over det jeg sa og, jeg mente ikke å såre men fortelle hvordan det var for meg. Det er jeg som har vært et offer, men vedkommende oppførte seg som den var et offer da jeg fortalte det.  Hva tenker dere om slike situasjoner der en part nekter å forholde seg til sannheten? og hvordan skal en forholde seg til slike mennesker? 

Anonymkode: 91e43...311

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sannheten ligger som regel et sted midt i mellom, så du sitter nok ikke med fasiten du heller.

Anonymkode: 07882...c35

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har opplevd flere ganger at folk ikke takler å bli konfrontert med at de har gjort/sagt noe støtende/sårende. Det er en ganske dårlig egenskap, og jeg ønsker ikke å ha slike folk rundt meg. Jeg vil råde deg til å distansere deg til denne personen. Ettersom du må ha noe kontakt pga. familiesammenheng, som jeg forstår det, så bare hold den distansen du kan i disse situasjonene. Vær høflig, men ikke snakk mer enn nødvendig med vedkommende.

Anonymkode: 06c20...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Sannheten ligger som regel et sted midt i mellom, så du sitter nok ikke med fasiten du heller.

Anonymkode: 07882...c35

Det vet du ingenting om. Noen ganger er sannheten ganske tydelig.

Anonymkode: 06c20...839

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet en del med rus, og innenfor AA bevegelsen, har de noe som heter "sinnsrobønnen". Den har jeg også tatt til meg ettersom jeg blir mer og mer voksen, og innser at det den sier, faktisk er ganske fornuftig...... Velger å dele den med deg, så kanskje du også kan se nytten i den ❤️ 

"Gud, gi meg sinnsro til å godta de ting jeg ikke kan forandre. Mot til å forandre de ting jeg kan, og forstand til å se forskjellen" 

Tenker at når man tar innover seg at man for sin egen del må godta at det er ting man ikke kan forandre, så når man ofte et litt annet nivå av sjelero. Du kan ikke tvinge noen til å se din side, men jeg tenker du eier den selv, og det kan ingen ta ifra deg ❤️ 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...