Gå til innhold

Dere som har hund og ikke plukker opp dritten!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli temmelig lei av all dritten som eiere ikke gidder å plukke opp etter at kjæledyret har trykt det ut av ræva! Det er rett og slett motbydelig! I dag tok jeg en eier på fersken, frekke jævelen skulle til å la dyret drite i min hage! Jeg brølte ut gjennom vinduet at han skulle fjerne det helvetes  dyret fra hagen og det brennkvikt. Jeg la til at hvis jeg så han lot dyret drite i hagen en gang til så anmeldte jeg det! Fyren dro båndet til hunden og forsvant som ei pil nedover gaten. Maken til frekke folk ass! 😠

Har du skaffet deg et dyr så har du og et ansvar. Plukk opp dritten etter hunden!!!! 🤬

Anonymkode: 2e48d...f5a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hund selv og er enig, det er noe ordentlig dritt at enkelte ikke plukker opp. Her i området er det nesten umulig å lufte hunden nå fordi det er dritt overalt i veikanten. 

Anonymkode: 04e72...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig og plukker alltid opp etter min hund. Men samtidig også opplevd unødvendig trakassering av mennesker bare fordi jeg har hund og de tror det er jeg som ikke plukker opp, for nei jeg plukker ikke opp andres drit.

Som i forgje uke da hunden min snuste uten å gjøre noe i et område hvor det lå hundedrit fra før av og noen brøler bak meg "har du faen ikke tenkt å plukker opp etter den dritt bikkjen din?" NEI sier jeg, det er ikke min hund som har gjort fra seg her. Dette menneske gjorde en svær sak ut av det og begynner å verbalt skjelle meg ut mens jeg bare snur ryggen til vedkommende og fortsetter å la dette vesenet ha en fortreffelig dårlig dag videre. 

Personlig synes jeg svære hestemøkk i turveier er mer plagsomt og forundrer meg av at det eneste dyret mennesker sksl plukke opp etter er hunder når kattedrit f.eks i barnas sandkasser kan ødelegge mye men jeg har alltid plukket opp etter hunden min. Hatt hund i 27 år og de eneste gangene jeg ikke plukker opp er når hunden gjør fra seg langt inne skogen eller utenfor turstier så ja en har ansvar som hundeeiere og det er viktig å ta det ansvaret. Men å verbalt trakassere noen uten "bevis" blir bare idioti.

Anonymkode: c0b6d...784

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke ut som du ga eieren mulighet til å plukke opp, men det er jo absolutt lov til å reagere om hunden sto midt på plenen din 😂 Husker en gang jeg sto å tørket hunden min rett ved inngangsdøren når hun ble så stiv i blikket. Snudde meg og der sto det ei bikkja et par meter fra oss, eier nede på veien i andre enden av flexilina. Enkelte er passe hjernedøde...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukker opp etter mine og synes det er en selvfølge. Men hvorfor er det bare hundedritten som er så ille, hvorfor ikke skrike på samme måte etter katter og hester? Dritt er dritt, og katter graver ikke ned som så mange påstår. Ikke mulig å ha oversikt over hvor katten går? Jo det er det, på samme måte som at vi hundeeiere har oversikt over våre hunder, vi passer på de.

Anonymkode: 99c7c...ade

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva jeg synes er motbydelig? MENNESKER som pisser i enhver skapte busk. Bor i Oslo og nesten daglig observerer jeg en eller annen som står/sitter i en kant å pisser. DET synes jeg er ekkelt.

Jeg plukker opp etter hunden i byen og lar han ikke gå inn på eiendommer, men dersom jeg ser noen som ikke plukker tenker jeg det får være deres sak. Byen er full av dritt overalt likevel.

Har også blitt trakassert «HAR DU IKKE TENKT Å PLUKKE OPP ETTER DEITTBIKKJA DI??????» skriker folk der jeg står med posen i hånda. Kan bikkja få gjøre seg ferdig før jeg plukker eller skal jeg holde posen klar under rompa hans?

Anonymkode: 8a23e...aee

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke du treffer dem som ikke plukker opp dritten med dette innlegget her. De som ikke plukker opp er totalt likegyldige og kunne ikke brydd seg mindre - dessverre. Jeg har selv hund og gremmes over disse likegyldige menneskene som ikke skjønner at de forpester gangveier og fortauer. En gang ropte jeg etter en som bare gikk sin vei etter at hunden hadde gjort fra seg. Jeg fikk bare et skuldertrekk tilbake...

Det jeg uansett skulle ønske meg var flere offentlige søppelkasser. Om det hadde hjulpet de likegyldige er jeg ikke så sikker på, men da hadde det fristet meg mer å kunne ta opp det jeg så på turen i hvert fall. Å dra på dritten til egen hund er nå så, men å drasse rundt på andres dritt etter evig jakt på en søppelkasse frister lite.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg begynner å bli temmelig lei av all dritten som eiere ikke gidder å plukke opp etter at kjæledyret har trykt det ut av ræva! Det er rett og slett motbydelig! I dag tok jeg en eier på fersken, frekke jævelen skulle til å la dyret drite i min hage! Jeg brølte ut gjennom vinduet at han skulle fjerne det helvetes  dyret fra hagen og det brennkvikt. Jeg la til at hvis jeg så han lot dyret drite i hagen en gang til så anmeldte jeg det! Fyren dro båndet til hunden og forsvant som ei pil nedover gaten. Maken til frekke folk ass! 😠

Har du skaffet deg et dyr så har du og et ansvar. Plukk opp dritten etter hunden!!!! 🤬

Anonymkode: 2e48d...f5a

Du tok han på fersken « i det han skulle til «.. 

jeg er også lei av folk som ikke plukker opp, og lei av folk som skriker til « dere hundeeiere « før vi får mulighet til og plukke opp 😅

Anonymkode: d44ca...2f0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukker alltid opp. Også utenfor stien i skogen, fordi jeg vet vi kommer til å gå der igjen om noen dager, og vil ikke risikere å tråkke i min egen hund sin bæsj heller 😆

Men her en dag gikk jeg forbi en barnehage. Hunden min, en tispe, satte seg på huk for å tisse, og så ruslet vi videre. Barna begynte å rope, «hun plukket ikke opp!! Hunden bæsja og hun plukket ikke opp!». Og så hørte jeg en barnehageansatt si «kanskje hunden bare tissa?» og barna svarte «NEI den satte seg ned, hunder sitter når de bæsjer og løfter foten når de tisser!!»

Jeg vurderte å ta en pose og «late» som jeg plukket opp bæsjen som ikke eksisterte, men gikk videre istedenfor. Kjære foreldre, vennligst lær barna at noen hunder sitter når de tisser også 😅😅

Anonymkode: 246ba...054

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hund og enig..vi plukker alltid opp etter oss.  Værste e faktisk når folk plukker opp i pose og lar posen ligge 🤦her om dagen( kjørte) så jeg en eldre mann som gikk tur med hunden sin..hunden bæsjet og eierne bare sparket litt snø over dritten.

Nå er all snø borte og det er bæsj over alt 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukker ikke opp etter hunden min når den driter. Selv om det er hus i nærheten.

Grunnen? Jeg bor på gård, og der vi går så eier vi alt rundt, hva andre mener om det bryr jeg meg ikke om.

Anonymkode: c1d32...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har gjort tester på dette, og i alle byene de testet så var mellom 10-40% av bakteriene i luften man puster inn fra hundedritt... Hundepiss og avføring ødelegger dessuten naturen. Ekle, motbydelige dyr.

Anonymkode: aa589...ba9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De har gjort tester på dette, og i alle byene de testet så var mellom 10-40% av bakteriene i luften man puster inn fra hundedritt... Hundepiss og avføring ødelegger dessuten naturen. Ekle, motbydelige dyr.

Anonymkode: aa589...ba9

Link på denne forskningen? Eller er det bare dine egne ekkle motbydelige tanker om hunder som påvirker deg. Det mest forurensende dyret på kloden er utvilsomt mennesker.

Anonymkode: 1ee71...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...